Permalänk
Medlem

Dell Xps M7130 problem?

Tja! Har haft min m1730 snart 1 år. Jag har inte funnit en endaste bra drivutin till mina grafikkort 8800m gtx.
Jag fann ett test där de hade testat en xps och fått väldigt bra resultat.
---> http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=3242

Hittade dom drivrutinerna dem använde men det var bara till vista 32-bit, jag kör win7 64-bit.
Har testat säkert ett 10-15 tal olika drivrutiner och får inte så värst bra resultat.
Kan inte spela UT3, cpu:n går på 100% och det laggar ganska ordentligt 15-30 fps vilket ej är spelbart för mig.
Bioshock har jag kunnat spela i 60 fps men ej Bioshock2, det går i princip 30 eller under hela tiden.
Ska det vara såhär ?
www.dell.se har stenålders drivrutiner och när jag frågade dem så sa blev jag hänvisad till www.laptopvideo2go.com

Någon som har samma problem eller funkar era m1730 bättre än min ?

// Jonatan

Permalänk

Har du testat drivrutinerna från Laptop2video drivers?

Jag har kört med rivrutiner från dem i ca 2år till mitt grafik kort & de rockar fett.

Har ett 8800m GTX kort i min & jag har inte haft några direkta problem, kör även BETA drivers.

Permalänk
Medlem

Japp jag har testat dom, men det har inte varit någon större succé.
Kan ju vara det att sli krånglar för mig ? Eller kanske physx?. Någon som vet om man måste installera på nåt speciellt sätt med tanke på att xpsen har inbyggt ageia phys card? Help PLZ!!!

Permalänk

Det är inte alla spel som har Phys X, jo iof några spel, ett av dem är ju Unreal Tournament 3, men då får man hämta tillägg, men det tar som fan av kraften & maskinen blir seg som sirap, så var det för mig.

Testat & avaktivera Phys X?
Kan ev vara Sli som spökar,

En variant vad jag vet är att har du två kort så låt den ena ta hand om PhysX, finns ju ett val i grafik korts inställningarna, ej testat det då jag endast har ett Single 8800M GTX

Phys X uppdateras ju konstant, den finns även den på Laptop2Video, så testa.

Hur det är enbart med separat PhysX korten kan jag inte svara på då jag själv inte har något, så någon annan får fylla i.

Vad får du resultat om du kör 3DMark 06?

Permalänk

Bump vill med veta har samma problem med Unreal motorn
har samma laptop

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller