Ett "dugligt" och riktigt billigt grafikkort.

Permalänk

Ett "dugligt" och riktigt billigt grafikkort.

Tjo!

Har en kompis som behöver ett nytt grafikkort för spel som TF2, L4D etc.

Tyvärr har han bara en Pentium Dual Core på 1.8 GHz och är i princip pank. Därför behöver jag förslag på ett grafikkort som matchar processorn som flaskhals och är så billigt som möjligt.

Jag har redan som första hand föreslagit ett begagnat grafikkort till ett bra pris, men dock inte haft något tur med letandet. Just nu vet jag inte om ett riktigt snålt budgetkort som t ex 4350 verkligen är värt pengarna om man bara ska ha ett riktigt billigt grafikkort som matchar en 1.8 Ghz DC.

Notera att en uppgradering av processorn inte är att komma på fråga (det blir för dyrt.)

Kom gärna med förslag och led mig ut ur den förvirrande labyrinten ^^

Permalänk
Medlem

Begagnat kan du nog få ett ganska så bra grafikkort för lite pengar. Om man letar på sätt ställe (tex här på marknaden på Swec istället för på Blocket där folk sätter ut vilka vansinniga fantasipriser som helst)
Ett Geforce 8800GT borde man nog inte behöva hosta upp speciellt många hundralappar för idag. Jag menar fan och hans moster köpte ju ett sådant när det lanserades och det är väl dags att uppgradera för de flesta (möjligtvis inte för mostern, men lucifer själv skulle nog inte backa för ett 5870)
Även 4850 eller 4870 lär ju gå att få tag på för en bit under tusenlappen. Vilken budget är det vi snackar om egentligen?

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Avstängd

Ja ett begagnat 8800GT/s 512mb skulle nog passa mycket bra, kostar väl ca 400 och har fortfarande bra prestanda, nästan som ett gts 250.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG