Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ingen som är sugen att dra en liten sträck på hojar efter 01:30?
Ca 30mins lir eller sådär..glida och mest köra galna suicideruns längst kusten(så otroligt härligt!! )

Hade varit underbart! Någon gång skall vi göra det.... Skall bara få ordning på multiplayer delen först...... Kanske måste inst. om vilket jag inte riktigt pallar just nu.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Passa dig för att ominstallera TDU. Avinstallationen är väldigt buggig, kan avinstallera boot.ini bland annat. Så om du ska ominstallera TDU, ta en backup på all filer som ligger i rooten på C:\ boot.ini och ntldr och någon fler blev avinstallerd för mig Kan inte fatta hur ett spel kan göra så. Vet inte om det händer alltid, men verkar rätt vanligt och hände båda gångerna jag avinstallerade, gjorde en gång till för att testa så jag inte blivit galen

utan boot.ini och ntldr kan inte windows starta upp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Ahh, gött..nu har man flyttat till ett lite finare hus med större garage..drömmen
Fira det med att köpa mig en Golf och stage 3 till den, går som ett litet skott.
Även MV cykeln för 45,000 kommer inte ihåg hela namnet..nu ska jag bara hitta den där trimningsstudion för eurocyklar

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ahh, gött..nu har man flyttat till ett lite finare hus med större garage..drömmen
Fira det med att köpa mig en Golf och stage 3 till den, går som ett litet skott.
Även MV cykeln för 45,000 kommer inte ihåg hela namnet..nu ska jag bara hitta den där trimningsstudion för eurocyklar

http://ww2.beffo.se/upload/pic.asp?pic=QcqtMyy4WOVC.jpg

Jag tror att det är skiftnyckeln snett till vänster om den som är markerad.

Tog bilden från Lasermannens tidigare inlägg

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RogerL

utan boot.ini och ntldr kan inte windows starta upp.

Tillägg: Min avinstallation tog bort boot.ini enbart; då kan windows fortfarande starta. Det är inte rekommenderat att avinstallera dock.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Plockade fram min Sidewinder ratt enbart för att köra TDU. Och vad märker man... ratthelvetet funkar inte med spelet. *less*

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Tillägg: Min avinstallation tog bort boot.ini enbart; då kan windows fortfarande starta. Det är inte rekommenderat att avinstallera dock.

Ja, enligt vad jag läst på andra forum verkar den ta lite slumpmässiga filer som ligger i C:\
Hur som helst, helt sjukt att ett spel kan göra så.

Sidewinder ratten ska visst funka bra med andra drivrutiner, inte microsoft utan från immersion. Vet inte var man fick tag i de dock. Du får leta om du hittar nåt på atari USA eller UK forum. Kommer inte ihåg var jag läste det.

http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=52930&highlight=i...

stod något i den posten bland annat

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
DTM står för deutsche tourenwagen masters som är tävlings klass så är nog därför

Den bilen går sjukt bra vill du verkligen trimma den spinner ju mest hela tiden redan hehe

Mjo det visste jag. DTM är riktigt kul o se på TV Men ja det vore ändå kul o trimma den lite ;D

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Hej!
De e nå fel på mitt TDU, för det är välidigt oflyt :/
Min brorsa har en sämre dator, men lite bättre grafikkort, han kör TDU på högsta och det flyter på :S
Själv har jag sänkt till lägsta och det små laggar :S Skulle testa hur mycke FPS jag fick med fraps, men då buggade grafiken sönder, och det var 5 FPS... Nån som har en lösning ? lr likadant fel?

Permalänk
Medlem

För mig är det samma fel... jag har en dator som är ganska mycket snabbare än min kompis... på hans flyter det på hyfsat men på min är det ospelbart, oavsett grafikinställningar!

Permalänk

Skriv isf vad ni har för datorer. Kan vara bra att veta vilken dator setup det går dåligt på och vilken som det flyter bra på. På så vis kan vi kanske hitta vad som är fel.

Permalänk

Vill bara säga att jag nyss blev ACE-level i spelet Detta tack vare en bugg som gjorde så att det stog att jag hade kört klubbracen som inte går att köra

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lpe_91
För mig är det samma fel... jag har en dator som är ganska mycket snabbare än min kompis... på hans flyter det på hyfsat men på min är det ospelbart, oavsett grafikinställningar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teamu
Hej!
De e nå fel på mitt TDU, för det är välidigt oflyt :/
Min brorsa har en sämre dator, men lite bättre grafikkort, han kör TDU på högsta och det flyter på :S
Själv har jag sänkt till lägsta och det små laggar :S Skulle testa hur mycke FPS jag fick med fraps, men då buggade grafiken sönder, och det var 5 FPS... Nån som har en lösning ? lr likadant fel?

har ni möjligtvis MS sidewinder rattar?

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

jag har Asus A8N-sli moderkort | AMD64 3000+ eller så vare 3200+ 2.0GHz | geForc 6600le 256mb | 1024 ddr- 400MHz? | samsung SATA2 om jumprad till SATA 400gig |

Min brorsa har MS sidewinder ratt tror jag, och det funkar fint för honom, men med lite sämre fps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubernewben
Vill bara säga att jag nyss blev ACE-level i spelet Detta tack vare en bugg som gjorde så att det stog att jag hade kört klubbracen som inte går att köra

LOTTOOOOO!!! Idag kör jag för första gången på ett par dar (skolan är inte bra för spelandet). Har skrivit på egna forumet, så om nån vill bjuda in mig är det bara att skriva där (det är jag som är SebMag)...

Permalänk
Medlem

Woho sålde just mitt ägg o köpte McLaren istället! KÄRLEK

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubernewben
Vill bara säga att jag nyss blev ACE-level i spelet Detta tack vare en bugg som gjorde så att det stog att jag hade kört klubbracen som inte går att köra

Fick du tillgång till något nytt? Som tex. hardcore mode/race track då man blir champion.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Fick du tillgång till något nytt? Som tex. hardcore mode/race track då man blir champion.

Näe jag fick ingenting, och de är jag lite besviken på faktiskt. Men jag är väl typ 1 av 20 som har ACE-level

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk
Medlem

Vad behövs för ACE lvl?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Vad behövs för ACE lvl?

Du ska klara alla uppdrag och race, 100% på kartan och lite annat skit som typ, 50 bilar, 15 hus etc...

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk

vart hittade du denna buggen nånstans?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Alltså, när man har två stycken polissköldar så ger ju poliserna aldrig upp. Man åker ju bara tills man krashar och sen får man betala en hutlösa summa alt. sitta i fängelse.

Går det på någotvis att komma undan när de börjar med sina roadblocks och så?

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motorola1925
vart hittade du denna buggen nånstans?

Kunde inte spela spelet på flera veckor pga. att de låste sig när man lämnade huset, dvs under loading screen... sen en dag funkade det helt plötsligt, men alla mina uppdrag var borta och det såg ut som en kanin hoppat på vägarna jag kört på, dvs små bitar av vägen som jag kört på tidigare fattades på kartan. Sen gick jag in och kollade mina stats i info fliken och såg då att det stog att jag klarat alla multiplayer race inklusive klubbracen, som inte går att köra pga bugg.

Så de va nice

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av androxe
ok jag fixar ett skärmskott där det fastnar...
brb

edit:
http://img84.imageshack.us/my.php?image=tdugl4.jpg

någon som har någon aning?

ingen som har någon aning?

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av androxe
ingen som har någon aning?

har exakt samma fel, om du menar att det där är det första racet.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu så är ALLT i mitt garage stage 3(allt och allt^^)
Kawa Ninja
Golf
Camaro
TVR Sagaris(mitt nyköp som jag ÄLSKAR! Så snygg och mysig att köra)

Nu har jag lite att välja bland inför lite tävlingar så jag kan börja räkna in cashen och fortsätta fixa bilar och hus.

Vill lira med några svenskar(aka swecare) men blir överfallen av tyskar överallt. Och nu ska man till tjejen över helgen så jag är inte hemma förens söndag men då jävlar ska det spelas!
Och så jobbar man förmiddag kommande vecka, massa spelande på kvällen!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av androxe
ingen som har någon aning?

Du kanske har tankat spelet illegalt, iom att du kör offline:). Prova online!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Du kanske har tankat spelet illegalt, iom att du kör offline:). Prova online!

ok

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acrylamid
Alltså, när man har två stycken polissköldar så ger ju poliserna aldrig upp. Man åker ju bara tills man krashar och sen får man betala en hutlösa summa alt. sitta i fängelse.

Va, kan man sitta i fängelse! Hur gör man det?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Om du inte har råd att betala dina böter hamnar du tydligen I fängelse. Har inte råkat ut för det själv, men kul grej iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT