Permalänk
Medlem

stört tangentbord

Köpte nytt tangentbord häromdan...

Tänkte bara fråga lite snabbt om det går att ta bort den där "spärren" som gör att det inte går att trycka in flera tangenter utan att datorn strejkar/piper?
Skulle behöva det då jag sitter å spelar ett spel, och då behövs ett kommande med tre knappar, "högerpil + nedåtpil + S". Men eftersom datorn vägrar ta emot det å bara piper (som på de flesta datorer) så kommer jag inte vidare i spelet.

Nån som vet nått program, eller inställning? Eller beror det på annat?

mitt gamla tangentbord fungerade utmärkt med tre tangenter nedtrycka samtidigt

Permalänk

Det beror på tangentbordet.

Jag TROR iallafall inte att det går att ordna det utan att skaffa ett tangentbord som klarar av att registrera flera tangenter samtidigt.

Permalänk
Avstängd

Är det ett 100 kronors random eller ett Logitech G11 liksom ?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Är det ett 100 kronors random eller ett Logitech G11 liksom ?

pratar du skit g11? jag kan trycka in hur många knappar som helst samtidigt:Oipäjdjnlhdjavuj så de så!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
pratar du skit g11? jag kan trycka in hur många knappar som helst samtidigt:Oipäjdjnlhdjavuj så de så!

Jag tror att "TsunamiCoZ" bara ville utgöra en skillnad mellan ett 100 kronors tangentbord och ett annat med bättre kvalitét.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piinmu
Jag tror att "TsunamiCoZ" bara ville utgöra en skillnad mellan ett 100 kronors tangentbord och ett annat med bättre kvalitét.

Tack.

Edit: Jag kan trycka in 6-7, vilket är fantastiskt då Razer har tillverkat det. Mitt Steelseries garanterade att man kunde trycka in hur många som helst men där funkade bara 4-5 typ.

Har du installerat drivrutiner ifall du fick med det ?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Är det ett 100 kronors random eller ett Logitech G11 liksom ?

köpte ett Microsoft Digital Media Keyboard 3000.. kostade 300 spänn så det borde ju vara bättre.

Permalänk

Ursäkta men det där är en sak som inte på något sätt har med priset att göra. Blanda inte ihop funktionalitet med kvalité.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
köpte ett Microsoft Digital Media Keyboard 3000.. kostade 300 spänn så det borde ju vara bättre.

Hm, en MS tangentbord ska klara av 3 tangenter samtidigt... fast dom kanske prioriterar endast att dessa 3 ska fungera samtidigt = [Ctrl]+[Alt]+[Del]

Fast lämna in skiten och köp nytt, ZBoard Merc klarar av flera knappar samtidigt och kostar inte så värst mycket, runt 250kr... bäst av allt, har gamer del på tangentbordet, mer logiskt placerade knappar.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

har inte märkt nåt problem med mitt gamla MS Natural Elite

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag känner igen detta, kan bara inte komma ihåg i vilket samanhäng.
Drivrutiner instalerade?
http://www.microsoft.com/hardware/download/download.aspx?cate...

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Det beror helt och hållet på hur tangentbordet är byggt. Mitt budget-logitech kan hantera max tre knapptryckningar per "kanal" eller vad man ska kalla det. Med kanal menar jag rent fysiska kopplingar.
Där emot kan jag trycka ner betydligt fler om jag trycker ner dem i olika kanaler.

Kan inte beskriva det på ett bättre sätt, men ta sönder ett tangentbord så ser du hur det är konstruerat, och då kanske det blir lättare att förstå.

Visa signatur

GA-EP35-DS3 ~ Intel Core 2 Duo E8400 ~ Corsair 2048MB XMS2 EPP ~ Corsair 1000w PSU ~ ATI Sappire HD4850 ~ Western Digital 500GB ~ HP w2207h ~ Vista Home Premium

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte__86
Det beror helt och hållet på hur tangentbordet är byggt.

What he said. Köp nytt om det stör dig.