Permalänk
Hedersmedlem

Bedragare fälld

Ibland ser man kommentarer att det inte spelar någon roll att polisanmäla någon som luras på t ex blocket för att "inget händer". Därför är det skönt att se det kan gå att få fast bedragare:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=891303

Så kom ihåg om ni blir lurade - polisanmäl oavsett om ni tror det kommer leda till något eller inte.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Om fler åkte fast då skulle inte så många luras det är alltid ett steg i rätt riktning men att fälla 1 av 100 är ju inget egentligen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Om fler åkte fast då skulle inte så många luras det är alltid ett steg i rätt riktning men att fälla 1 av 100 är ju inget egentligen..

Om folk slutade betala i förskott så skulle bedragarna minska också...

Permalänk
Avstängd

Undra hur långt man skulle komma innan man åkte fast?
Låter lockande med att starta "eget" så att säga

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

prova ? oddsen är alla fall bra för att INTE åka fast, men inget jag tänker göra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
prova ? oddsen är alla fall bra för att INTE åka fast, men inget jag tänker göra.

Inte jag heller, har moral nog att inte göra så

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

sen finns ju risken att någon knackar på hos dig med en knölpåk i höger hand...då blir det mindre kul för dig!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
sen finns ju risken att någon knackar på hos dig med en knölpåk i höger hand...då blir det mindre kul för dig!

Nja, jag är inte någon liten person.. 185cm och 115kg, bred om axlarna.. lite svårt att sitta i en 740.

Men igenkligen hoppas jag att dom riktiga bedragarna råkar lura någon grovt kriminellt person som vill sitta på spá kumla ett tag.

Man får ju alltid hoppas

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nja, jag är inte någon liten person.. 185cm och 115kg, bred om axlarna.. lite svårt att sitta i en 740.

Men igenkligen hoppas jag att dom riktiga bedragarna råkar lura någon grovt kriminellt person som vill sitta på spá kumla ett tag.

Man får ju alltid hoppas

Så bara för du har ett par kilo extra så tror du kan stå emot nån som kommer med en påk å slår allt vad han kan mot din/ditt kropp/huvud?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
sen finns ju risken att någon knackar på hos dig med en knölpåk i höger hand...då blir det mindre kul för dig!

Om man är en bluffmakare lämnar man knappast ut sin riktiga adress, eller hur?
Även om du lyckas spåra upp han via kontonummer är det extremt få som kanske vill åka flera mil bara för att begå ett brott som leder direkt till fängelse och skadestånd.

Sverige är det perfekta landet att begå brott i, så är det bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Om man är en bluffmakare lämnar man knappast ut sin riktiga adress, eller hur?
Även om du lyckas spåra upp han via kontonummer är det extremt få som kanske vill åka flera mil bara för att begå ett brott som leder direkt till fängelse och skadestånd.

Sverige är det perfekta landet att begå brott i, så är det bara

Förutsagt att misshandel är ett brott som polisen bryr sig om, dvs. :]

Fint att nånting hänt iallafall. Verkar ju som att många slipper trots upprepade anmälningar och brott.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Så bara för du har ett par kilo extra så tror du kan stå emot nån som kommer med en påk å slår allt vad han kan mot din/ditt kropp/huvud?

Nej då, men dom skulle nog fylla på blöjan ganska snabbt..

Dock så vet man aldrig om lilla Linus som blev blåst verkligen är 200kg gorilla med nävar stora som lastbilhjul

Men sen kanske riktiga bedragare har tillhyggen i hatthyllan med, själv är jag tvungen pga vissa personer som flyttat in i området..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

lurar man någon grov kriminell spelar det ingen roll hur stor man är, man pissar nog ned sig om man står öga mot öga med ett avsågat dubbel pipigt hagel!

en grej till, har du sett en liten kines som tränat kampsport i 10år,där har du ingen chans heller :). vad är det som säger att det inte är 10kg muskler du har. har ett par vänner som är "stora" visst det ser ju bra ut men dom är sjukligt svaga, själv är jag liten men styrketränar hyfsat och är starkare än dom...
fast nu handlade inte tråden om bomber3s kropps hydda.

självklart ska man polis anmäla då polisen antagligen kommer få upp ögonen om en person har 100+ anmälningar på sig...det måste dom!
ja sverige är nog det perfekta landet för brott...har jag sett alltför många bevis på...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
lurar man någon grov kriminell spelar det ingen roll hur stor man är, man pissar nog ned sig om man står öga mot öga med ett avsågat dubbel pipigt hagel!

en grej till, har du sett en liten kines som tränat kampsport i 10år,där har du ingen chans heller :). vad är det som säger att det inte är 10kg muskler du har. har ett par vänner som är "stora" visst det ser ju bra ut men dom är sjukligt svaga, själv är jag liten men styrketränar hyfsat och är starkare än dom...
fast nu handlade inte tråden om bomber3s kropps hydda.

självklart ska man polis anmäla då polisen antagligen kommer få upp ögonen om en person har 100+ anmälningar på sig...det måste dom!
ja sverige är nog det perfekta landet för brott...har jag sett alltför många bevis på...

Ingen fetto
Håller 20kg på rak arm eller lyfter upp B200 Volvo motor på bänken, men fetto har jag varit och det är inget jag skämms för... tyvärr råkade vikten hamna runt 150kg när min diabetes var som värst, insulin är tillväxthormon ifall någon undrar.. orsakar fettma eller muskler, ingen insulin = viktras som heter duga men då är det uteslutande muskler som försvinner

Var sjuk i 3.5vecka och tappade 10kg
Nog om mig.

Men hur som helst så åkte en liga fast i västerås, 4mil från mig.
Hoppas fler åker fast så resten kanske fattar att det är inte lika lätt nu som förr

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ingen fetto
Håller 20kg på rak arm eller lyfter upp B200 Volvo motor på bänken, men fetto har jag varit och det är inget jag skämms för... tyvärr råkade vikten hamna runt 150kg när min diabetes var som värst, insulin är tillväxthormon ifall någon undrar.. orsakar fettma eller muskler, ingen insulin = viktras som heter duga men då är det uteslutande muskler som försvinner

Var sjuk i 3.5vecka och tappade 10kg
Nog om mig.

Men hur som helst så åkte en liga fast i västerås, 4mil från mig.
Hoppas fler åker fast så resten kanske fattar att det är inte lika lätt nu som förr

jobbigt! men bra att du mår bra idag iallafall!

ja hoppas dom får bort alla lurendrejare, blir bara jobbigt, själv förskottsbetalar jag aldrig och köper jag beggat åker jag till personen ifråga(dock inte för långt) och då kan man oxå se att produkten fungerar på plats.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Re: Bedragare fälld

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Ibland ser man kommentarer att det inte spelar någon roll att polisanmäla någon som luras på t ex blocket för att "inget händer". Därför är det skönt att se det kan gå att få fast bedragare:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=891303

Så kom ihåg om ni blir lurade - polisanmäl oavsett om ni tror det kommer leda till något eller inte.

Jag sammanfattar varje dag tidningarnas bedrägerinyheter, och kan bara hålla med. Fler än ni tror åker fast, och en enskild anmälan kan vara viktigare än man anar. Se tex denna notis:

"Blocket i samarbete med polisen 2007-02-27 08:06
Polisen sätter dit nätbedragarna med hjälp av Blocket. Resultatet är fängelsedomar mot flera nätskojare. Bevisen finns i sofistikerade system som kartlägger skojarnas affärer, skriver Aftonbladet. Blocket sparar användarnas uppgifter sedan 2004, och en enskild polisanmälan från en lurat nätköpare kan efter kontroll visa sig vara en jättehärva med hundratals lurade privatpersoner."
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1009503,00...

Cints bedrägerinyhetsbevakning finns här:
http://www.cint.se/sweden/asp20/cintnews/shownews.aspx?groupI...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Men igenkligen hoppas jag att dom riktiga bedragarna råkar lura någon grovt kriminellt person som vill sitta på spá kumla ett tag.

Man får ju alltid hoppas

Det har hänt, dock inga grovt kriminella men fel personer att lura. Inga vita småbussar som säljer videokameror och högtalare i Malmö på länge, det kan jag lova dig...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Det står dock inget om de fick tillbaka några pengar.

Jag förstår inte heller varför de måste värna så mycket om bankkontoägarens identitet. Vad tusan gör det att man vet vems konto man sätter in pengar på? De som vill handla anonymt kan ju göra det kontant.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nja, jag är inte någon liten person.. 185cm och 115kg, bred om axlarna.. lite svårt att sitta i en 740.

Men igenkligen hoppas jag att dom riktiga bedragarna råkar lura någon grovt kriminellt person som vill sitta på spá kumla ett tag.

Man får ju alltid hoppas

Biggest isn't always the best.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Biggest isn't always the best.

Absolut inte, men dom faller hårdast

Men krävs nog en riktig kines med många års erfarenhet med kampsport, inte fjollorna på sveriges gator.

Bara man har svart bälte betyder det inte att man är bäst, bara att kimonon inte öppnar sig och blottar deras små könsorgan..och oftast är det bara dom med dåligt självförtroende som utövar det.. a.k.a mesarna/fjollorna

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Vart lurad av en medlem här på forumet för drygt ett år sedan när jag skulle köpa ett grafikkort. polisanmälde honom och då skickade han dem. Fick aldrig någon ursäkt dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Men krävs nog en riktig kines med många års erfarenhet med kampsport, inte fjollorna på sveriges gator.

Såklart, är väl ganska uppenbart.