Permalänk
Medlem

Hjälp med kontakter på P5W DH Deluxe

Jag skulle behöva lite hjälp med något som jag inte kan hitta i manualen för mobot.

På mina chassikontakter som skall kopplas in i moderkortet står det HDD, I, II & Power LED. Jag vet inte exakt vad dessa skall kopplas in, jag tror dock att de ska sitta i den vita kontakten, längst ner till höger uppifrån sett. Till den finns det en adapter som man i sin tur kopplar på, på den vita kontakten.

Om det nu är där (på adaptern) man ska koppla in så förstår jag inte riktigt på vilka pins de olika sladdarna ska sitta. Detta framkommer ganska dåligt i manualen eller så är jag allmänt trög.

Jag har ett Antec TX1088AMG chassi, om det är till någon hjälp.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Inaktiv

kolla på den vita extra klumpen du fick med kartongen till moderkortet så står det där, dock kommer du bara kunna koppla in hdd 1 och powerled för jag (tror) inte att p5w dlx har stöd för 2 lysdioder till mobot. Lyser inte lampan på fronten är det bara att vända kablarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
kolla på den vita extra klumpen...

Manualen?

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem

Jag vet vilken klump du menar och försöker koppla där. Jag vet bara inte vilka pins man ska sätta dem på.

Jag kan iofs försöka rita upp det.

*Stjärnorna är pins*

_______________
|* * ****|
|** ** **|

Typ sådär ser den ut. Då vet jag inte vilka man ska koppla var, eftersom det finns en sladd som kommer ta upp tre nålar, och tre sladdar som tar upp 2 nålar var.

Plz, rita lika snyggt som jag

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sniffy
Jag vet vilken klump du menar och försöker koppla där. Jag vet bara inte vilka pins man ska sätta dem på.

Jag kan iofs försöka rita upp det.

*Stjärnorna är pins*

_______________
|* * ****|
|** ** **|

Typ sådär ser den ut. Då vet jag inte vilka man ska koppla var, eftersom det finns en sladd som kommer ta upp tre nålar, och tre sladdar som tar upp 2 nålar var.

Plz, rita lika snyggt som jag

Oki, jag försöker:

Regel : Du sätter kontakterna med texten på dem neråt.

Överst till vänster: POWER LED.
Väldigt lätt, sätt kontakten så att den börjar i hörnet.

Överst till höger: SPEAKER.
Sätt kontakten så att den börjar i övre högra hörnet.

Nedre vänstra hörnet: IDE LED.
Jag har också Antec, dock P180, för mig är det "HDD/IDE2" som funkar.
Sätt kontakten så den börjar i nedre vänstra hörnet.

Nedre högra hörnet: RESET.
Sätt kontakten så den börjar i nedre högra hörnet.

Mitten, undre raden: POWER SWITCH.
Med reset-sladden inkopplad blir det "en pin ledig" och sen ska den dit, räknat från höger.
(Stift 4+5 räknat fr höger)

Boot.

Mvh

Permalänk
Medlem

Som sagt så har jag bara fyra olika sladdar. Speakers tänker jag inte koppla in, då den mest verkar vara i vägen.

De andra, Power LED, HDD, I & II förstår jag fortfarande inte riktigt vart jag ska koppla in.

Enligt din beskrivning så ska min s.k. PowerLED vara upp i vänstra hörnet enligt min bild, sen vetefan vilken du menar eftersom ingen av dem passa in med namnet på de sladdarna du skrev.

Första gången jag bygger en burk, please be patient.

MVH

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sniffy
Som sagt så har jag bara fyra olika sladdar. Speakers tänker jag inte koppla in, då den mest verkar vara i vägen.

De andra, Power LED, HDD, I & II förstår jag fortfarande inte riktigt vart jag ska koppla in.

Enligt din beskrivning så ska min s.k. PowerLED vara upp i vänstra hörnet enligt min bild, sen vetefan vilken du menar eftersom ingen av dem passa in med namnet på de sladdarna du skrev.

Första gången jag bygger en burk, please be patient.

MVH

Vad, exakt står det på dina sladdar?
"HDD1" är ju samma som "IDE1", IDE2 eller HDD2 ska inte kopplas alls.
Du måste väl ändå ha power och reset - knapp på ditt chassie?
Sladdar ifrån de knapparna ska iaf sitta enligt ovan beskrivna.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag har löst det.

Tack för hjälpen.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |