Nu är det nära! (min speldator för 10 - 11 tusen)

Permalänk
Medlem

Nu är det nära! (min speldator för 10 - 11 tusen)

Hej igen!
Jag vet, jag börjar bli lite jobbig nu med mina nya trådar hela tiden, men folk slutar läsa dem andra och inge händer med dem så jag startar en ny (igen). Dock är detta den sista tråden jag kommer göra för min ny inkomna dator, vilket blir ungefär så här:

Som ni ser blev det lite närmare 11 tusen och då är inte nätaggregatet inräknat. Sitter på en Corsair TX 750W här hemma som bör kunna förse min dator med ström!.

Har dock fortfarande en fråga kvar och det är: Tycker ni det är lönt att lägga till dem ~200kr extra på ett Black Edition 5850 i stället för att ta det oclockade för 2 890kr?

Har även en lite fråga som angår datorlådan och även kan komma till att bli mycket betydelse full: Eftersom både mitt grafikkort samt min cpu kylare är så extremt stora, kommer alla saker få plats i boxen? blev lite osäker när jag såg sakerna på youtube.

Och till den sista frågan: Tycker ni jag ska ta två mindre hdd (kanske 2x500gb) i stället för min på 1tb? eller det är onödigt då jag bara kan dela upp hårddisken i två mindre delar?. Tänkte mest om datorn skulle krascha. Men ok, då kan jag ju se till att ha en backup på skiva eller till och med på usb.

Ps. Bli inte arga för jag gjorde en ny tråd (om ungefär samma sak) det här är sista som sagt för min dator. Tack Sweclockers!

Btw... ser nu vad jag har glömt! kan ni komma på det? ganska puckat utav mig

Permalänk
Medlem

Kolla PM

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

Jag hade tagit bort processorkylaren och valt ett 5870 istället, sen köpt noctuan när jag hade haft råd

Tycker att det är onödigt att lägga 200 extra för ett fabriksklockat kort, kan du lätt göra i CCC sen

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Du har glömt GODISPÅSE! Hur ska du annars orka sätta ihop datorn

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Jag hade tagit bort processorkylaren och valt ett 5870 istället, sen köpt noctuan när jag hade haft råd

Tycker att det är onödigt att lägga 200 extra för ett fabriksklockat kort, kan du lätt göra i CCC sen

200? Snarare 500.

Permalänk
Medlem

Nån dag här när jag har tid, tänker jag tamme satan dra ihop en samlings tråd för alla förbannade köpråds datorer... Inget illa menat åt dig TS.

Bara det att jag inte förstår mig på alla ni som reggar er, och begär hjälp. Är det så svårt att läsa i forumet? ni behöver inte ens använda sök funktionen.

Let me put it this way

De senaste 60dagarna så har vi kanske haft runt 120st trådar där folk vill ha en dator 10-15tusen.

Japp du läste rätt, MER än 120st.

Vet du varför dina trådar glöms bort och tappas bort?

Tror du kan dra slutsatsen själv, men jag förtydligar iaf.

FÖR att det skapas så frunktansvärt många samma sak hela tiden.

EXAKT det där dator paketet du har fått hjälp till att plocka ihop, är EXAKT samma som till alla 120 andra.

Vad är forum? det är ungefär som ett stort FAQ. behöver jag förklara mer?

Nää, är någon intresserad att hjälpa mig vid ihopläggningen utav ett FAQ så pma

Permalänk
Medlem

@Sissy: Jo förlåt, förstår det och som jag sa är detta sista tråden jag kommer göra på just den hör datorn. Skulle jag sen behöva göra en ny så ska jag först söka mig fram, vilket jag gjorde men inte riktigt uppfyllde mina frågor angående överhettning (är livrädd att min dator ska bli som min gamla).

@Fixoon: Hahaha du hittade det! Kom och tänka på det när jag var klar och hade postat tråden. Jo gratis godis måste man bara ha!

@Supermotard: Jag tänkte mer om jag nån gång skall överclocka datorn då bör jag ha bra kylare till min processor. Men visst 5870 är ju ett bra grafikkort med, men är det värt den uppgraderingen från 3,1k till 3,9k?

Som jag skrev innan är jag livrädd för en överhettning och satsar nog lite mer kr på kylare än att får den här datorn lika katastrof som min gamla

Permalänk
Medlem

Kylaren får plats i R2. Byggde en liknande dator igår utan problem.
Dock så var det rätt så jobbigt att få plats med alla kablar på baksidan (VX550).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Ala_95: tack

Hur är det med grafikkortet? någon som vet?

Ingen som tkr jag ska ta 2x500GB hårddiskar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terani
@Ala_95: tack

Hur är det med grafikkortet? någon som vet?

Ingen som tkr jag ska ta 2x500GB hårddiskar?

Kör på en hårddisk, mindre värmeutveckling

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

nu är sakerna köpta vill tacka alla för hjälpen!

Permalänk

galleri då! xD

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem

galleri?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terani
galleri?

Du ska ta bilder när du bygger ihop datorn och göra ett foto album som du senare ska lägga upp i galleriet

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk
Medlem

Hur vart ordern tillslut? jag är sugen på samma kit nämligen

Permalänk
Medlem

@FreddexXXx det kan jag väll göra

@Zandali Dessa delar tog jag:

+ min nätaggregat som jag hade hemma en Corsair TX 750W.

brydde mig inte om 5870 kortet, ville va säker på att min cpu inte blev överhettad då jag prövar att clocka någon gång

Nu blir det bara till att vänta tills alla saker kommer Tack igen

Permalänk

Tycker du borda kolla på Asus moderkort eller något annat moderkort som inte har foxcoon sockel

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Hihi, har ett (i stort sett) likadant kit på G! Väntar dock på 5850

Permalänk
Medlem

GODISPÅSEN !! :O:O

Permalänk
Medlem

@Noobenu Haha Ta de lungt! den glömde jag inte glömde bara att ta med den när jag tog PrintScreen

Undrar hur långt tid det kommer att ta innan man får alla saker då vissa saker inte ens fanns i lager! men vi får se

Permalänk
Medlem

Kan lika gärna fråga här. Fri frakt, det är till närmast postkontor antar jag, om man tex bor i Göteborg så kanske man kan ta och hämta upp sin dator själv(tänkte betala dem för att sätta ihop datorn, har byggt en dator innan men jag slipper gärna). Hur lång tid tror ni att det skulle ta, om jag beställer, innan jag kan hämta ut den, väldigt sugen just nu:P Är det lång kö för datorbygge, eller går det ungefär lika fort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warzius
200? Snarare 500.

500?

Oklockat: http://www.inet.se/artikel/5408659/xfx-radeon-hd5850-1gb

2 890 kr

Klockat: http://www.inet.se/artikel/5408636/xfx-radeon-hd5850-1gb-blac...

3 114 kr

3 114 - 2 890 = 224kr skillnad

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Tror du -Supermotard och Warzius missförstod varandra. Han menade nog ett 5870 kort vilket jag inte tänkte köpa.

Angående köer så tror jag det är rätt lång kö iaf på datordelarna. Som det ser ut nu, i mitt paket så är vissa saker inte ens inne i lager dvs att det kommer först ta tid o få in dem för att sedan bli skickade! jag räknar på 1 månad ungefär. Sen om det går snabbare så blir jag glad

Ihop byggandet tror jag inte tar långt tid. Har hört folk få den efter bara 24h eller t.o.m. mindre så det kommer nog inte bli så lång väntan. (vad jag tror)

Permalänk
Medlem

Okej chill blev bara osäker eftersom jag tänkte att de kanske tog flera veckor extra om man blev uppsatt i någon ihopplock kö:P

har du koll på ifall det är något speciellt man ska tänka på ifall man beställer ihopplock? Säg att man får en bra varukorg ifrån detta forumet och så kanske man vill lägga till en fläkt. Kommer de lösa monteringen då med fläkten och så? Har man dålig koll som jag så vet man ju inte ifall den och den fläkten passar inte etc.