Permalänk
Medlem

Vad är det för öl? HJÄLP!

Någon som vet vad det här är för öl? Och typ styckepris?
Går det att köpa på systemet?

/C

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Jag är nästan övertygad om att jag sett dessa på bolaget.

Permalänk
Medlem

Det är femkommatvåan. Inte märkvärdigt god. Finns på systemet.

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1625&Bu...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Namnet står på bilden... Femkommatvåan. Kostar 10.50 kr på systemet.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Det är femkommatvåan. Inte märkvärdigt god. Finns på systemet.

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1625&Bu...

Tackar, ngn liknande du skulle rekommendera ist?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Avstängd

det är den billigaste ölen som går att dricka när den är kall;) enligt mina egna erfarenheter så om du bara vill bli full funkar dom bra:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Ska du köpa budgetöl finns det många alternativ. Sofiero står väl mig ganska nära i så fall, men smaken är som baken!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

De är bra för en utekväll innan löning. Vem som helst har råd att bli full.

Permalänk
Medlem

Den ölen heter "femkommatvåan", och har en släkting som heter "sjukommatvåan". Billigaste ölen på systembolaget (iaf bland den billigaste), vilken har gjort det till en hit. Den är ganska god faktiskt.

EDIT: http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1568&Bu...

Där är sjukommatvåan. 3 sådana (45 kronor) så är du fan full!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
EDIT: http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1568&Bu...

Där är sjukommatvåan. 3 sådana (45 kronor) så är du fan full!

Är det bara fylla som man är ute efter är extrastark öl perfekt, men de smakar skit. Spritsmaken tränger igenom och de smakar hemmabrygd öl med tillsatt brännvin.

Ot/
En bra öl däremot som är lite starkare än normalt är Bellman 6,0. Det har blivit några genom åren.

Systembolaget

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

Bland burkölen rekomenderar jag Småland (nr 1495)
Alkoholhalt: 5,2 %
Färg: Gyllengul färg.
Doft: Lätt humlearomatisk doft med inslag av aprikos och malt.
Smak: Brödig smak med medelstor beska, inslag av humle och aprikos.
Användning: Serveras vid 8-10°C till husmanskost.
Volym: 500ml
Pris: 13,50:-

Kostar lite mer än de billigaste burkölen men har en mycket renare smak. En mycket trevlig pilsner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Ping Pong
Bland burkölen rekomenderar jag Småland (nr 1495)
Alkoholhalt: 5,2 %
Färg: Gyllengul färg.
Doft: Lätt humlearomatisk doft med inslag av aprikos och malt.
Smak: Brödig smak med medelstor beska, inslag av humle och aprikos.
Användning: Serveras vid 8-10°C till husmanskost.
Volym: 500ml
Pris: 13,50:-
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00528/ol8_528408...
Kostar lite mer än de billigaste burkölen men har en mycket renare smak. En mycket trevlig pilsner.

"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Bra budgetöl.
Brukar själv köra på budgetalternativen Sofiero, Kung, 5,2:an och ibland nån Dansk Fadöl eller vad de hetter.

Inget fel på dom, förutom att det finns betydligt godare öl om man vill betala lite mer.

Brukar dock alltid inhandla ett par Pilsner Urquell/Gambrinus för att starta med. Efter ett par öl känner man ingen större skillnad iaf så

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

För att hitta vad som ger mest alkohol för pengarna så använd alkohol per krona www.apk.se

Där ser man att sjukommatvåan på burk ger mest valuta för pengarna

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
För att hitta vad som ger mest alkohol för pengarna så använd alkohol per krona www.apk.se

Där ser man att sjukommatvåan på burk ger mest valuta för pengarna

apk.se har inte uppdaterat på ett tag, sjukommatvåan har ökat i pris med två spänn, kanske har någon annat sort gått om nu?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
apk.se har inte uppdaterat på ett tag, sjukommatvåan har ökat i pris med två spänn, kanske har någon annat sort gått om nu?

Det visste jag inte :/ Har använt sidan som vägledning i cirka ett år

Permalänk
Medlem

Skulle påstå att marinella eller annat äckligt ger bäst apk

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Skulle påstå att marinella eller annat äckligt ger bäst apk

Nja Marinella 70cl ger c:a 2 apk. Vitt vin är överlägset bäst! Därefter billigaste biran du hittar, t.ex. sofiero eller kung, femkommatvåan osv.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Femkommatvåan är som sagt den billigaste ölen på systemet. Som fattig student är det den jag dricker klart oftast. Tycker den är helt okej för att vara så billig.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Femkommatvåan är som sagt den billigaste ölen på systemet. Som fattig student är det den jag dricker klart oftast. Tycker den är helt okej för att vara så billig.

Nej Harboe kostar 60 öre mindre

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Femkommatvåan är som sagt den billigaste ölen på systemet. Som fattig student är det den jag dricker klart oftast. Tycker den är helt okej för att vara så billig.

Jag är nykterist så därför jag frågar.
Varför väljer man att betala två kronor mindre för något som smakar uppenbarligen ännu värre? Två kronor kan väl knappast ha större betydelse även om man köper ett flak. Och 60 öre billigare låter om möjligt ännu löjligare att spara in på.
Som om jag skulle köpa icas cola istället för coca cola bara för att den är litet billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag är nykterist så därför jag frågar.
Varför väljer man att betala två kronor mindre för något som smakar uppenbarligen ännu värre? Två kronor kan väl knappast ha större betydelse även om man köper ett flak. Och 60 öre billigare låter om möjligt ännu löjligare att spara in på.
Som om jag skulle köpa icas cola istället för coca cola bara för att den är litet billigare.

du riskerar inte spy upp dina pengar igen lika lätt som de som handlar billigaste fulölen på bolaget?:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag är nykterist så därför jag frågar.
Varför väljer man att betala två kronor mindre för något som smakar uppenbarligen ännu värre? Två kronor kan väl knappast ha större betydelse även om man köper ett flak. Och 60 öre billigare låter om möjligt ännu löjligare att spara in på.
Som om jag skulle köpa icas cola istället för coca cola bara för att den är litet billigare.

En sofiero kostar 10,någonting, om man väljer den istället för en öl som kostar 12,någonting så får man en extra öl för var femte man köper för samma mängd pengar!

Men rent konkret, mer fylla för pengarna!
Köper man bara en öl för att det är gott så spelar det kanske mindre roll, men vem köper en öl på systemet?
Där inhandlar man för helgens sjöslag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Men rent konkret, mer fylla för pengarna!

Låter spontant som när en random F/P14 resonerar. Men vad vet jag? Kanske finns folk i de övre åldrarna som lever för att bli fulla på helgerna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Köper man bara en öl för att det är gott så spelar det kanske mindre roll, men vem köper en öl på systemet?

Högre än 3.5 säljs väl inte i affärerna så man har väl inte så mycket till val om man nu inte bor nära någon landsgräns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Högre än 3.5 säljs väl inte i affärerna så man har väl inte så mycket till val om man nu inte bor nära någon landsgräns.

Nu skrev han ju att det inte spelar så stor roll med några kronor om man köper en öl på systemet. Alltså, det spelar ingen roll så länge man bara köper en, men när man väl går till systemet köper man flera.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Avstängd

min favorit öl är miller:P dock ganska dyr men jag dricker hellre en god öl och blir medelfull än att dricka en äcklig öl och spy sen glömma vad man har gjort

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kicking_kangaroo
Nu skrev han ju att det inte spelar så stor roll med några kronor om man köper en öl på systemet. Alltså, det spelar ingen roll så länge man bara köper en, men när man väl går till systemet köper man flera.

ah, missade "en". My bad

Permalänk
Hedersmedlem

Fin burk. Gillar hermelinerna.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk

För att gå lite off topic. För alla er som letat efter billig fylla skulle jag våga påstår att egen bryggt vin är väldigt svårt att slå. Jag och några kompisar har investerat i en 25l hink med jäsrör samt en hävert för runt 150kr, nu kan vi göra vin för 4kr/l med 21-22% alkohol. Samt det smakar faktiskt gött nu när man har lärt sig hantera det:).

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Bland de billiga ölen som faktiskt smakar bra tycker jag helt klart att Zebra ligger i toppen. Verkar dock inte säljas längre.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum