Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ok, got it

Det är precis det här jag snackar om. Sedan skriver Klargputte med flera att i 44% eller vad dom nu skrev, så hörs fläkten i princip inget. Jag hör det väldigt tydligt och det låter sjukt mycket och här har vi ett bevis till att fläkten låter som ett flygplan (Inte som FX5800ultra, värsta någonsin). Uppenbarligen så är inte många speciellt kräsna och lärt sig genom meditation 4 timmar per dag att låta bli att störa sig på sådana här saker, intressant though.

Men något är fel här tycker jag. BF2 flyter på ett 6800GT/Ultra och kan maxxas ganska högt med ett sådant kort. Drivers kanske?

Om vi tar bort R600 från testet så verkar detta lite skumt då andra tester med samma spel och likväridg hårdvara får det till att GTX presterar mer bättre än GTS jämfört med detta testet. :S

Jo, men när jag hade på 37% och körde så märkte jag inte av den efter några minuters spelande i bf2.
Men jag skall formatera om, och intsallera XP och testa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michieff
det är otroligt vad folk vill skriva böcker om en liten skitgrej för att bevisa för trådskaparen att han har köpt rätt/fel..nu har killen redan beställt kortet..så varför ens försöka bevisa nått? jag fattar om nördarna måste visa sig smartare än varandra men det här var ju helt patetiskt?

Patetiskt är ordet. Dessutom är det samma sak i varenda tråd om 2900XT. Lite märkligt att det inte är samma sak i trådar om Nvidia-kort...

Postar man att man köpt ett 8800GTS får man ett grattis medans om man köper ett 2900XT får ett gäng poster från samma grupp idioter som försöker förklara att man valt fel trots att båda korten är bra val. Suck.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Patetiskt är ordet. Dessutom är det samma sak i varenda tråd om 2900XT. Lite märkligt att det inte är samma sak i trådar om Nvidia-kort...

Postar man att man köpt ett 8800GTS får man ett grattis medans om man köper ett 2900XT får ett gäng poster från samma grupp idioter som försöker förklara att man valt fel trots att båda korten är bra val. Suck.

Ja men du vet rädslan för att har gjort fel val angående grafikkort är ju total. Antalet trådar där samma trägna människor har diskuterat HD2900XT vs. 8800-serien är skrämmande många. Men vi ska vara glada att vi har så många experter här inne som kan tala om för oss vanliga dödliga hur jävla fel vi har och hur rätt dem har.

Att köpa ett HD2900XT för 2700:- är ett kap. Punkt slut, det vet alla som är insatta men ÄNDÅ ska det diskuteras för Ati R600-serie är som en jävla vagel i ögat på väldigt många. Kan vi sluta älta att de var för sena ut med sin nya arkitektur, denna gången.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Ja men du vet rädslan för att har gjort fel val angående grafikkort är ju total. Antalet trådar där samma trägna människor har diskuterat HD2900XT vs. 8800-serien är skrämmande många. Men vi ska vara glada att vi har så många experter här inne som kan tala om för oss vanliga dödliga hur jävla fel vi har och hur rätt dem har.

Att köpa ett HD2900XT för 2700:- är ett kap. Punkt slut, det vet alla som är insatta men ÄNDÅ ska det diskuteras för Ati R600-serie är som en jävla vagel i ögat på väldigt många. Kan vi sluta älta att de var för sena ut med sin nya arkitektur, denna gången.

Word.
Det enda 2900XT saknar (enligt mig) är en tystare fläkt. Fläkten kyler riktigt bra, men låter mycket redan vid 38%, vilken den ligger på så fort man spelar.

För att förklara mycket, 2900XT fläkten överröstar min 9500AT (fastän 9500AT är på max) vid 38%.
Men efter man spelat några/någon minut (beroende på vart man spawnar på bf2 ;D) så märker man inte av den.
I idle är fläkten på 31% och därmed så gott som ljudlös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Om vi tar bort R600 från testet så verkar detta lite skumt då andra tester med samma spel och likväridg hårdvara får det till att GTX presterar mer bättre än GTS jämfört med detta testet. :S

Extremetech kan man iaf inte klaga på, har aldrig sett dom göra bort sig.

GTX kortet är i iaf snabbare än GTS i testet och det är så vitt jag vet den senaste patchen som eventuellt kanske förändrat något. Dom kör med senaste nVidia drivers i testet med en quad processor, så ser inga fel.

Detta test är t.ex 100 gånger mer tillförlitligt än HardOCP's test där 2900XT ser ut som ett GF3 i lägre upplösning och där GTX ser fotorealistiskt ut i jämförelse med dessutom bättre fps, ett rent skämt...

Jag tror på testet till 100%.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Patetiskt är ordet. Dessutom är det samma sak i varenda tråd om 2900XT. Lite märkligt att det inte är samma sak i trådar om Nvidia-kort...

Postar man att man köpt ett 8800GTS får man ett grattis medans om man köper ett 2900XT får ett gäng poster från samma grupp idioter som försöker förklara att man valt fel trots att båda korten är bra val. Suck.

Hur är det med de "idioter" som postar i varje HD2900XT tråd sägande att framtida drivers kommer ge en ordentlig prestandan boost i spel, eller att HD2900XT är ett "riktigt" DX10 kort, eller att HD2900XT är mer framtidsäker osv?

Så länge man blir nöjd med sitt kort så kan man köpa vad man vill. HD2900XT eller 8800GTS 640mb spelar ingen roll. I det stora så är båda lika bra. Ska man gå in på djupet så går menningar om korten isär. Så har det varit alltid med alla serien där båda företagen har konkuranskraftiga, likvärdiga kort.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

2st 2900 kort med orginalkylare fick bättre score än 2st 8800gtx kort under ln2 i 3dmark05, elmor låg 1:a på orben med cpu under ln2 och gfx korten på orginalkylare, han tog kingpins score där hela setupen kyldes med ln2

men för att kunna klocka dessa kort i CF måste du ändra i bios, och det program som behövs för att kunna göra det finns inte ute på marknaden, utan endast vissa personer har fått det..

Visa signatur

| QX9650 | E8400 | E3110 | E7300 | 2*9800GTX på onsdag |

Permalänk
Medlem

Jag har ett moderkort MSI k9n nånting med två pci-e sockets och det står att brädan är sli kompatibel, men är det möjligt att köra crossfire ? För Sli och crossfire är väl inte samma sak om jag inte misstar mig ?

Permalänk
Medlem

Jag har ett moderkort MSI k9n nånting med två pci-e sockets och det står att brädan är sli kompatibel, men är det möjligt att köra crossfire ? För Sli och crossfire är väl inte samma sak om jag inte misstar mig ?

Permalänk
Medlem

ne det är inte samma sak, då hade båda sakerna döpts till SLI

helt olika tekniker, du kan nog inte köra CF på den brädan, antingen måste du ha en bräda som stödjer SLI eller en som stödjer CF..

om NV släpper på sli tekniken så kommer nog möjligheten att öppnas för SLI och CF brädor

Visa signatur

| QX9650 | E8400 | E3110 | E7300 | 2*9800GTX på onsdag |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krull
2st 2900 kort med orginalkylare fick bättre score än 2st 8800gtx kort under ln2 i 3dmark05, elmor låg 1:a på orben med cpu under ln2 och gfx korten på orginalkylare, han tog kingpins score där hela setupen kyldes med ln2

Fast problemet är väl att de flesta inte spelar med ln2. Utan extremkylning så är GTX bättre oavsett om man pratar om single eller Crossfire/SLI. Och ser man till spelprestanda, istället för syntetiska benchmarks, så blir det ännu tydligare. GTX är bättre.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Fast problemet är väl att de flesta inte spelar med ln2. Utan extremkylning så är GTX bättre oavsett om man pratar om single eller Crossfire/SLI. Och ser man till spelprestanda, istället för syntetiska benchmarks, så blir det ännu tydligare. GTX är bättre.

Jodå, men även dyrare.

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Extremetech kan man iaf inte klaga på, har aldrig sett dom göra bort sig.

GTX kortet är i iaf snabbare än GTS i testet och det är så vitt jag vet den senaste patchen som eventuellt kanske förändrat något. Dom kör med senaste nVidia drivers i testet med en quad processor, så ser inga fel.

Detta test är t.ex 100 gånger mer tillförlitligt än HardOCP's test där 2900XT ser ut som ett GF3 i lägre upplösning och där GTX ser fotorealistiskt ut i jämförelse med dessutom bättre fps, ett rent skämt...

Jag tror på testet till 100%.

Ah då förstår jag varför 8800GTS presterar som ett 8800GTX nästan. Dom nya drivrutinerna till Nvidia suger ordentligt. Nya drivisarna från Nvidia halverar prestandan i större del av spelen vilket också gör testet opålitligt i alla fall även om dom har gjort rätt då dom tar dom nyaste drivrutinerna som faktiskt är officiella, men inte prestandamässigt though. Detta har gått upp som en stor artikel över alla internetsajter kring hårdvara inkl idg.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Hur är det med de "idioter" som postar i varje HD2900XT tråd sägande att framtida drivers kommer ge en ordentlig prestandan boost i spel, eller att HD2900XT är ett "riktigt" DX10 kort, eller att HD2900XT är mer framtidsäker osv?

Finns naturligtvis både Nvidioter och Atidioter men det var inte det som var frågan heller utan frågan var varför det ENDAST är trådar om 2900XT urartar direkt på detta vis.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Finns naturligtvis både Nvidioter och Atidioter men det var inte det som var frågan heller utan frågan var varför det ENDAST är trådar om 2900XT urartar direkt på detta vis.

Jag tror eftersom folk gå in på djupet om kortet då det urartar.
Strömförbrukning/värmeutvekling, effektivitet av arkitekturen, ljudnivå, drivers, överklocknig. Det är många aspekter som många värderar olika och har olika åsikter om. Prestanda och pris (prisvärdighet) är generella och alla är mer eller mindre överens. Det finns inte mycket att diskutera och det har inte samma sprängkraft som de mer djupare.

Sen kan det urarta också pågrund av att någon säger nåt skruvat, som t ex i Flopper's inlägg.

Flopper: http://www.theinquirer.net/?article=41577 Nästa gång påstå inte allt för mycket, för det kan komma tillbaka och bita dig i tungan.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Jag har satt i mitt HD2900xt nu min morsa payade ett 630w nätagg åt mig också kostar lite över 800 så det är kvalitet

Men när jag kollar i Catalyst Control Panel så står det att GP klock är på 507 mhz bara :S ska vara på 758 ju :=S

Och Graphic Memory är på 514mhz, ska vara på 833 mhz :=( Vad är fel ?

Permalänk
Medlem

Nerklockat i Windows... jisses.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Herregud samma sak som förr i tiden, och jag gillade andojas lista om vilka kort som används i steam.
Men då tycker jag du ska tänka vidare lite, hur många versioner och hur bred prisklass sträckers sig inte 8800 serien över? inte konstigt att det är fler som använder det kortet?

Haha, men i kriget om vad som har bäst prestanda orkar jag inte lägga mig in i, har gjort det förr och vet hur det slutar. Samma idag som för år sedan.
Man väljer det kortet man känner för ingen annan bestämmer vad man gör för sina pengar än man själv!

Permalänk
Medlem

Så det är bara i windows som klocken är högre ? ..... Jag maxade call of juarez utan problem har spelet 5 chapters och det har inte laggat till det minsta en ända gång

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berntson
Så det är bara i windows som klocken är högre ? ..... Jag maxade call of juarez utan problem har spelet 5 chapters och det har inte laggat till det minsta en ända gång

Du ska kunna lira det utan problem men det blir betydligt mycket mer krävande framöver i spelet då designen och grafiken är mer avancerad då, i alla fall enligt dina ögon. Sedan hur det fungear motormässigt vet jag ej men jag vet på ett chapter där det hackar ganska grymt med ett 7900GTX @ 1024*768 i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ah då förstår jag varför 8800GTS presterar som ett 8800GTX nästan. Dom nya drivrutinerna till Nvidia suger ordentligt. Nya drivisarna från Nvidia halverar prestandan i större del av spelen vilket också gör testet opålitligt i alla fall även om dom har gjort rätt då dom tar dom nyaste drivrutinerna som faktiskt är officiella, men inte prestandamässigt though. Detta har gått upp som en stor artikel över alla internetsajter kring hårdvara inkl idg.

