Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
Ungjävlarna får mat på bordet varje dag och har mage att gnälla?

Ja det har vi tror inte det handlar om att det vore dyrare att laga ätlig mat, utan brist på kunskap och engagemang hos de gamla mattanterna som lagar maten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Alla jävla ungdomar är bortskämda. så är det. visst det är inte alltid supergod mat i skolan, men den går att äta. så var det iaf för 4 år sen när jag gick i skolan.

Håller i stort sett med om det här, men kan ju givetvis inte uttala mig om kvalitén på alla skolor. Att gång på gång höra ramaskri om skolmaten gör snorungarna bara ännu mera gnälliga och kräsna.

Permalänk
Medlem

Måste nog hålla med andra här om att mattanterna borde lära sig göra något vettigare av vad dom har, fan dom har gjort samma rätter nu hur många gånger som helst men kan fortfarande inte dra till med lite krydda så det smakar bättre?

Men trots det så klagar jag inte på maten vi får, visst ibland kanske man inte äter sig mätt och är nöjd men dete nog max en gång i månaden.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Avstängd

och i det allra flesta skolar i sverige görs inte maten på varje skola utan allt kommer från ett centralkök, mattanterna värmer bara skiten.

Permalänk
Avstängd

i grundskolan gick maten att äta enligt mig,
sen första året i gymnasiet var maten verkligen skit, som köttfärs sås och spaghetti var mer vatten sås och spaghetti, köttfärs såsen bestod av typ 80% vatten 10% köttfärs 10% lök.
Men detta år så ändrade dom matleverantör, vilken skillnad det vart på maten, den kostar lika mycket men dom lägger ner tid på maten, det är massa kryddor i, det smakar väldigt mycket och är gott, som idag fick vi kyckling tandori med ris, på de hade jag riven ost och nacho chips. det var riktigt riktigt gott, om jag ska erkänna så tycker jag den maten var godare än den jag får hemma >.<.

Min mor jobbar på karolinska, deras mat är värre än skolmaten, deras mat slänger dom in i en värme skåp. hel rå mat in i skåpet. låter det stå där i 5 minuter, maten är gummi, ingen patient äter maten, undersköterskorna får springa runt och göra mackor etc till patienterna för dom ska få mat i sig.

Sen du som skrev om att det aldrig skulle funka att man ger eleverna lunchpengar och dom får äta från en restaurang så skulle de inte funka sa du för dom skulle spara pengarna. men min skola har gjort så att om maten är slut så får du 50kr och äta för på en restaurang, så då betalar du för egna pengar, kommer till skolan pratar med rektorn/expediten och visar kvittot för maten och ger tillbaks 50kr av maten.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Alla jävla ungdomar är bortskämda. så är det. visst det är inte alltid supergod mat i skolan, men den går att äta. så var det iaf för 4 år sen när jag gick i skolan.

Håller med dig totalt..

Tänk på alla barn som inte får mat, dagens ungdom gnäller ju fan på allt skulle de få gourme mat skulle det dröjja ett par månader tills de skulle skrika och gapa att maten är bajs.

Slutade skolan för 8år och under mina 9 år i grundskolan tyckte jag inte heller att maten var speciellt god men det dög och man blev mätt.

Man äter väl för att man är hungrig inte för att det är GOTT... Kan man kombinera båda så är det ju givetvis ett plus.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Håller med dig totalt..

Tänk på alla barn som inte får mat, dagens ungdom gnäller ju fan på allt skulle de få gourme mat skulle det dröjja ett par månader tills de skulle skrika och gapa att maten är bajs.

Slutade skolan för 8år och under mina 9 år i grundskolan tyckte jag inte heller att maten var speciellt god men det dög och man blev mätt.

Man äter väl för att man är hungrig inte för att det är GOTT... Kan man kombinera båda så är det ju givetvis ett plus.

då har du inte smakat på min skolmat för 1 år sen. min grundskola mat gick att äta. men det var på gränsen, potatisen var jämt hård etc. men den maten vi hade för 1 år sen var hemskt, det gick verkligen inte att äta även man var vrål hungrig.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
då har du inte smakat på min skolmat för 1 år sen. min grundskola mat gick att äta. men det var på gränsen, potatisen var jämt hård etc. men den maten vi hade för 1 år sen var hemskt, det gick verkligen inte att äta även man var vrål hungrig.

Visst det finns säkert skolor där skolmaten är riktig riktigt dålig.. men den känns som ändå att ungdomar överlag över hela Sverige gnäller ständigt på skolmaten. Kanske inte är så konstigt när de har vänjt sig att äta en cheeseburgare på donken.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
då har du inte smakat på min skolmat för 1 år sen. min grundskola mat gick att äta. men det var på gränsen, potatisen var jämt hård etc. men den maten vi hade för 1 år sen var hemskt, det gick verkligen inte att äta även man var vrål hungrig.

bortskämda slyngel.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
bortskämda slyngel.

haha säg vad du vill;) maten var så vidrig att rektorn böt matleverantör;) visst jag är vell bortskämd med min mat hemma ganska ofta, men jag vet fortfarande vad som är gott och inte är gott. Jag är inte bortskämd genom min smak, vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för jag ska beskriva rätt. Men den matleverantören vi hade för 1 år sen är samma matleverantör som karolinska har, ingen äter maten så dom ska byta matleverantör nu;) så säg vad du vill

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

De sista två åren i gymnasiet var maten katastrof, i princip alla klagade. Men nu när jag börjat högskolan längtar jag faktiskt tillbaks till maten. Inte för att det var gott, det var det inte... men det var ENKELT OCH GRATIS! Bara gå till matsalen, ta din mat, gå sätt dig och ÄT!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Håller med dig totalt..

Tänk på alla barn som inte får mat, dagens ungdom gnäller ju fan på allt skulle de få gourme mat skulle det dröjja ett par månader tills de skulle skrika och gapa att maten är bajs.

Slutade skolan för 8år och under mina 9 år i grundskolan tyckte jag inte heller att maten var speciellt god men det dög och man blev mätt.

Man äter väl för att man är hungrig inte för att det är GOTT... Kan man kombinera båda så är det ju givetvis ett plus.

Bullshit. När vi hade problem med en restaurang som vissa av eleverna åt på på min skola (alltså, maten var skräp och var knappt tillagad) så såg också rektorn till att den blev utbytt. Och att "dagens ungdom" endast skulle klaga på maten är ju bara skitsnack. Nu har vi en väldigt bra restaurang att gå till, som lagar bra mat osv osv.. Inte gourmé på långa vägar, men bra husmanskost. Ingen klagar.

Tilläggas ska väl också att vissa lärare (inofficiellt) sade till oss elever att "den där restaurangen ska inte ni behöva äta på". Lärarna gick dit ibland för att prova maten och de gick snabbt därifrån och vidare till den lokala pizzerian. Det säger väl en del?

Du tyckte heller inte att maten var speciellt god, men för att du inte fick bra mat så skulle ingen annan i framtiden få det heller? Vad är det för jävla sätt att se på saker. På vilket sätt skadar det dig om de som går i skolan idag får bättre mat än vad du fick?

Man äter för att man är hungrig ja, men maten får gärna smaka bra också.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem

Problemet är det att om de bara lagt ner lite känsla i maten o inte bara köra halvfabrikat skulle de inte bli mycket dyrare eller förresten det skulle det då skulle folk äta mer. Men liksom jag jämför med vad jag får när jag sommarjobbar det är ett äldreboende då, den maten är flera gånger över den standard vi ha på skolmaten, det är samma typ av mat men det finns kryddor typ. Jag är inte så kräsen med maten annars men i skolan är det så haffsigt tyvär! Visst det ska inte behöva vara någon lyxmiddag det är inte det jag menar men de behöver liksom inte förstöra fisken genom att inte ha en enda krydda på skiten.

Liksom det är långtifrån alla dagar man blir mätt då det inte smakar ett skit och har konstig konsistens, när det är korv så är korven kruttorr och knappt ätlig hade bara kokat den eller nåt o inte bara värmt den som det ser ut som de gör så hade definitivt blivit bättre!

Tycker ni som säger att vi klagar för mycket ska testa maten själva! Jag har märkte stor skillnad när de gick över till centralkök det är som natt och dag! Jag gick hela lågstadiet på en skola där de lagade maten och det var riktigt gott! Sen tog äldreboendet hand om maten och skickade det till skolan detta var lika med katastrof. Det var bättre förr!

Permalänk
Medlem

I årskurs 1-9 hade jag svingod mat. visst kommer inte ihåg dom första 6 åren men kom från samma kök så 7-9 riktigt god. va aldrig någit att klaga på i storsätt. något äggskal i mat ibland men sådant som händer när man står och kläcker 1 miljon ägg typ.

sen i gymnasiet. va den inte alls lika god. eller ja, åt i 2 olika matsalar i gymnasiet. den ena va god den andra inte alls god.

Så olika från skola till skola. med hyffsat lika budget för mat till skolor borde dom kunna göra lika med tycket jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kicking_kangaroo

Du tyckte heller inte att maten var speciellt god, men för att du inte fick bra mat så skulle ingen annan i framtiden få det heller? Vad är det för jävla sätt att se på saker. På vilket sätt skadar det dig om de som går i skolan idag får bättre mat än vad du fick?

Man äter för att man är hungrig ja, men maten får gärna smaka bra också.

Ser ut som läskunskap inte är din starkaste sida.. vart påstår jag att ingen annan ska få bra mat för att jag inte fick?

Jag tror att många av dagens unga gör en höna av en fjäder och som jag skrev i tidigare inlägg så finns det säkert några skolor med "kass" skolmat men knappt i den utsträckning som många gnäller på idag.

Kanske bättre att införa som de hade på 50/60-talet?

Eleverna får ta med sig egen matlåda hemifrån samt tabort möjligheten till skolkäk.

Då har de inget att klaga på.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ser ut som läskunskap inte är din starkaste sida.. vart påstår jag att ingen annan ska få bra mat för att jag inte fick?

Jag tror att många av dagens unga gör en höna av en fjäder och som jag skrev i tidigare inlägg så finns det säkert några skolor med "kass" skolmat men knappt i den utsträckning som många gnäller på idag.

Kanske bättre att införa som de hade på 50/60-talet?

Eleverna får ta med sig egen matlåda hemifrån samt tabort möjligheten till skolkäk.

Då har de inget att klaga på.

Läskunskap är en av mina starkare sidor. Att läsa mellan raderna är jag ännu bättre på.

Det var ett sätt som det du skrev skulle kunna tolkas, i och med att du gjorde jämförelsen "på min tid.." där du framställde det på sådant sätt att "vi hade det minsann inte bra, men vi klagade inte och därmed ska inte ni det heller" eller i alla fall framställa dig själv i god dager, som den tysta, tappra personen som genomled alla dessa hemska skolluncher.

Jag ser heller ingen anledning till att gå tillbaka på hur man hade det på faktiskt 1930-talet, då på 1940-talet skolmaten började bli vanlig.

Men du har en poäng, det klagas förbannat mycket utav eleverna idag. Så fort någon förändring sker som inte önskas så ska det klagas. I vissa fall kan det vara befogat, speciellt om det påverkar möjligheterna för en bra undervisning. I vissa fall kan det vara mindre befogat.

Fast det är samma sak på internet. Som medlem i crew på en halvstor sida så kan man märka av spelet bakom gallerierna och hur medlemmarna reagerar mot förändringar. Vissa förändringar är sämre än andra, men alltid så är det ett jävla tjafs. I en vecka. Sen är det lugnt igen. Till nästa förändring kommer.

Det som jag framför allt ville få fram förut var det att alla klagomål på skolmaten behöver inte vara obefogade. T.ex. på högstadiet var det folk som skippade skolmaten, jag förstod aldrig varför och förstår det fortfarande inte. Men om rektor, lärare och så vidare erkänner att maten inte är bra (det ska sägas att maten i det här fallet lagades på en liten restaurang som verkligen inte hade kapacitet för 200 personer varje dag + vanliga lunchgäster) så kanske klagomålen kan vara befogade.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kicking_kangaroo
Läskunskap är en av mina starkare sidor. Att läsa mellan raderna är jag ännu bättre på.

Det var ett sätt som det du skrev skulle kunna tolkas, i och med att du gjorde jämförelsen "på min tid.." där du framställde det på sådant sätt att "vi hade det minsann inte bra, men vi klagade inte och därmed ska inte ni det heller" eller i alla fall framställa dig själv i god dager, som den tysta, tappra personen som genomled alla dessa hemska skolluncher.

Jag ser heller ingen anledning till att gå tillbaka på hur man hade det på faktiskt 1930-talet, då på 1940-talet skolmaten började bli vanlig.

Men du har en poäng, det klagas förbannat mycket utav eleverna idag. Så fort någon förändring sker som inte önskas så ska det klagas. I vissa fall kan det vara befogat, speciellt om det påverkar möjligheterna för en bra undervisning. I vissa fall kan det vara mindre befogat.

Fast det är samma sak på internet. Som medlem i crew på en halvstor sida så kan man märka av spelet bakom gallerierna och hur medlemmarna reagerar mot förändringar. Vissa förändringar är sämre än andra, men alltid så är det ett jävla tjafs. I en vecka. Sen är det lugnt igen. Till nästa förändring kommer.

Det som jag framför allt ville få fram förut var det att alla klagomål på skolmaten behöver inte vara obefogade. T.ex. på högstadiet var det folk som skippade skolmaten, jag förstod aldrig varför och förstår det fortfarande inte. Men om rektor, lärare och så vidare erkänner att maten inte är bra (det ska sägas att maten i det här fallet lagades på en liten restaurang som verkligen inte hade kapacitet för 200 personer varje dag + vanliga lunchgäster) så kanske klagomålen kan vara befogade.

Syftet med det jag skrev var inte att maten va kass och att jag teg, Utan tvärtom.. maten var inte så dålig att man ska/skulle gnällt. Jag är själv rätt kräsen men anpassar mig rätt fort inte ska jag förvänta mig samma käk som jag köper för 2-300 per middag på en finare restaurang som på ett skolkäk.

Självklart är det lågbudget på skolen och det hänger självklart på hur de lager maten än maten i sig oftast, Det är väl det som programet går ut på eller? :).

Men jag tror också "standarden" har höjjts vad det gäller allt.

Ta bredband tex om xx antal % av sveriges befolkning satt på 56k, klart som fan folk skulle gnälla när man är van vid en standard på minst 10mbit.

För varje ny generation som kommer, har högre "standard"/förväntar sig mer.

Edit:

Låt säga att regeringen puttar in xx antal miljarder för att få toppmat i alla skolor och att det utförs av riktiga kockar.. vad kommer hända om 5-10-20år? Folk kommer "tröttna" och vill ha ännu mer/bättre

Människan är aldrig nöjd :).

Bästa man kan göra är att sätta pengarna i näven på ungarna och låta de köpa vad fan de vill. Så att de håller käft, då har de ingen att skylla på att maten är kass. Enda nackdelen är ent ekonomisk blir det dyrt att betala 40-80kr till varje elev varje dag samt att många skolor inte har någon restaurang i närheten.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Nej, människan blir aldrig nöjd, tror att det du skriver om att varje generation vill ha mer och mer stämmer likaså. Skolmaten är generellt idag väldigt bra, men det finns såklart undantag.

Är inte säker på att ge pengar till varje elev är en så bra lösning, men.. Det skulle få slut på gnället.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem

Ett tag hade min skola ett bra system, ville man äta i skolan betalade man 2-3000 kr per läsår extra och fick då maten där. Då fick man extremt bra mat också, sen tog de bort detta men behöll samma mat men ändå.

Elever i dagens skolor är bortskämda, de säger att maten är äcklig. Frågar du 50% av dem som säger att maten är äcklig lär de svara att den är äcklig för att de får fisk eller nått annat skit.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag säger det igen...

För helvete, det här är I-lands problem. Var glada för fan att ni får mat överhuvudtaget.

I gymnasieskolan jag gick i så gick i stort sett 70% av alla och köpte en baguette för 30-40 kr i skolans caféteria. Eleverna på min gamla skola var bortskäma...väldigt bortskämda vill jag påstå.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
då har du inte smakat på min skolmat för 1 år sen. min grundskola mat gick att äta. men det var på gränsen, potatisen var jämt hård etc. men den maten vi hade för 1 år sen var hemskt, det gick verkligen inte att äta även man var vrål hungrig.

Dålig mat
Plats: bålsta

Jag är inte förvånad.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Jag har inget problem med fisk men när det inte finns en enda krydda liksom de förstör fisken så den inte går att äta de flesta tar gårdagens rester och om inte så äter de inte tyvär. Men det är som sagt säkert inget fel på maten innan skolköken men de vägrar använda kryddor och lägga ner lite tanke på maten iaf behöver inte vara mycket för att de ska smaka bättre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
Jag har inget problem med fisk men när det inte finns en enda krydda liksom de förstör fisken så den inte går att äta de flesta tar gårdagens rester och om inte så äter de inte tyvär. Men det är som sagt säkert inget fel på maten innan skolköken men de vägrar använda kryddor och lägga ner lite tanke på maten iaf behöver inte vara mycket för att de ska smaka bättre!

Vadå? Fisk behöver inga kryddor, lite salt tar man så är det finemang! Alltså är ditt problem med maten att du inte tycker det är gott, inte att det är dålig mat.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag tycker maten var helt okej, den gick nästan alltid att äta, och tyckte man inte den dög fanns de gott om sallad,keso,mackor,fil,flingor,frukt etc. men i 9 fall av 10 gick maten att äta och smakade faktiskt bra. enda jag skulle klaga på är att köttet alltid var segt.
men nu när jag gått ur gymnasiet saknar jag faktiskt skolmaten, de va praktiskt att alltid få mat som gick att äta till lunch och som inte kostade mig något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vadå? Fisk behöver inga kryddor, lite salt tar man så är det finemang! Alltså är ditt problem med maten att du inte tycker det är gott, inte att det är dålig mat.

Inte enbart men till viss del är det så, sen att fisken ibland kan va seg o konstig fattar jag inte helt sjukt. Men visst någon lyxmat ska de inte va men duglig mat som smakar något sånär så tror jag fler äter. Liksom det enklaste att koka kort kan väl inte vara så förbannat svårt våran korv är snustorr och nästan grå och smakar förjävligt! Att koka korv borde inte vara så svårt.

Permalänk

Blir att ta en titt på programmet senare i kväll efter jobbet tror jag, verkar helt klart intressant.

Får väl stämma upp i kören från Trollhättan och säga att jag inte tycker maten var så hemsk där jag gick. Helt klart var den bäst när man gick i grundskolan sen gymnasiet var väl inte alltid den bästa maten men deras panerade fisk, lasange och annat var riktigt gott. Vill verkligen veta vad det var för god sås dom hade till fisken, så smaskig!
I gymnasiet jag gick på (Nisse) så fanns det ju även tillgång till en salladsbar eller vad man kallar det där man kunde ta sig lite grönsaker, ett knäckebröd samt det fanns kryddor och chilisås så all mat gick att äta efter lite kryddande.

Men nu när man arbetar och finansierar sitt käk helt själv ja då är det fan skit samma om det är gott eller inte bara det kostar minsta möjliga.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Sen är det kul att Bert faktiskt får göra sådana program, känns ju som de borde ta någon person som inte är mentalt efterbliven

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Om vi jämför med England och USA (ej privatskolorna) så har vi nog ganska bra mat här på skolorna i Sverige.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Sen är det kul att Bert faktiskt får göra sådana program, känns ju som de borde ta någon person som inte är mentalt efterbliven

Kolla på honom, tror du inte att han känner igen god mat när han ser den?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Kolla på honom, tror du inte att han känner igen god mat när han ser den?

Varför skulle han kan ju knappt ätit något som han ser ut undernärd o allt ;).

Skolmaten behöver nog inte vara dålig som sagt utan att det kostar mer tror det är dåligt engagemang hos alla de gamla mattanterna landet över som inte bryr sig bara de får sin lön. Hoppas det blir ändring iaf.

Hade bra