PHP | Rubrik till bild (<h2> till .png)

Permalänk
Medlem

PHP | Rubrik till bild (<h2> till .png)

Hej!

Är det någon som skulle kunna tala om för mig vad det är för PHP-kod som ska användas då man vill att alla h2-element på sidan istället ska visas som bilder?

Helst ska varje ord vara en egen bild samt att det ska läggas till ett mellanrum mellan varje bild så det är möjligt med en radbrytning.

"Skapa bild"-funktioner finns ju men att det automatiskt sker på alla h2-element vore väldigt bra. (Annars ska det fungera som vanligt att man skickar med font-filen man vill ska användas.

Så, hur gör man?

Tack på förhand!

// Joakim

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Hedersmedlem

Tja! Jag tror detta kan vara något för dig http://www.joaomak.net/util/dtr/ .

DTR kallas det, Dynamic Text Replacement. Ladda ned scripten och läs readme. Har själv fått det att funka en gång i tiden, minns inga detaljer dock Den cachear alla bilder som genereras, om man vill. Funkar med alla fonter jag provat, dock kan det bli lurigt med hover-effekt med vissa fonter, vet ej varför.

Visa signatur

Cogito, ergo sum

Permalänk
Medlem

flash är nog ett bättre alternativ, det finns ett script för detta men kommer inte ihåg namnet

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
flash är nog ett bättre alternativ, det finns ett script för detta men kommer inte ihåg namnet

sIFR är det nog du söker efter

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Datormagazin har haft en artikel om detta där de använde en font man laddat upp i en mapp

kommer inte ihåg vilket nummer...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Skulle också rekommendera sIFR för detta ändamål.

Permalänk

Frågan är hur bra detta är vid sökoptimering

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Frågan är hur bra detta är vid sökoptimering

Lär fungera galant om man använder JS för att ersätta rubrikelement mot flash/bilder, däremot kan markering och kopiering av text bli problematiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
Lär fungera galant om man använder JS för att ersätta rubrikelement mot flash/bilder, däremot kan markering och kopiering av text bli problematiskt.

Jasså, har för mig att googlecrawlers inte var världens bästa vän med JS...

Permalänk

Men han menar att Googlebot inte klarar JS och således inte ser bilderna, utan ser texten som den är, man skriver ju in vanlig text och sedan ersätts den mha JS.