Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
då 3415w är tänkt för vista i första hand och inte XP (man får t.ex. bara med drivar för vista med datorn) så fungerar det bra.

har själv testat vista på min och det fungerade utan problem. gillar dock fortfarande xp mer, mindre spyware från MS i den.

Tack tack. Kommer antagligen att köra Vista till en början. Min beställning bearbetas just nu enligt mailet jag fått i retur, men det fanns inga uppgifter när jag beräknas få den. Kan det gå på 10 dagar som det stog på zepto.fi när jag gjorde beställningen?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Finn ett fel! Följande står på www.zepto.se:

Value
14.1" WXGA+ skärm 1440x900
nVidia® Geforce Go 8600 512MB
1,83 GHz Intel® Celeron® M 540
512GB DDR2 667/PC5300
40GB 5400rpm. SATA Hitachi®
Combo DVD/CD-RW brännare
Inbyggd Bluetooth®
1 års garanti (6 mån batteri)

Från 7.704,71 kr

Edit: wini, mjo fast undrar vilket os som kan köra med 512GB ram

Permalänk
Medlem

512GB minne hade varit fint. Antagligen det felet du menar Goatlust?

Permalänk
Medlem

ehm, bara ett litet instick, jag formatera om min hdd med vista skivan, och nu 'finns' den inte längre ;P

"BOOTMGR is missing"

tänkte försöka isntallera om hdd firmwire, ngn med andra tips ye?

edit: hepp den tyckte inte firmware update var nödvändig, då hittar den ju disken iaf.. gah. men bootmanager?

edit2: okej utan att ha egentligen gjort något annat än att dra in en firewire skiva utan att installera något, fungerar allting som det ska helt plösligt igen.. gah.

edit3: nvm allting, fungerar nu efter till synes inga åtgärder, random

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goatlust
Finn ett fel! Följande står på www.zepto.se:

Value
14.1" WXGA+ skärm 1440x900
nVidia® Geforce Go 8600 512MB
1,83 GHz Intel® Celeron® M 540
512GB DDR2 667/PC5300
40GB 5400rpm. SATA Hitachi®
Combo DVD/CD-RW brännare
Inbyggd Bluetooth®
1 års garanti (6 mån batteri)

Från 7.704,71 kr

Jag skulle nöja mig med 256 GB i RAM, man ska inte överdriva ^^

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

jag lånar tråden lite kort bara. jag beställde en 6224W i eftermiddags, men har inte fått en orderbekräftelse än. är van vid att sånt kommer inom någon minut. hur länge fick ni vänta? kan det vara så att den kommer senare?

Visa signatur

With no sacrifice, there can be no victory

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuts
Tackar! Såg ju ganska lovande ut faktiskt.

Funderar själv på en 6625:a, men verkar inte vara så många som köpt/beställt dessa än men kanske kommer. Vore kul att se mer synpunkter på dessa.

Fick hem min 6625:a i fredags, grymt nöjd med den. Inga som helst problem med drivrutiner eller nåt. Och jag fixa ihop 2 st 6625or för att syrran skulle ha en likadan.

Är inte hemma för tillfället så att ladda ner något benchmark program med den här uppkopplingen känns som ja... kommer ta hela natten typ

Kan ta och köra lite sånt när jag kommer hem imorrn och posta om intresse finns.

Permalänk
Medlem

Hur länge tog det för er att få era Zeptos?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ursäkta om detta har nämnts innan, fast tänkte bara säga vad jag hittade i en katalog på zeptos hemsida:

"You can also influence the
design of your notebook PC

Zepto Computers’ mission of uniting quality,
design and price into one concept demands
the investment of considerable resources in
the design of attractive notebooks, which still
look simple and elegant.
You yourself are also involved in the design of
your notebook PC. Zepto Computers offers you
the opportunity to tailor make your own personal
topcover. You can use any picture, icon,
graphics or drawing you wish, if it is available
in a digital file with high resolution. You choose
your own colours and add your own text.
Your design is burned into the original Zepto
notebook PC cover, and coated with special
scratch proof coating. The whole process is executed
in a high quality industrial environment.
There is no minimum order quantity. We manufacture
one unique notebook PC cover for you,
completely as you want it!"

Har precis skickat ett mail om huruvida det kostar extra med trycket samt om det finns till även de nya modellerna (santa rosa datorerna finns inte med i katalogen då den är för 06/07).

Permalänk
Medlem

Frågade Zepto rätt nyligen om det där med egen lockdesign...

"Tjänsten ligger nere för tillfället eftersom vi håller på att söka ny leverantör."

Frågade också om när tjänsten kan tänkas vara tillgänglig igen:

"Tidigast i höst eftersom det händer väldigt lite på den fronten under semestertider"

Kostade 600kr på den tiden det gick att beställa.
http://www.idg.se/2.1085/1.2041

Permalänk

Hej, jag fick hem min nya 6625WD förra fredagen men han inte posta här innan jag stack på gatufesten i sundsvall. Jag vet inte om det är något problem och jag ska ringa zepto imorgon tänkte jag, men GPU'n hamnar på 105 grader celsius efter 30-40 minuters spelande av wow på högsta grafikkraven. Nu när jag bara sitter här och skriver i lite trådar med firefox ligger den däremot på 57 grader stadigt. Är inte det 105 grader lite varmt?

Annars går den som smort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Hur länge tog det för er att få era Zeptos?

På min orderbekräftelse stog det ett beräknat leveransdatum till den 21e Juni (detta är när datorn skickas från Zepto). Det slutliga leveransdatumet blev 26e Juni, kom fram dagen efter.

Fick den 2 dagar senare än beräknat, hade den skickats den 21e hade den varit framme den 25e (efter midsommar), nu blev det 27e istället. Helt klart nöjd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Picard
jag lånar tråden lite kort bara. jag beställde en 6224W i eftermiddags, men har inte fått en orderbekräftelse än. är van vid att sånt kommer inom någon minut. hur länge fick ni vänta? kan det vara så att den kommer senare?

tror inte en orderbekräftelse sker per automatik, den måste nog godkännas av någon person hos zepto. så om du beställde t.ex. efter dom gått hem så kan det nog bli att du får den dagen efter. kommer tyvärr inte ihåg hur det var i mitt fall

Permalänk
Medlem

Står så här på Zepto.se om Znote 3415W:

"7.1 Digitalt Surround Ljud
Det utmärkta surround ljudkortet med 7.1 Digitalt ljud och S/PDIF utgång ger dig möjligheten att ansluta din Znote 3415W direkt till din surroundanläggning och få ett utmärkt ljud med hjälp av denna multimedia dator.
Med AD1884 ljudkortet får du 4st 182 Khz ljudkanaler. Detta ljudkort kan erbjuda mycket mer än vad det krävande Windows Vista kräver.
Ljudkortet klarar även av att spela upp och spela in upp till 2 ljudspår samtidigt."

..men på min Znote 3415W finns det endast en audio-out och en audio-in. Jag hittar inte heller någon S/PDIF utgång som det står om i texten. Behövs det inte fler audio-out för 7.1 ljud, eller har jag missat nått?

Är det någon annan som fått sin dator med dessa utlovade ljud ut/in-anslutningar, eller har de skrivit fel?

texten finns här: http://zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=674

Permalänk
Medlem

Har funderat lite på att beställa en Znote 3415W.
Angående minnen: bör "2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto" vara tillräckligt bra eller ska man satsa på "2048MB (2x1024) DDR2 800/PC6400 SODIMM" istället? Är prishöjningen värd för den prestandaökning man får? Funderar lite på om jag, som inte är megahaj på allt som har med prestanda att göra, kommer att se nån märkbar skillnad på de två typerna av minne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
På min orderbekräftelse stog det ett beräknat leveransdatum till den 21e Juni (detta är när datorn skickas från Zepto). Det slutliga leveransdatumet blev 26e Juni, kom fram dagen efter.

Fick den 2 dagar senare än beräknat, hade den skickats den 21e hade den varit framme den 25e (efter midsommar), nu blev det 27e istället. Helt klart nöjd.

Ok, tack för ditt svar. Men tänkte mera att hur många dagar (veckor) från att du beställde tog det? På zepto.fi står det nu när man väljer 3415W att det tar 8 dagar, när jag beställde var det 10 alltså två dagar sedan. Men jag fick inte bekräftelse av zepto utan av en annan elektronikkedja som tydligen verkar ha hand om zeptos datorer i Finland. Skall ta kontakt till dem hur lång leveranstiden kan tänkas vara. Hoppas det inte går över 2 - 3 veckor?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4rX
Står så här på Zepto.se om Znote 3415W:

"7.1 Digitalt Surround Ljud
Det utmärkta surround ljudkortet med 7.1 Digitalt ljud och S/PDIF utgång ger dig möjligheten att ansluta din Znote 3415W direkt till din surroundanläggning och få ett utmärkt ljud med hjälp av denna multimedia dator.
Med AD1884 ljudkortet får du 4st 182 Khz ljudkanaler. Detta ljudkort kan erbjuda mycket mer än vad det krävande Windows Vista kräver.
Ljudkortet klarar även av att spela upp och spela in upp till 2 ljudspår samtidigt."

..men på min Znote 3415W finns det endast en audio-out och en audio-in. Jag hittar inte heller någon S/PDIF utgång som det står om i texten. Behövs det inte fler audio-out för 7.1 ljud, eller har jag missat nått?

Är det någon annan som fått sin dator med dessa utlovade ljud ut/in-anslutningar, eller har de skrivit fel?

texten finns här: http://zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=674

Det enda jag vet om ljudkortet är att det är ett Realtek ALC268 som klarar av HD audio, vad det nu innebär vet jag inte ännu.

Har inte undersökt hur detta funkar men har läst att Macbooken har sin optiska utgång inne i sin vanliga audioutgång, skall sitta någon lampa där inne tydligen. kan ju vara samma på denna?

kan nog vara vettigt att fråga om det, så om du inte ringer och frågar imorgon om det så kan jag kolla på tisdag när jag skall ringa om kollinr på min dator när dom skickar tillbaks den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garvan
Har funderat lite på att beställa en Znote 3415W.
Angående minnen: bör "2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto" vara tillräckligt bra eller ska man satsa på "2048MB (2x1024) DDR2 800/PC6400 SODIMM" istället? Är prishöjningen värd för den prestandaökning man får? Funderar lite på om jag, som inte är megahaj på allt som har med prestanda att göra, kommer att se nån märkbar skillnad på de två typerna av minne?

helt meningslöst att välja 800mhz minnen då moderkortet inte kör dom snabbare än 667mhz, stöds inte av chippet. flera som frågat om detta i forumet, söker du kan du nog hitta lite mer detaljerat men kort och gott så är det pengar i sjön, ungefär.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Ok, tack för ditt svar. Men tänkte mera att hur många dagar (veckor) från att du beställde tog det? På zepto.fi står det nu när man väljer 3415W att det tar 8 dagar, när jag beställde var det 10 alltså två dagar sedan. Men jag fick inte bekräftelse av zepto utan av en annan elektronikkedja som tydligen verkar ha hand om zeptos datorer i Finland. Skall ta kontakt till dem hur lång leveranstiden kan tänkas vara. Hoppas det inte går över 2 - 3 veckor?

gah, glömde ju skrivit det. fick min orderbekräftelse den 13e, men jag beställde min före den var "släppt", så vet inte om det egentligen går att jämnföra. Vet däremot att dom fick in sin första 3415 leverans den 18e juni, så det gick ju ganska fort från att dom hade fått in datorn tills den var hos posten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
Har inte undersökt hur detta funkar men har läst att Macbooken har sin optiska utgång inne i sin vanliga audioutgång, skall sitta någon lampa där inne tydligen. kan ju vara samma på denna?

Du hade rätt sabeln, enligt zeptos support ska den optiska enheten sitta i hörlurs uttaget. Tack för ditt snabba svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4rX
Du hade rätt sabeln, enligt zeptos support ska den optiska enheten sitta i hörlurs uttaget. Tack för ditt snabba svar.

Grymt. Vet du var man hittar en sådan specialkabel? En vanlig S/PDIF kontakt går ju inte få in i uttaget, om jag fattat allt rätt. Försökt söka lite nu men fattar inte riktigt vad man skall söka efter...

Permalänk
Medlem

Yes, fick mail idag av zepto att min dator har beräknat ankomst datum till finland 20 Juli. Bara o vänta nu då. Kommer att köpa 1GB sticka till så att jag har 2GB sen också, så att spelen kanske flyter lite bättre. Men var sitter RAM minnes platserna på 3415W? Har inte haft en egen laptop förut så är lite okunnig. Ja och garantin ryker väl inte om man fixar det själv? En annan fråga är att jag valde inte 24 månaders on-site support eller vad det var, men garantin är väl det samma? Vet inte i stort sett nåt förutom vad för hårdvara jag beställde och hur mycket priset hamnade på.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
Grymt. Vet du var man hittar en sådan specialkabel? En vanlig S/PDIF kontakt går ju inte få in i uttaget, om jag fattat allt rätt. Försökt söka lite nu men fattar inte riktigt vad man skall söka efter...

Du behöver en 3,5mm optisk kabel. Finns på bland annat kjell&co med antingen 3,5mm i andra änden med eller vanlig kontakt där beroende på vad man ska ansluta till.

Permalänk
Avstängd

Jaja. Nu fick jag då min 6224W i fredags...allt var frid och fröjd, då jag för första gången i mitt liv kunnat åtnjuta ett seinfeld-avsnitt vid frukostbordet. Men, efter några timmar, så händer det....BLUESCREEN!!! följt av en omstart. Jag tänkte att det kanske bara var något med värmen då den låg på sängmadrassen och blev ganska varm. Men det borde den ju klara av. Jag menar, det är ju halva grejjen med laptops, ju. Att ha den liggandes brevid i sängen alltså. I vilket fall märker jag att explorer.exe kraschar vid flera tillfällen, och vid det här laget är jag riktigt förbannad och besviken på zepto. Ringer supporten. De snackar om att det kan vara ram-minnena. Jag kör ett mem-test och vips, fel fel fel. Japp, då var det bara att packa ihop datorn och skicka tillbaka för reparation, för att få vänta i ytterligare 2 veckor, utöver de 5 jag redan väntat... kan man ha mer otur...? Dock måste jag säga att supporten är väldigt bra.

Edit: jag måste ändå tillägga att innan jag fick upp felet, så funkade datorn klockrent, och hade riktig pryl-feeling. Men det värsta med att jag måste skicka in den på reparation är att jag aldrig kan få den här kombinationen av att öppna en ny produkt ur förpackningen, samt att känna att den fungerar klockrent. Nu slösade jag ju bort nykänslan och det är ändå rätt viktigt, med tanke på att skiten gick på 18700.

Permalänk
Medlem

Inte speciellt bra att låta den ligga i sängen eller andra mjuka material eftersom den har utblås under antagligen...

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Inte speciellt bra att låta den ligga i sängen eller andra mjuka material eftersom den har utblås under antagligen...

Utblåset är på höger sida

Edit: Vänster mena jag:P

Permalänk
Medlem

mjo.. dock är det ju ändå bra att ha den på släta underlag för att få luft under den, så den trots att har luft galler på undersidan också.. vid bland annat ram minnena ^^

uhm.. iom att den var så dyr, vilket ram minne valde du?

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
mjo.. dock är det ju ändå bra att ha den på släta underlag för att få luft under den, så den trots att har luft galler på undersidan också.. vid bland annat ram minnena ^^

uhm.. iom att den var så dyr, vilket ram minne valde du?

4GB

Permalänk
Medlem

ah. ^^

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

"Blåskärm" verkar vara ett fenomen Zepto datorer ofta dras med vad jag förstått. Vet de själva egentligen i supporten vad det beror på eftersom de händer om och om igen? Hade det varit ram-minnena som killen sa i supporten så borde man väl löst de vid de här laget?

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameleonten
"Blåskärm" verkar vara ett fenomen Zepto datorer ofta dras med vad jag förstått. Vet de själva egentligen i supporten vad det beror på eftersom de händer om och om igen? Hade det varit ram-minnena som killen sa i supporten så borde man väl löst de vid de här laget?

Alltså. ramminnena var trasiga, de hade dödasektorer. om windows vill åt just de sektorerna, vilket inte händär så ofta, blir det bluescreen.

Permalänk
Medlem

har fått min 3415 nu, den fungerar fint, fint... inga problem med att installera operativsystemet själv, visserligen så körde jag vista men ändå
dock så har jag ett par frågor till er andra som har köpt en.. blir era också varma runt touch paden ?
vet ni om det går att ändra uppdateringsfrekvensen för bildskärmen?
är det ngn utav er som köpte med inbyggt tv kort och har lyckats få det att fungera? för gör jag en sökning med det nu så får jag 0 kanaler och 0 radiostationer hittades. fick ni med ngn fjärrkontroll till tv-kortet?
hur kan jag kontrollera värmen på grejerna i datorn, grafikkortet t.ex.?

Permalänk

Jag vet inte, men är alla här kåta på tekniska fakta? Allt som det står 512mb på är inte automatiskt bättre än det det står 256mb på.

Zepto såljs ju inte i riktiog handel så det skulle väl vara en sak som gör att man inte vet vad det är egentligen.

Zepto = new dell ??

Visa signatur

//Mikael
imike.se