iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Avstängd

hej, har nyss skaffat Iphone 3gs.. Men batteriet är under all kritik
liksom om jag kollar på en serie på 20min dras 20% av batteriet.. och vanligt samtal drar typ 1% per minut :E ja alla saker som man gör slukar batteri av bara fan.

Är det så för er andra också? eller måste jag skicka in telen på lagning?

Permalänk
Medlem

Sedan OS 3.0 ska iPhone ha börjat dra mycket batteri, enligt en bekant. Tyvärr. Det går nog att mildra lite genom att stänga av Push, 3G och annat, men då blir inte telefonen lika rolig längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Det går nog att mildra lite genom att stänga av Push, 3G och annat, men då blir inte telefonen lika rolig längre.

Nä, det skulle ju inte vara sådär jätteroligt om man har Tre och måste stänga av 3G...

Från vad jag har läst kan batteriet dras väldigt snabbt, men samtidigt är indikatorn helt knasig. Jag har slötittat på tråden i Apples forum om det, ett exempel är en som laddade upp 50 procent av batteriet direkt när han stoppade i ladd kabeln. Eller när dom startar om telefonen och den plötsligt kan gå från 20% till 80% batteri. Osv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Nä, det skulle ju inte vara sådär jätteroligt om man har Tre och måste stänga av 3G...

Från vad jag har läst kan batteriet dras väldigt snabbt, men samtidigt är indikatorn helt knasig. Jag har slötittat på tråden i Apples forum om det, ett exempel är en som laddade upp 50 procent av batteriet direkt när han stoppade i ladd kabeln. Eller när dom startar om telefonen och den plötsligt kan gå från 20% till 80% batteri. Osv.

Okej, ja man får hoppas att det bara är nått fel i deras mjukvara som gör att batteriet visar konstigt, jag har ju som sagt aldrig haft på mobilen tills den dött så det kan ju vara möjligt att den visar lågt fast den igentligen inte är det..

Man kan ju hoppas. Och om det skulle vara mjukvaru fel så borde dom kunna fixa det rätt snabbt med en uppdatering.

Permalänk
Medlem

Jo, batteritiden är nog det sämsta med hela telefonen. Jag kan dra hemifrån med 100% och ca 6 timmar senare är den nere på ca 30-40%. Då har jag lyssnat lite på Spotify, ringt några samtal och surfat lite. Under 40% börjar telefonen sega sig som bara den.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Fan, Då har ja fått en död pixel på skärmen. Nästan längst ner till vänster lyser en liten vit pixel hela tiden. Vilket är jävligt irriterande när man vet om de, oc tex kollar på nån video eller så. Ja antar att en pixel bara kan dö helt plötsligt för ja har haft telefonen i 2 och en halv vecka och varit otroligt försiktig med den, aldrig tappat den eller något. Känns surt när man lägger ner så mkt pengar på en telefon och så åker man på en död eller "låst" pixel. Finns de någon pixelgaranti? Någon som vet hur man ska göra hos tre? Eller om de bara är o skita i den och leva vidare?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Fan, Då har ja fått en död pixel på skärmen. Nästan längst ner till vänster lyser en liten vit pixel hela tiden. Vilket är jävligt irriterande när man vet om de, oc tex kollar på nån video eller så. Ja antar att en pixel bara kan dö helt plötsligt för ja har haft telefonen i 2 och en halv vecka och varit otroligt försiktig med den, aldrig tappat den eller något. Känns surt när man lägger ner så mkt pengar på en telefon och så åker man på en död eller "låst" pixel. Finns de någon pixelgaranti? Någon som vet hur man ska göra hos tre? Eller om de bara är o skita i den och leva vidare?

http://apt.thebigboss.org/onepackage.php?bundleid=com.chrisso...

dock måste din iphone vara jailbreakad

Permalänk
Musikälskare

Någon som vet hur man går tillbaka till original efter jailbreak?

Bara att uppdatera i itunes till senaste firmwaren?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Någon som vet hur man går tillbaka till original efter jailbreak?

Bara att uppdatera i itunes till senaste firmwaren?

jupp, eller ladda ned orginal fw och köra in den genom itunes om du redan har senaste.

Hur fan jailbreakar jag om jag har windows nuförtiden btw?
Iphone 3g med 3.01

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Det borde väl vara som det alltid har varit på en 3G med 3.0.1?

http://www.quickpwn.com/2009/08/jailbreak-iphone-301.html

Permalänk
Medlem

Oj, råkade trycka quote istället för edit, radera detta inlägg, tack.

Permalänk
Medlem

Beställde precis en iPhone 3Gs 32 gb från Tre med kontantkort (då jag har ett annat firma abonnemang via Telenor) och tjejen påstod att de är upplåsbara direkt via Tre, bara ringa in så fixar de när man har fått nallen - någon som kan bekräfta hur detta funkar hos Tre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Det borde väl vara som det alltid har varit på en 3G med 3.0.1?

http://www.quickpwn.com/2009/08/jailbreak-iphone-301.html

Låt oss säga att jag vill ha senaste versionen men vill inte uppgradera pga strul med jailbreak i windows.

Vill ha in 3.1 och har ej låst upp telefonen

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Låt oss säga att jag vill ha senaste versionen men vill inte uppgradera pga strul med jailbreak i windows.

Vill ha in 3.1 och har ej låst upp telefonen

http://www.saurik.com/id/12
Kan hända att det står där..

Permalänk
Medlem

Så det går ännu inte att jailbreaka på ett enkelt sätt med 3.1?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad innebär det här "jailbreak"? För det är väl inte samma sak som att låsa upp telefonen?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Vad innebär det här "jailbreak"? För det är väl inte samma sak som att låsa upp telefonen?

http://tinyurl.com/muwcl4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cazorp
http://tinyurl.com/muwcl4

Hah!

Permalänk

Är det samma mått på 3gs:en som den gamla 3g modellen?
Har kollat på några fodral på nätet till den som jag är sugen på,
men vill bara försäkra mig om att den även passar till 3gs:en.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Är det samma mått på 3gs:en som den gamla 3g modellen?
Har kollat på några fodral på nätet till den som jag är sugen på,
men vill bara försäkra mig om att den även passar till 3gs:en.

3G/3GS är indentiska. SGP folder pouch är rätt nice, mycket bättre än dom feta fyrkantiga fodralen... Jag har mitt paket bredvid mig (runt $40 inkl frakt från Korea, leverans på 5 dagar!), tyvärr så kan jag bara titta på det genom plasten för att kartongen är för trång att pilla upp det från, lol.

Förresten, är det nåt som har lite erfarenhet av Tre leveranser? Jag köpte en 32gb/399/24mån, men nånting saknas... Enligt nätet kostar det ju 895:- vid leverans (eller däromkring, vad det nu är). På min följesedel står det 0:- för telefonen (och ja det är 32gb)??? Det ligger inget papper för att betala heller.

Inte för att jag klagar...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
3G/3GS är indentiska. SGP folder pouch är rätt nice, mycket bättre än dom feta fyrkantiga fodralen... Jag har mitt paket bredvid mig (runt $40 inkl frakt från Korea, leverans på 5 dagar!), tyvärr så kan jag bara titta på det genom plasten för att kartongen är för trång att pilla upp det från, lol.

Förresten, är det nåt som har lite erfarenhet av Tre leveranser? Jag köpte en 32gb/399/24mån, men nånting saknas... Enligt nätet kostar det ju 895:- vid leverans (eller däromkring, vad det nu är). På min följesedel står det 0:- för telefonen (och ja det är 32gb)??? Det ligger inget papper för att betala heller.

Inte för att jag klagar...

Ber att få gratulera.:D Det är följesedeln som ger dig det "slutgiltiga" (följesedeln kommer från webbutiken ) "vad jag ska betala och eventuella rabatter"-grej så vad jag kan se så har de glömt att fylla i priset.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag kan låta påpeka att min iPhone har 3.1 från boxen... Får se hur det går, med tanke på antalet som klagar över det :/

En sak som jag har problem med är dock Itunes store kontot. Jag känner inte för att ge det mitt vanliga bankkort, så jag tänkte att Nordeas internet kort skulle funka... Men det vägrar gå vidare och säger inte ens om det är fel eller nåt, det händer helt enkelt ingenting (och inget när man trycker på gå tillbaka eller avbryt heller för den delen)

Permalänk
Medlem

Jag har pillat lite på min iPhone nu och jag måste då säga att den är jääääääävligt nice... Allt bara flyter på jämfört med min Diamond. Det går snabbare att öppna 10 appar än att få fram en websida i WM lol.

Mina farhågor om upplösningen på skärmen visade sig ogrundade. Jag märkte det först men har vant mig mycket snabbt.

Jag satte på SGP caset och det ser ruskigt läckert ut. Telefonen blev med ens mycket skönare att hålla i. Min Diamond har ju också ett lädercase men ett billigare sådant... Och det märks. Det är typ en halv centimeter tjockare och ser riktigt klumpigt ut, lol. Kan verkligen rekommendera det om man kan leva med flip case. Slår iallafall de fula silikon skydden.

Det enda som är kasst är mina egna svettiga labbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
En sak som jag har problem med är dock Itunes store kontot. Jag känner inte för att ge det mitt vanliga bankkort, så jag tänkte att Nordeas internet kort skulle funka... Men det vägrar gå vidare och säger inte ens om det är fel eller nåt, det händer helt enkelt ingenting (och inget när man trycker på gå tillbaka eller avbryt heller för den delen)

Miljoner människor köper saker i iTunes Store med vanliga kreditkort varje dag. Varför skulle du inte kunna göra samma?

Permalänk
Medlem

Kan man få tag på sgp:s case i nån svensk butik? Eller är det sgp:s egna butik i US of A som gäller?

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Kan man få tag på sgp:s case i nån svensk butik? Eller är det sgp:s egna butik i US of A som gäller?

jag köpte det via ebay pga av det tog paypal, skeppas från Korea.

Permalänk
Medlem

ok det fanns där oxå, beställde från deras egna butik nu, så får se när det kommer...

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en iPhone 3G från Japan, men det visade sig nu att den är låst till SoftBank, som är ett Japansk abonnemang. Den har version 3.1 och senaste baseband, vilket betyder, omöjligt att låsa upp själv för tillfället.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till då jag har köpt en telefon som visar sig vara helt oandvändbar!
Tror ni Telia, Tre, Telenor kan ta emot min telefon och låsa upp den, även om det inte är köpt hos dem, och inte är 12 månader gammal (köpt i januari).

Snälla hjälp mig!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoQ
Har precis köpt en iPhone 3G från Japan, men det visade sig nu att den är låst till SoftBank, som är ett Japansk abonnemang. Den har version 3.1 och senaste baseband, vilket betyder, omöjligt att låsa upp själv för tillfället.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till då jag har köpt en telefon som visar sig vara helt oandvändbar!
Tror ni Telia, Tre, Telenor kan ta emot min telefon och låsa upp den, även om det inte är köpt hos dem, och inte är 12 månader gammal (köpt i januari).

Snälla hjälp mig!!!

Oroa dig inte, det finns många moddningsbutiker som du kan ta kontakt med som skulle kunna hjälpa dig o låsa upp den åt dig ^^
Det finns duktiga moddare!
chipper.se vet jag att de brukar hjälpa kunder som fått liknande problem, kolla med dom !

Men det där med Telenor,Tre och Telia...njah vet inte riktigt, ring och se Men jag tvivlar.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
Oroa dig inte, det finns många moddningsbutiker som du kan ta kontakt med som skulle kunna hjälpa dig o låsa upp den åt dig ^^
Det finns duktiga moddare!
chipper.se vet jag att de brukar hjälpa kunder som fått liknande problem, kolla med dom !

Men det där med Telenor,Tre och Telia...njah vet inte riktigt, ring och se Men jag tvivlar.

Så lätt är det inte med senaste firmware (3.1) och senaste baseband (05.11.07). Det finns ingen möjlighet med hjälp av jailbreak, och det antar jag att "moddningsbutikerna" använder.
Telia, tre, telenor använder Apple's fabriksupplåsning, som är oberoende av baseband-version.
Fast de verkar inte vilja låsa upp telefoner dom inte har sålt!