Jasså, visa mig tester som visar prestandaskillnaden

Asså nu kom Phenom loggan också som avatar, fina grejer...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Jag tror eftersom folk gå in på djupet om kortet då det urartar.
Strömförbrukning/värmeutvekling, effektivitet av arkitekturen, ljudnivå, drivers, överklocknig. Det är många aspekter som många värderar olika och har olika åsikter om. Prestanda och pris (prisvärdighet) är generella och alla är mer eller mindre överens. Det finns inte mycket att diskutera och det har inte samma sprängkraft som de mer djupare.

Sen kan det urarta också pågrund av att någon säger nåt skruvat, som t ex i Flopper's inlägg.

Flopper: http://www.theinquirer.net/?article=41577 Nästa gång påstå inte allt för mycket, för det kan komma tillbaka och bita dig i tungan.

Var ett himla tjöt, vad är det du dividerar om igentligen? Att 2900XT är ett bättre kort än vad du har? Theinq... SKål på den... Gamle gossarna som numera driver fudzilla som jag lurade skjortan av ;), ja skål på dom också.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Jasså, visa mig tester som visar prestandaskillnaden

Asså nu kom Phenom loggan också som avatar, fina grejer...

Var ett himla tjöt, vad är det du dividerar om igentligen? Att 2900XT är ett bättre kort än vad du har? Theinq... SKål på den... Gamle gossarna som numera driver fudzilla som jag lurade skjortan av ;), ja skål på dom också.

hehe ja lite lol att linka till INQ/fudzilla, dom vet ju verkligen vad de snackar om...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Jag tror eftersom folk gå in på djupet om kortet då det urartar.
Strömförbrukning/värmeutvekling, effektivitet av arkitekturen, ljudnivå, drivers, överklocknig. Det är många aspekter som många värderar olika och har olika åsikter om. Prestanda och pris (prisvärdighet) är generella och alla är mer eller mindre överens. Det finns inte mycket att diskutera och det har inte samma sprängkraft som de mer djupare.

Sen kan det urarta också pågrund av att någon säger nåt skruvat, som t ex i Flopper's inlägg.

Flopper: http://www.theinquirer.net/?article=41577 Nästa gång påstå inte allt för mycket, för det kan komma tillbaka och bita dig i tungan.

att citera the inq är något som new age och ufo nördar sysslar med.
Deras slutsatser kan man inte dra slutsatser av...

2900xt är ett mer avancerat kort än nvidias 8800 serie, stödjer dx10.1
Gör 3Dmark rekord och skalar mycket bra i crossfire.
Byggt för Vista som är den nya spelplattformen.

sli? strul i vista under en lång tid.
Texturstrul som ska fixas i drivrutiner så småningom etc...

När nu speltillverkarna hinner ikapp och kan koda spel som drar nytta av den nya spelplattformen och ger oss bling bling tar väl 2 år till.
Då har vi Dx12 eller så.

spel/mjukvara släpar alltid efter dagens hårdvara.
spel gjorda för 2 generationer bakåt är inte riktigt nytänkande.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Jasså, visa mig tester som visar prestandaskillnaden

Asså nu kom Phenom loggan också som avatar, fina grejer...

Det behövs inte, räcker och spela i princip vilket spel som helst. Men här har du vad swecockare skriver:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

http://www.idg.se/2.1085/1.115461

Tänk nu på att halverandet av prestandan i nästan alla spel gäller även Xp och inte bara i Vista. Själv sitter jag med Xp och SP3. Datorn går fan ta mig kvickare alltså pgr av SP3 eller så inbilligar jag mig.

Loggan är nice, gjorde om den lite.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
2900xt är ett mer avancerat kort än nvidias 8800 serie, stödjer dx10.1
Gör 3Dmark rekord och skalar mycket bra i crossfire.
Byggt för Vista som är den nya spelplattformen.

Hehe, kan du ge dig med DX10.1 flopper? Fan tidigare så skrev du så folk lyssnade på dig och jag lyssnade på dig men nowdays verkar det bara som att du inte lyssnar och läser vad andra skriver.

DX10.1 spelar ingen roll för någon förutom ATi och deras R600 och Nvidias G90 om ryktena stämmer. R600 kommer inte prestera ännu bättre mot G80 pgr av DX10.1 så att dra upp det är väl ganska onödigt eller? HD2900XT gör nya 3dmark rekord? Möjligt men Nvidia har 2003 och 2006 och varför ska ni alltid dra upp 3dmark? Det är väl hur oväsentligt som helst för oss dödliga? 3D mark är absolut inget argument. Du har vart med för länge för att inte veta det.

Det spelar ingen roll hur avancerat R600 är längre. ATi ligger så pass mycket efter att R600 kan slå 8800Ultra på fingrarna med 40% och det kommer tyvärr inte hjälpa ATi så mycket ändå. Det är för sent ute. Det är snart ett år sedan Nvidia lanserade G80. ATi har fortfarande problem med drivrutiner och alla skriver fortfarande "Det kommer komma bättre drivrutiner". Ja det är väl klart att det gör men ärligt talat, är det inte dags att lägga snacket om HD2900XT på hyllan? Det är snart inte aktuellt med G80 heller, speciellt inte när 8800 serien kommer att vara mid-end inom kort.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Äger du en stor skärm, vilket system ska du välja om du kör två kort sli eller crossfire?
Svaret finns kanske i det röda korten.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=154900
testet här
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=7864

This is Falcon’s fastest ATI Crossfire based system put up against our own fastest SLI based system that PC Magazine had reviewed less than two months earlier. The testing was done under Windows Vista 32-bit. And yes, our ATI based system destroyed the NVIDIA based system. Even given that NVIDIA had made driver improvements in between the time these two systems were benchmarked, these scores aren’t even close. Prey at 2560 resolution was almost twice as fast on ATI than it was on NVIDIA. Company of Heroes at 2560 was more than twice as fast. And we couldn’t clock the CPU on the Intel/ATI combo as high as we could on the Nvidia motherboard. Want to see the full story for yourself? Here’s the link to the PC Magazine review >> http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2146999,00.asp

Gillar liksom crossfire, häftigare namn och skalar tydligen riktigt bra.

En ny karusell startar snart,
nvidia med sin G90 serie som verkar bra upphöjd innan lansering.
Ska sli funka i Vista måntro?

Ja du dojan, både 2900 samt 8800 serien är midrange snart, ati´s svar tills deras r700 multispecial är tydligen 2 gpu på samma pcb.
det kortet väntar jag på.

Ati´s kort har stöd för dx10.1 men som sagt, vad spelar det för roll när inga spel är ute som ger korten lite att köra med.

Sedan anser ju jag att ATI är bättre som tillverkare, först de är baserade i kanada, bra hockeylirare därifrån, röda kort vilket signalerar ägande, har sexiga smäckra röda linjer på sina kort, de tenderar att fuska mindre än nvidia, har arbetat in sina catalyst drivrutin släpp med ca 1 i månaden med whql certifiering ett mycket trevligt initiativ, retar de som anser Nvidia är bra kort när alla som kör ATi vet hur överlägsna de är.

De du dojan...

Men kul att läsa att folk läser det man skriver.

Min humor är kanske för subtil?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Min humor är kanske för subtil?

Ha Ha

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Enligt theinq så stöder väll varken 8800 eller 2900 DX10.1, är det någonstans det finns bevis för detta?

Permalänk

Dx10.1 är ointressant om man inte har ett inbyggt ljudkort på grafikkortet. Det har ju R600. Det var ju någon nyhet om det på sweclockers.com

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Dx10.1 är ointressant om man inte har ett inbyggt ljudkort på grafikkortet. Det har ju R600. Det var ju någon nyhet om det på sweclockers.com

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det spelar rätt mycket roll att 2900 är mer advancerat Man ser nog skillnaden i framtida spel.... t.ex crysis ?