Permalänk
Medlem

Colorcase Ace Clubs 2 ?

Hej har kollat runt lite på olika micro-atx chassin och hittade detta. Men jag hittar ingen bra information om det är ett bra chassi eller ett dåligt vad tror ni ? är det någon som har provat Ace Clubs 2 ? och som vet hur det fungerar ?

http://www.dustinhome.se/pd_5010206350.aspx

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk

allt som har med ace att göra är skräp

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk

Tja, om du bara skall ha en bruksdator sure, men någon massa hårddiskar, multipla grafkort etc går nog bort, men om du skall bygga en dator för film surf och casualgibb..

Visa signatur

AMD 4850e - 2x2GB Corsair XMS2 5-5-5-18 - Gigabyte GA-MA78G-DS3H - Grafikkort sökes.. idéer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robot.eriksson
Tja, om du bara skall ha en bruksdator sure, men någon massa hårddiskar, multipla grafkort etc går nog bort, men om du skall bygga en dator för film surf och casualgibb..

Ne inte värt det iaf, riktigt skitchassi och nätagget ska vi inte tala om.

Permalänk
Medlem

vad är det som är så dåligt med chassit då ?

skulle vara bra om någon vet ett chassi som är ungefär som detta med antalet hdds platser. och i ungefär exakta mått. fast som är bättre.

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurreeb
vad är det som är så dåligt med chassit då ?

skulle vara bra om någon vet ett chassi som är ungefär som detta med antalet hdds platser. och i ungefär exakta mått. fast som är bättre.

Ett chassi för 300kr är kasst och här är det chassi + nätagg för 500kr så det är riktigt skit med största sannolikhet och agget är skit det är nästan alla överens om vid det här laget.

Vad är det för grejor som ska pressas in i burken?

Permalänk
Medlem

Så bara pga av att priset är billigt så är chassit dåligt det känns som att du pratar ganska mycket strunt det är inte 100% säkert att det är dåligt pga av att priset är lågt. isf så borde ju ex Ikea ha skit saker men det har dom ju inte.
Jag vet om att nättaget är dåligt men det struntar jag i. Det åker ändå bort utan det är enbart chassit som jag ska ha.

Pressas och pressas det är en green låg energis file server som ska sitta i denna burk. så det är inte direkt några high end saker som kommer att sitta i. kan ju säga att jag redan har ett 300watts nättag som kommer att sitta i och det är redan på tok för mycket watt för denna burk. Känns som att alla som köper över 500 watts nättag i dag köper på tok för stort när energi förbrukning på alla pc delar sjunker mera och mera så för framtiden har man inget spec att spara på.

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk
Medlem

Chassit är säkert helt ok om du inte ska använda nätagregatet. Men ett chassi som säkert är bättre är denna.

https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/cooler-maste...

Billigare är det också. Inget nätagregat följer med så du kan använda de pengar du sparar för att beställa ett Corsair 400W eller liknande. Glöm inte heller SWEC gratis frakt.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2