Permalänk

mit nya 285gtx klockar bättre, så får leka runt lite i 3dmark

ska bara få silvret att funka med så blir det lite speed på grejerna, 900mhz gpu borde prestera rätt bra

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Nu är jag med, ska försöka lägga upp klocken i sign, inte så dålig för en C0:a på luft

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Gött, nu börjar vi bli ett gäng.
Kan inte lova några resultat på ett tag men jag har några planer som involverar min speldator och 10kg torr is.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Gött, nu börjar vi bli ett gäng.
Kan inte lova några resultat på ett tag men jag har några planer som involverar min speldator och 10kg torr is.

Till FAQ-en, glöm inte påpeka att till super pi krävs den moddade versionen där man kan validera sitt resultat!

Kom igen nu grabbar ! Fick nyss hem min nya Accelero L2 ska på med den och se vad jag kan göra sen!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Jo, jag får nog sätta mig ner och länka till alla program man behöver. Annars så står det att den versionen krävs om man trycker på SuperPi som jag länkat i början.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

fan att alla mina moderkort är trasiga , har knappt kunnat testa kompressorn än:(

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
fan att alla mina moderkort är trasiga , har knappt kunnat testa kompressorn än:(

ah kör utan:p

Permalänk

Kul att vi är så många efter bara en dag.

Ska fortsätta köra mina gamla cpuer ett tag till men efter sommaren har jag antagligen 20k att plöja ner i ett bra system. Samt att jag då troligen går elektroteknik på Chalmers och då blir det vmod.

Isolerade mitt Maximus II Formula precis för att pressa en Celeron 430 under SS, jag är dock osäker på om den har vad som krävs då den varit kass under luft... Nu jävlar ska de gamla cpuerna frysa.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Kul att vi är så många efter bara en dag.

Ska fortsätta köra mina gamla cpuer ett tag till men efter sommaren har jag antagligen 20k att plöja ner i ett bra system. Samt att jag då troligen går elektroteknik på Chalmers och då blir det vmod.

Isolerade mitt Maximus II Formula precis för att pressa en Celeron 430 under SS, jag är dock osäker på om den har vad som krävs då den varit kass under luft... Nu jävlar ska de gamla cpuerna frysa.

Go, go, go!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag vill oxå kunna överklocka extremt....

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Jag vill oxå kunna överklocka extremt....

Kör hårt bara:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
Kör hårt bara:)

Har verkligen ingen spec som vill det..

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Inte jag heller i början... men man får börja att köpa lite smått så. typ ett fsb vänligt moderkort är en bra början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
Inte jag heller i början... men man får börja att köpa lite smått så. typ ett fsb vänligt moderkort är en bra början.

Det kommer i höst ska du se!

Permalänk

.. kul gäng detta .., så jag har gått med i teamet också.. Stort lycka till önskar jag er alla!

Permalänk

Såg att du gått med på hwbot förut. Helt ***** underbart!

Nu är förstaplatsen i Sverige inte så avlägsen.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Så fort jag fått tag på ett 4870 så ska jag försöka knipa förstaplatsen i PCmark05 för Q9300 Ledaren nu har sin propp i 3598Mhz med ett 9800GTX+. Tkr jag borde kunna ta det med ett 4870 och processorn i liknande eller högre hastighet. Nuvarande 24/7 är ju 3502Mhz, så

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

en tävling i överklockning, där alla som överhuvudtaget fått 0.1 poäng eller med i automatiskt är med i skulle vara trevligt, man kan få många att göra något för första gången då, sedan ha typ ett 4850 eller så i pris, som utlottning bland alla som är med

Permalänk
Medlem

Så där, då har man gjort sin plikt.

0.7 poäng, inte mycket till bidrag men ändå.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk

Najs.., första platsen tagen..!
Evil_AnAnAs.., hur vill du lägga upp detta som lagledare..? Kom med förslag hur du vill att detta ska fungera och hur vi ska få ut så mycket som möjligt av allas ansträngningar.
Kul detta och jag tror det kommer öka väsentligt efter ett tag!
Som nämnt ovan( b4sTerd!)så hjälper den minsta lilla poäng och det spelar ingen roll om det bara ger 0.1P.., nästa gång kanske det ger 2P osv.

Finns så många fördelar med detta.., en sak är att väldigt många kommer lära sig oerhört mycket mer om sin dator.., oavsett om man spelar eller överklockar så är detta en stor vinst som gemene man har med sig vad han än gör med sin maskin!

Permalänk

Kom igen nu gubbar.., klocka era riggar och posta på HWBot! Om ni går in på första sidan på HWBot så ser ni längre ner vad vårat team presterat.., SKITKUL!!! Alla möjliga och omöjliga riggar som ger poäng! GJ!!!

Permalänk

har kört, 3dmark 01,03,05,06 o super pi, men tyvär för dåliga resultat för att ge nån p

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IllusioN OC
Najs.., första platsen tagen..!
Evil_AnAnAs.., hur vill du lägga upp detta som lagledare..? Kom med förslag hur du vill att detta ska fungera och hur vi ska få ut så mycket som möjligt av allas ansträngningar.
Kul detta och jag tror det kommer öka väsentligt efter ett tag!
Som nämnt ovan( b4sTerd!)så hjälper den minsta lilla poäng och det spelar ingen roll om det bara ger 0.1P.., nästa gång kanske det ger 2P osv.

Finns så många fördelar med detta.., en sak är att väldigt många kommer lära sig oerhört mycket mer om sin dator.., oavsett om man spelar eller överklockar så är detta en stor vinst som gemene man har med sig vad han än gör med sin maskin!

Jag har funderat lite på hur man ska göra, jag tror att i början ska man ta det rätt lugnt. Jag tror att många annars tröttnar och att bara fåtalet fortsätter klocka ordentligt. Så tävlingar osv kan man ju vänta med.

Jag skulle uppskatta mycket om folk kunde hjälpas åt med att skriva en FAQ för bench. Det jag menar är små guider/tester samt länkar om till exempel LOD, subtimings osv. De saker som gör skillnad men som många inte tänker på.

Jag hade tänkt att sätta mig ner och kolla upp om jag kan skriva något om LOD även om jag är långt ifrån duktig på att använda det. Sedan har jag ju skrivit en isoleringsguide som kanske passar in som redan finns på forumet.

Elmor har ju en liten guide om windows tweaks för SuperPi 32M och OCX har ju en ganska stor guide om SuperPi.

Helt enkelt, börja med att samla in och dela med sig av sin kunskap, då tror jag att vi kan få fart på många fler.

Man behöver inte vara något mästare på överklockning för att metodiskt testa prestandan med olika inställningar och sedan skriva något kort om det.

Låter det vettigt?

Som delmål bör vi plocka 800poäng för att slå oss förbi Danskarna på plats 32.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Låter alldeles utmärkt tycker jag!

Permalänk

det tråkiga med lod är att det ser så jävla ila ut om man ändrar mkt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Är det värt att registrera sig då jag precis inhandlat ny burk och således kommer ha väldigt up-to-date hårdvara, tror ej jag kan plocka poäng med mina komponenter som bör vara ganska populära bland extremklockarna:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Man vill ju inte vara ankaret sas

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu grabbar ! och snart är jag i farten o ska köra några liter kväve på min fina Extreme 975 core i7
o den är god för 5,7ghz+ har jag sett o jag ska försöka pressa den till 6ghz o ta WR
ska fixa även nytt ddr3 minne med dvs 6Gb kit då jag kör endast 2gb dual channel nu så kommer jag förlora lite tider på superpi och ett gott tips o få snabbare tider ska man köra helst windows 7 eller windows 2003 server har jag testat o windows xp är helt uteslutet om man vill ha absolut bästa tider. och att tänka på är att ha bra minne som klarar långt över 2200mhz+ dvs 1100mhz o sen låga timings som 6-6-6-10 eller 7-7-7-10 eller vad man kan nå. och se till ha höga NB frequency med. detta gäller för Core i7 system, se till o ha ny installerad Os med

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Jag hade tänkt att sätta mig ner och kolla upp om jag kan skriva något om LOD även om jag är långt ifrån duktig på att använda det. Sedan har jag ju skrivit en isoleringsguide som kanske passar in som redan finns på forumet.

Elmor har ju en liten guide om windows tweaks för SuperPi 32M och OCX har ju en ganska stor guide om SuperPi.

Helt enkelt, börja med att samla in och dela med sig av sin kunskap, då tror jag att vi kan få fart på många fler.

Man behöver inte vara något mästare på överklockning för att metodiskt testa prestandan med olika inställningar och sedan skriva något kort om det.

Såna guider är jäkliga att hitta om man enbart sitter och söker (man vet inte alltid vad man söker efter?). Dessa borde letas upp och hamna i samlingstråden för överklockning (en liten "gallring" efter nyttiga länkar bör göras). Tkr även att ni lite kunnigare borde komma med små förklaringar och "standardvärden" för de lite mer "exklusiva" värdena, som PLL och GTL. Vad det är och gör t.ex. Och eventuellt vad stanardvärdet på dessa är. Får erkänna mig själv som okunnig när det gäller dessa så jag inte riktigt hängt med i de förklaringar jag hittat på andra sidor. "Scienta est potentia" - och jag är övertygad om att mkt vill ha mer. Finns det intresserade så blir de/vi oerhört peppade av att lära nya saker! Nog för att man kommer långt med en del på "auto", men killarna på toppen är ju inte världsmästare för intet

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

:(varför får jag inga poäng på hwbot när jag lägger upp resultat ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

resultatet måste vara högt, minst top 1000 för att ens synas

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo