Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Ingen tycks ha svarat på min kommentar om Jabra 3030... Så jag antar ingen här har ett bluetooth handsfree.

Jag ska byta skiten illa kvickt. Fick testa en SE DS200 på jobbet med min Diamond, och det var fan klockrent: inget brus alls, det hörs inte ens när bluetoothen sätter igång eller "somnar" igen. På Jabra är det mer som *BRZTCLICKbzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzBRZTCLICK*

Det konstiga är dock att på testerna jag sett (bla M3, lol) får 3030 högre betyg än DS200. Om inte testarna är 100% dövdumma så är min ett söndagsexemplar :/

Jag har också en Jabra 3030 och jag har inte märkt av något brus i mina lurar.
så det är nog som du tror att det är ett måndagsex du har fått.

/Mvh

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

Jag har 2 frågor.

1. Hur får man å,ä,ö att fungera med en WWE Rom ?

2. Kan man få Active Sync att syncronisera via Bluetooth eller måste man ha USB kabeln hela tiden ?

Permalänk

jag vet inte jag har en sån windows mobil, jag e inte nöjd med. för det första laggar den sönder när man ska gå bakåt sen ibland hänger den sig så man måste dra ut batteriet på den. sen kan den hänga sig så att det inte går att ringa med. dock e det en Qtek men windows mobil som windows mobil gillar dem inte så jag kommer inte köpa den...

Visa signatur

Hamnar man i bråk, slå först slå hårdast =P

Permalänk
Medlem

Är ruggigt sugen på denna mobil, men har hört att "topparna" på baksidan nöts väldigt fort och att den inte alls är lika snygg efter det. Kan någon lägga upp en bild på baksidan av en telefon som använts ett tag?

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

Jo nu när du säger det så börjar till och med min ganska nya lur visa tecken på nötning, lol. Men vem fan bryr sig. Baksidan borde vara enkel att byta ut (jag vill ha en platt ändå!) och en telefon ska användas!

Dock så ska jag skaffa en Krusell Orbit Flex väska så snart som möjligt, läder runt luren och front flip man kan ta av. Man kan ju använda heltäckande InvisibleSheild också. Eller några av dom där ohyggligt fula silikon skydden.

Föresten: Är det nån som sett den lilla plastbiten vid hörlurens öppning (örat)? Det ser ut som en lampa... Men jag tror inte jag sett den igång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Hoppas dom sparkar ut han som skrev recensionen iallafall. Han svamlar ju bara utan att ha koll på ett skit.

Det är högst sannolikt att de ej testat den med nya firmwaren (pga pressläggning) och att den därför får en del minus för segheten i menyer m m.

Permalänk
Medlem

Gaaah, pratade precis med tre, och de visste inte när det får in nya telefoner! Jag som väntat så länge, ( sen i torsdags ). Jag vill ju pilla på den nu!
För er som också väntar så har dom 209 beställningar på telefonen. Undra vilken köplapp man har.

Btw, nämnde det tidigare, hur kollar man på tv i telefonen? Får nämligen 2 fria månader från tre.

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Fråga 1:

Finns det på något sätt att få till en bättre telefonbok, då menar jag att få den lite större och enklare!?
i nu läget hamnar man ju i "windows" och kontakterna är lite jobbigt att få fram när man använder ena handen..!!

Har provat olika inställningar.. men nej!

Vet att man kan lägga in "favoriter" men det finns ju en max gräns... och sen vill jag att kontakterna sorteras efter "efternamn".. alla mina kontakter (över 200st) är felvända efter att jag har överfört dessa från nokia N95!
Orkar inte gå igenom alla kontakter och ändra visningen manuellt!

Fråga 2:

Jag skulle vilja att telefonen vibrerar till en snabbis, istället för klick ljud och att skärmen inte ska vara så känslig (blir ibland dubbel tryck)!!?

Finns det lösningar på dessa frågor..... är annars nöjd med själva telefonen!??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Jo nu när du säger det så börjar till och med min ganska nya lur visa tecken på nötning, lol. Men vem fan bryr sig. Baksidan borde vara enkel att byta ut (jag vill ha en platt ändå!) och en telefon ska användas!

Dock så ska jag skaffa en Krusell Orbit Flex väska så snart som möjligt, läder runt luren och front flip man kan ta av. Man kan ju använda heltäckande InvisibleSheild också. Eller några av dom där ohyggligt fula silikon skydden.

Föresten: Är det nån som sett den lilla plastbiten vid hörlurens öppning (örat)? Det ser ut som en lampa... Men jag tror inte jag sett den igång?

Vart hittar man en sån väska?

Permalänk
Medlem

Tjena.

Jag undrar lite vilket program som är bäst att köra sina xvid filmer i? På min gamla htc körde jag TCPMP... men är det någon som fått det att funka på diamond? min verkar crasha, vilken version kör ni isf?

Tack

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Vart hittar man en sån väska?

Teknikmagasinet har en, Expansys och mytrendyphone. Oavsett vilket man väljer blir det ruskiga priser med frakt dock :/

Jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig, men det verkar vara den bästa väskan. Men om man vill ha den i fickan är en slip bättre.

Sidnot till ovan post: Sök på TCPMP special versioner för WM6.1, den gamla bara kraschar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Föresten: Är det nån som sett den lilla plastbiten vid hörlurens öppning (örat)? Det ser ut som en lampa... Men jag tror inte jag sett den igång?

Det är ingen lysdiod, som jag också trodde först Det är ljussensorn för bakgrundsbelysningen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
Det är ingen lysdiod, som jag också trodde först Det är ljussensorn för bakgrundsbelysningen...

Är du säker? Tänkte på det också och satte tummen för, men ljusstyrkan ändrades inte alls (och jag är säker att justering var på) ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Är du säker? Tänkte på det också och satte tummen för, men ljusstyrkan ändrades inte alls (och jag är säker att justering var på) ...

Det är ljussenorns, ingen tvekan. Vinkla den mot en ljuskälla bara så märker du det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Fick inget svar så jag testar igen, hur skriver man åäö med fullständig qwerty? Är det omöjligt? Jävla dumt isåfall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Fick inget svar så jag testar igen, hur skriver man åäö med fullständig qwerty? Är det omöjligt? Jävla dumt isåfall.

Installera finsk/svensk/etc tillägg, man kan få ÅÄÖ på det fullständiga quertyt genom att hålla inne de andra bokstäverna (dom som är ungefär där dom ska va). Det finns en länk längre bak i den här tråden, typ 3-4 sidor eller mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Teknikmagasinet har en, Expansys och mytrendyphone. Oavsett vilket man väljer blir det ruskiga priser med frakt dock :/

Jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig, men det verkar vara den bästa väskan. Men om man vill ha den i fickan är en slip bättre.

Sidnot till ovan post: Sök på TCPMP special versioner för WM6.1, den gamla bara kraschar.

Underbart att man jobbar i huset bredvid teknikmagasinet då.
Blir att införskaffa en imorgon!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Fick inget svar så jag testar igen, hur skriver man åäö med fullständig qwerty? Är det omöjligt? Jävla dumt isåfall.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=410524

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk

Nu är jag ny men windows mobile. Men finns det något sätt att absolut förbjuda mobilen att använda wap/stänga av wap? På en dag har över 50 kr försvunnit utan mitt vetande. Misstänker då att någon/något har försökt ta sig ut på internet utan att använda det trådlösa nätet.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hejsan!

Har haft mobilen i vecka typ nu, är EXTREMT besviken på ljud kvalitén, både med original lurarna och med en adapter till mina riktiga lurar.

Även fast jag har bass förstärkning på så låter ljudet väldigt klent Finns det någon uppdatering eller något som kan fixa detta!?

Ljudet är uruselt, har man lite högre volym så hör man inget utan det bara trasslar och har man normal / låg så är det absolut INGEN bas....

felet ligger i själva enheten....

OBS:!!!! EDIT:!!!!

Hittade felet genom att googla lite Tydligen en bugg eller ngt, man skulle stänga av audio booster ett par gången o starta om lite och sedan wram bra ljud!

Permalänk
Medlem

Nu efter uppdateringen med Tres programvara har jag flera gånger när jag startat telefonen att den har misslyckats med att ladda startkey.exe, och den obligatoriska frågan om jag vill rapportera till microsoft
Googlade lite snabbt och fick flest träffar på spyware, vilket jag hoppas det inte är som jag har i telefonen. Finns det någon naturlig WM6.1 förklaring eller har min telefon blivit sjuk?

Permalänk
Medlem

¨Hej, är det någon som får xvid att flyta på denna telefon, eller grejer inte processorn den högupplösta skärmen? På min förra mobil Touch cruise fungerade det hur bra som helst men nu laggar det sönder. Nån som lyckats eller ideér?

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
Nu efter uppdateringen med Tres programvara har jag flera gånger när jag startat telefonen att den har misslyckats med att ladda startkey.exe, och den obligatoriska frågan om jag vill rapportera till microsoft
Googlade lite snabbt och fick flest träffar på spyware, vilket jag hoppas det inte är som jag har i telefonen. Finns det någon naturlig WM6.1 förklaring eller har min telefon blivit sjuk?

Testat köra en hard reset?

Förresten så har jag bytt min Jabra nu, fick en ny (dom hade inga DS-200). Och visst fan, bruset är där också :/

Om jag lyssnar riktigt noga på ljud med den HF som kom i paketet, så hör jag också bruset, men det är betydligt svagare och stör inte musiken som spelar. Det är som om 3030 *förstärker* det bruset... Trots att dess DSP är designad att göra tvärtom (som alla andra)??? Måste se om jag kan testa DS-200 igen, om jag hörde i syne eller nåt (eller om den verkligen motsvarade sladd kvaliten).

Edit: Näpp, jag hörde inte i syne. Visst, det brusar lite om SE också men det är på betydligt lägre nivå än Jabra. SE ligger på snäppet mer brus än sladd men inte med mycket.

Permalänk
Medlem

Fick hem telefonen idag. Har inte hunnit klämma så mycket ännu, men den verkar underbar!

Bor lite ute i skogen, så vill gärna förbjuda den att använda annat nät än 3G. Går detta att ställa in, så att den inte använder GPRS när den tycker att 3G-nätet är för dåligt. Har Mobilt USB 3G modem kopplat till datorn och det fungerar utmärkt med 3G. Så vet att det finns mottagning!

Skulle göra min kväll om någon snäll själ kan förklara detta

Edit: Det jag menar är att vid surfning får den endast använda 3G nätet!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Kan man få mobilen att vibrera när man trycker på skärmen? Så att man kan få en bekräftelse på att man värkligen tryckt på skärmen liksom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeter
Fick hem telefonen idag. Har inte hunnit klämma så mycket ännu, men den verkar underbar!

Bor lite ute i skogen, så vill gärna förbjuda den att använda annat nät än 3G. Går detta att ställa in, så att den inte använder GPRS när den tycker att 3G-nätet är för dåligt. Har Mobilt USB 3G modem kopplat till datorn och det fungerar utmärkt med 3G. Så vet att det finns mottagning!

Skulle göra min kväll om någon snäll själ kan förklara detta

Edit: Det jag menar är att vid surfning får den endast använda 3G nätet!

Tror det ska finnas inställningar för det i diamond tweak som du kan hitta på http://forum.xda-developers.com/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Kan man få mobilen att vibrera när man trycker på skärmen? Så att man kan få en bekräftelse på att man värkligen tryckt på skärmen liksom.

Kolla 2-3 sidor tillbaks så hittar du en post av mig där jag länkade till något program som liknar det du söker.

Edit: Kan likabra länka till posten. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=852...

Permalänk

Någon som vet om det finns någon VNC klient som funkar? Helst gratis.

Visa signatur

-_-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RingoStar
Någon som vet om det finns någon VNC klient som funkar? Helst gratis.

Jag kör med ZoomVNC, kostar dock.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Måste man installera Sprite Backup på Diamonden också eller räcker det på datorn?
Får nämligen upp ett felmeddelande att jag ska kontrollera om det är installerat på Diamonden??

Visa signatur

Ultras möllan