Dansk operatör i Varberg?

Permalänk
Medlem

Dansk operatör i Varberg?

Är det möjligt/vanligt att bli uppkopplad mot ett danskt mobilnät när man har Telenor kontantkort och befinner sig i Varberg? (alltså en dansk operatör istället för "vodafone SE" som det brukar stå i mobilen)

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem

Ja det är väl inte konstigt, bor du nära gränsen så är det fullt möjligt.

Var ju nåt år sen det rappoterades om en kille som bodde nära gränsen och surfade via sitt 3g det visade sig då att han hade fått den utlänska operatören och surfat från "utlandet" vilket gett hon skyhöga räkningar fastän han befann inom sveriges gränser.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Nä bor inte nära gränsen så det är därför jag undrar. Försöker nå en person som bor i Varberg men får efter några signaler höra en dansk röst som säger att nummret inte finns, kanske är mobilen av stängd?

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snail
Nä bor inte nära gränsen så det är därför jag undrar. Försöker nå en person som bor i Varberg men får efter några signaler höra en dansk röst som säger att nummret inte finns, kanske är mobilen av stängd?

Varberg är en sån liten liten stad så om du säger vem det är du vill ha tag på så kan jag öppna fönstret och ropa efter honom/henne

Jag har aldrig hört talas om någon här i stan som kommit in i det Danska mobilnätet, det är ju ändå en ganska bra bit ifrån Danmark. Det skulle väl vara om man befinner sig en bit ut på havet.

Säker på att personen är i Varberg och inte tagit en spontan resa till grannlandet?

Permalänk
Medlem

Har nu haft kontakt med personen via SMS, som hade missat samtal på sin mobil från mig. Så fast att den danska rösten sa att nummret inte finns så kom jag tydligen fram, och jo visst personen befann sig i Grenå.

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |