Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
"The engine will take advantage of multi-core processors as well as multiple processors and support DirectX 9 as well as DirectX 10. Only 2 or 3 percent of the original CryEngine code is being re-used, according to Michiel Verheijdt, Senior Product Manager for Ubisoft Netherlands. Additionally, this engine will be less hardware-demanding than Crysis' engine."
Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Far_cry_2#Engine

Ser ut som om det finns lite mer likheter än så men som sagt så slaktade de CryEngine rätt reläjt vilket nog var bra då den inte var optimerad någonstans.

Äntligen lite spel som nyttjar flera cpu kärnor!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

hmm... jag undrar om det kommer gå att maxxa Far Cry 2 med mina nuvarande 3870 i crossfire, går ju iallafall inte maxxa Crysis Funderar på att köpa kompressorkylning och klocka som fan o sen maxxa Crysis xD ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berntson
Jag har aldrig tyckt att Crossfire fungerat så speciellt bra... Isåfall kan jag ju lika gärna köpa 2st 4870?

Någon som vet om det blir så mycket bättre prestanda med ett 4870x2?

Håller med, ibland kan det flyta sämre en med ett singelkort

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Köp spelet först och se om du behöver ett nytt kort.Det skulle jag har gjort.(och kommer att göra)

Visa signatur

E6850@3Ghz, Noctua NH-12F, Asus P5K Deluxe/WiFi-AP, 4GB Corsair 6400C4DHX, Corsair HX 520W, Antec P182 Gun Metal, X-Fi Xtreme Gamer, Asus ENGTX 260, Samsung 320GB/500GB. Top-notch...years ago.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superluminal
Köp spelet först och se om du behöver ett nytt kort.Det skulle jag har gjort.(och kommer att göra)

Hehe, blir nog till o göra det! Lite onödigt o slänga ut 4 - 5 tusen på ett kort om som man egentligen inte behöver ^^

Permalänk
Medlem

Utnyttjar spelen alltid Crossfire?

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Eftersom att far cry utvecklades av dom som gjorde Crysis så lär det ju också vara optimerat för nvidia (som crysis var)

Det är inte alls utvecklat av samma. Inte samma motor heller.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Avstängd

Om det är optimerat på samma sätt som crysis så är det ati du ska satsa på:

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6089&page=8

Förstår inte varför alla hävdar att man ska köpa gx2 etc när det illomed får stryk i självaste crysis?

Som ni ser så spöar även hd4870 gtx 260.. att ati skulle vara sämre i crysis kanske bara är en myt?

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att Crysis Warhead flyter på med 30fps+ konstant med allt på max inst. i 1680*1050 med min burk.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
"The engine will take advantage of multi-core processors as well as multiple processors and support DirectX 9 as well as DirectX 10. Only 2 or 3 percent of the original CryEngine code is being re-used, according to Michiel Verheijdt, Senior Product Manager for Ubisoft Netherlands. Additionally, this engine will be less hardware-demanding than Crysis' engine."
Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Far_cry_2#Engine

Ser ut som om det finns lite mer likheter än så men som sagt så slaktade de CryEngine rätt reläjt vilket nog var bra då den inte var optimerad någonstans.

yeah right sure!!

"And I have a bridge to sell you"

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jag fattar fan inte detta asså :S Just nu sitter jag med en Q6600, 2 Sapphire 3870 i Crossfire och 4gb 800mhz ocz ram... sitter på en p35 bräda.
Och kolla här: Nästan samma setup som jag i princip, men fattar inte varför det flyter så bra för han medans jag får världens lagg när jag kör på very high :/ Jag har inte klockat någonting i min dator, kan det ha med det att göra?

http://www.youtube.com/watch?v=mbsOtKXr1eE&feature=related

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berntson
Vet inte riktigt om man vågar tro på det... Det brukar låta bra från de flesta speltillverkarna :/

Med tanke på att det kommer köras på konsoler så låter det väldigt sant.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berntson
Är det stor skillnad mellan 4870x2 och vanliga 4870 ?

I STALKER Clear Sky till exempel så presterar x2 ungefär dubbelt så bra som ett 4870.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berntson
Jag har aldrig tyckt att Crossfire fungerat så speciellt bra... Isåfall kan jag ju lika gärna köpa 2st 4870?

Någon som vet om det blir så mycket bättre prestanda med ett 4870x2?

Båda är Crossfire så jag vet inte vad du snackar om egentligen. 2st 4870 är dyrare än ett 4870X2 och då får du bara 512mb per GPU medan du får 1gb per GPU till 4870X2. Dessutom presterar 4870X2 aningen bättre än dubbla 4870 generellt sett.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
"The engine will take advantage of multi-core processors as well as multiple processors and support DirectX 9 as well as DirectX 10. Only 2 or 3 percent of the original CryEngine code is being re-used, according to Michiel Verheijdt, Senior Product Manager for Ubisoft Netherlands. Additionally, this engine will be less hardware-demanding than Crysis' engine."
Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Far_cry_2#Engine

Ser ut som om det finns lite mer likheter än så men som sagt så slaktade de CryEngine rätt reläjt vilket nog var bra då den inte var optimerad någonstans.

Läs runt lite på internet så förstår du rätt snart att Dunia motorn är en tungt ändrad UE3 motor från början så det kommer troligtvis inte vara Nvida-optimerat.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Har läst senaste numret på gamereactor där det bara fick 2/5 flammor
Så här skrev dem om grafiken

"Far Cry 2 är långtifrån fult, men såhär på förhand heller inte det hypersnygga spel som vi hade hoppats på. Framförallt är det texturarbetet som känns aningen svagt"

Dom tycker crysis/warhead är grymt snyggt däremot.

Så var inte så säkra på att far cry 2 kommer vara det ni hoppas på, jag menar ubisofts andra far cry spel är riktigt dåliga, ettan var bra men också inte gjort av ubisoft utan crytek.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Har läst senaste numret på gamereactor där det bara fick 2/5 flammor
Så här skrev dem om grafiken

"Far Cry 2 är långtifrån fult, men såhär på förhand heller inte det hypersnygga spel som vi hade hoppats på. Framförallt är det texturarbetet som känns aningen svagt"

Dom tycker crysis/warhead är grymt snyggt däremot.

Så var inte så säkra på att far cry 2 kommer vara det ni hoppas på, jag menar ubisofts andra far cry spel är riktigt dåliga, ettan var bra men också inte gjort av ubisoft utan crytek.

Låter bra att grafiken inte är som Crysis, då kanske de fokuserat på viktigare saker. Som att det ska flyta på bra och intressant innehåll. Crysis är bara ett tomt extremt krävande skal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Låter bra att grafiken inte är som Crysis, då kanske de fokuserat på viktigare saker. Som att det ska flyta på bra och intressant innehåll. Crysis är bara ett tomt extremt krävande skal.

2/5 flammor är inget vidare som du kanske förstår själv.

Själv tycker jag crysis och warhead är riktigt bra

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
2/5 flammor är inget vidare som du kanske förstår själv.

Själv tycker jag crysis och warhead är riktigt bra

Exakt, Warhead är riktigt nice och flyter på mkt bra och är riktigt snyggt med, klarade det idag:D!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
2/5 flammor är inget vidare som du kanske förstår själv.

Själv tycker jag crysis och warhead är riktigt bra

Om en recensent tycker det förtjänar 2/5 så tycker säkert alla som spelar spel, det...
Tycker också det är bra att det inte är lika snyggt, mindre krävande. Känslan kanske finns istället? Sen brukar Ubisoft vara hejjare på att göra spel!

Crysis är verkligen jättedåligt enligt mig. Man kikar på det en gång, rätt snyggt, hackar på vilken burk som helst, sen inser man att för att få det flytande så är det inte så supersnyggt :/ sen till råga på allt så är känslan i det tammetusan det värsta jag varit med om....aja kul för er som bara tycker om att springa omkring i hack och måste ha snygga spel för att bli tillfredställda

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Om en recensent tycker det förtjänar 2/5 så tycker säkert alla som spelar spel, det...
Tycker också det är bra att det inte är lika snyggt, mindre krävande. Känslan kanske finns istället? Sen brukar Ubisoft vara hejjare på att göra spel!

Crysis är verkligen jättedåligt enligt mig. Man kikar på det en gång, rätt snyggt, hackar på vilken burk som helst, sen inser man att för att få det flytande så är det inte så supersnyggt :/ sen till råga på allt så är känslan i det tammetusan det värsta jag varit med om....aja kul för er som bara tycker om att springa omkring i hack och måste ha snygga spel för att bli tillfredställda

Nej givetvis tkr inte alla det.

Spela Warhead ist, flyter på tusen ggr bättre än Crysis:)!
Och är enligt mig snyggare också o klart roligare att spela.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Om en recensent tycker det förtjänar 2/5 så tycker säkert alla som spelar spel, det...
Tycker också det är bra att det inte är lika snyggt, mindre krävande. Känslan kanske finns istället? Sen brukar Ubisoft vara hejjare på att göra spel!

Crysis är verkligen jättedåligt enligt mig. Man kikar på det en gång, rätt snyggt, hackar på vilken burk som helst, sen inser man att för att få det flytande så är det inte så supersnyggt :/ sen till råga på allt så är känslan i det tammetusan det värsta jag varit med om....aja kul för er som bara tycker om att springa omkring i hack och måste ha snygga spel för att bli tillfredställda

När sa jag att alla tyckte så?
Det dom klagar på i far cry 2 är rätt objektivt, tycka vad man vill om AI'n springer in i träd te.x. Men dom körde ju trots allt beta TROR jag.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

när ska folk börja skriva källor till påståenden som : dåligt optimerat...?

skriv en lista på spel motorer som kan göra det crysis gör...nej just det. det fanns inte någon. sen folk som säger epic´s motor är samma sak vet inte vad dom pratar om.

sen så tror jag grafist sett kommer crysis vara snyggare än Far Cry2 men så mycket annat kommer vara bättre på som tex alla effekter kommer vara löjligt nice så som sol strålar och eld och så vidare...
crysis har solstrålar också men dom är inte lika "snygga" som i far cry 2 (enligt filmerna)
samma sak med elden.

ontopic: 4870x2 presterar i regel bättre en 9800gx2/280gtx osv men det beror på hur spel tillverkarna har lagt upp motorn

tip: kör 4870x2
annars så är jag nöjd med mitt 9800gx2

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Har läst senaste numret på gamereactor där det bara fick 2/5 flammor
Så här skrev dem om grafiken

"Far Cry 2 är långtifrån fult, men såhär på förhand heller inte det hypersnygga spel som vi hade hoppats på. Framförallt är det texturarbetet som känns aningen svagt"

Dom tycker crysis/warhead är grymt snyggt däremot.

Så var inte så säkra på att far cry 2 kommer vara det ni hoppas på, jag menar ubisofts andra far cry spel är riktigt dåliga, ettan var bra men också inte gjort av ubisoft utan crytek.

Jag blir så trött på sånt här. Förr försökte speltillverkarna tillverka bra spel. Nu verkar de bara satsa på snygga spel. Crysis är ett lysande exempel på ett mediokert FPS där de bränt hela budgeten på yta och de säljs enbart för att det ger folk stor e-penis när man kan spela det på high.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

eller så är det ett fps spel som faktist är mer spelbart än dom andra....dvs Cod4,BF osv.

sen att storyn inte är den bästa ... visst men det var ju inte det som var tänkt med crysis/warhead utan det var att leka och ha kul i spelet vilket det tillåter väldigt mycket utav.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Far cry 2 är mer inriktat på snyggare effekter än snygga texturer, även handlingen verkar vara något man kan hurra för! Personligen tror jag det kommer bli bästa spelet i år, men men jag har ju inte testat det utan bara läst Men det var oftast fina ord iaf

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
eller så är det ett fps spel som faktist är mer spelbart än dom andra....dvs Cod4,BF osv.

sen att storyn inte är den bästa ... visst men det var ju inte det som var tänkt med crysis/warhead utan det var att leka och ha kul i spelet vilket det tillåter väldigt mycket utav.

Om du med spelbart menar att man kan gå omkring och titta på blommor så visst. Att ha en AI som i första hand prioriterar att springa till första bästa tomma maskingevärsnäste är bara tragiskt. Crysis kan nog vara det mest överskattade spelet någonsin. Hade det inte motorn varit så dåligt skriven att det krävs en superdator för att köra det så hade det aldrig blivit lika populärt. Crytech siktade på att ge folk ännu ett sätt att visa att de har en stor e-penis.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Om jag vill ha ett tyst grafikkort, dvs. gärna utan fläkt. Vad ska jag ta då? Vill såklart kunna spela kommande spel i höst, som Far Cry 2 och GTA 4.

Gärna att det kostar under 2000:-

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
när ska folk börja skriva källor till påståenden som : dåligt optimerat...?

Du har inte hört att Warhead flyter på mycket bättre och ser bättre ut än första Crysis då ? Tyder inte de på att de har optimerat motorn?

Så kom inte och påstå att Crysis var bra optimerat!

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

warhead kanske var "Bättre" optimerat" men Crysis är bra optimerat?

tror inte crytek flytta programkoden 2 rader närmare för at det skulle gå bättre...desutom är det nästan ett år emelan dom...?
och jag ser inte den enorma skillnad som jag kunnat hoppats på mellan spelerna

(har båda)

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
warhead kanske var "Bättre" optimerat" men Crysis är bra optimerat?

tror inte crytek flytta programkoden 2 rader närmare för at det skulle gå bättre...desutom är det nästan ett år emelan dom...?
och jag ser inte den enorma skillnad som jag kunnat hoppats på mellan spelerna

(har båda)

Hmm jag tkr att det är en klart märkbar skillnad faktiskt.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

Har haft Crysis i några veckor nu sen jag fick nya burken.. visst det är snyggt men helt klart slarvig kod/ dåligt optimerad. Det är snyggt som sagt men det ska inte behöva ta så mycket som det nu måste. och jag tror nog att inte ens killen som sitter med en dator för 30 000 kan säga att han kör helt jävla felfritt på det spelet. jag testate lite men väldigt ihåligt spel har inte rört den sen efter första gången jag testa det. CoD4, BF2 där har man utomordentliga FPS.

Har dock inte testat warhead.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Om jag vill ha ett tyst grafikkort, dvs. gärna utan fläkt. Vad ska jag ta då? Vill såklart kunna spela kommande spel i höst, som Far Cry 2 och GTA 4.

Gärna att det kostar under 2000:-

Finns det något billig och tyst grafikkort som klarar de kommande spelen i höst?

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB