2 TB HD, vad kommer?

Permalänk
Medlem

2 TB HD, vad kommer?

Någon som har insikt vad som händer på 2 TB fronten?
Dvs. vilka fabrikat har lansering på gång och när tror ni
dom sjunker "ner" mot 2000.- i Sverige?

Lennart

Permalänk

Nej, ingen vidare insikt faktiskt. Har inte sett något mer än WDs 2TBare som väl nästan har kommit ut till butikerna?
Var dock inne på Samsungs hemsida för ett tag sen och där stod om 1,5TB-diskar, så de fortsätter uppenbarligen med sina max tre plattor per disk. Lär dröja ett bra tag innan vi ser någon 2-terabytare från dem, de var sist ut med 1TB också.

Angående priserna, ja, vi har ju den svaga kronan just nu så jag skulle inte hoppas på för mycket. WDs 2TB kommer säkert gå ner några hundra när det finns stadig tillgång och de funnits i butik ett par månader, men större prisnedgångar än så skulle jag som sagt inte gå och vänta på inom den närmaste framtiden.

Edit: Oj, satan vilka priser de flesta affärer tog för en hårddisk som inte ens kommit in i lager. +3000 hos de flesta. Jag trodde den låg i intervallet 2500-3000 redan.
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=388725

Nåja, då lär du se saftiga prissänkningar, men under 2500 skulle jag inte hoppas på i första taget. Det har alltid varit så att de största hårddiskarna kostat lite extra per megabyte, även om det inte gällt nu för enterabytarna i snart ett års tid.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Oj, satan vilka priser de flesta affärer tog för en hårddisk som inte ens kommit in i lager. +3000 hos de flesta. Jag trodde den låg i intervallet 2500-3000 redan.

Jo, nog är de SATAn dyra alltid

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Priserna har väl gått upp nu, då kronan faller som en sten!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd

multi har iaf 2tb WD inne

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Seagate ska komma med en 2TB också.

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=st320...

LP står tydligen för Low Power. RPM ligger på 5900. Troligtvis en direkt konkurrent till WD Green 2TB.

Fattar inte att de tar så otroligt mycket pengar för en WD Green 2TB. Går att få 3st 1TB för samma peng nästan.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Ja seagate ryktas det om, att de ska släppa 2TB under maj samt 2,5TB diskar till hösten

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag sitter och väntar på att en 2 TB disk ska gå ner i pris. Tycker WD är för dyr just nu.
Tänkte ha den som en backup-disk eftersom jag tänkte samla backuperna på den disken.
Jag kör med Norton Ghost och gör "image-backuper" av diskarna.
Har 4 stycken diskar i datorn 1 x 250 GB och 3 x 500 GB. Totalt 1.75 TB utrymme.
Lika bra att fixa en 2 TB disk så att den rymmer diskarna i datorn (om de nu skulle bli fulla).

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ja seagate ryktas det om, att de ska släppa 2TB under maj samt 2,5TB diskar till hösten

Vete f.n om man vågar köpa dem efter debacklet i höstas/vintras/våras.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Vete f.n om man vågar köpa dem efter debacklet i höstas/vintras/våras.

Det är nog ingen fara :), käpte själv "bråka-diskarna" både under hösten och så sent som för 1 månad sen :).

Alla tillverkare kommer förr eller senare att släppa en lite för tidigt produkt som har diverse barnsjukdommar.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.