Permalänk
Medlem

Vilken Dremel kopia? :)

classe
jula1
jula2

ja, där är mina tre alternativ, tror på Jula2 jag, men vad tror/vet ni?

sen ska jag ha ny cpu fläkt också.. funderar på NH-U12 tror ni den blir fin?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

ferm hade jag köpt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Om du tar jula2 så är de inget smart. lägger du bara på 300 där så får du en original dremel
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=386716

som är tusen ggr bättre. efter ett antal timmars torterande av min CO/Tech så hör jag redan hur lagrena är utslitna o den rasslar av sig. de på jula kommer bete sig exakt likadant. du kommer spara in på de i längden då du slipper köpa en ny om ett år.

den processorfläkten e tydligen rätt så bra på de recensioner jag läst om den.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=386878 där har du dremel, nästan dubbla priset, har inte så mycket pengar.. fick inte i jul så.. tror jag kör på jula 2, den värkar vara bäst av de 3 kopior jag hittade om ingen har någon bättre för ca 500.. inte mycket mera iaf!

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Om de fanns en bra kopia på dremels multiverktyg så kanske de skulle va ett allternativ.

Men Om du nu inte vill lägga de pengar som en dremel kostar så får du hållla dig till konkurrerande företag som till verkar mutliverktyg i av denna typ.

Permalänk
Medlem

kör med cotech:en från classe själv och den funkar kanonbra för det priset. ett stort plus för den böjbara axeln som finns med .

Permalänk
Medlem

så jag borde ta alternativ "classe"

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
så jag borde ta alternativ "classe"

tja! i grund och botten är det ingen skillnad i utförande eller kvalitet på dom. men du spar ju en hundring på classes.

Permalänk
Medlem

ok, det låter bra.. då mina tillgångar är lite begränsade..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

spara annars ihop till en riktig dremel?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Kopia eller original, beror ju på hur mycket man har till avsikt att
använda den. Skall man göra typ ett par fläkthål varannat år duger classes rätt bra, och det är ju iaf 2år garanti.

Permalänk
Medlem

jag kommer nog inte använda SÅ mycket, gravera lite nu och då sen göre lite fläkthål.. ca 8st den närmsta tiden..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

kolla in toolmate multislip den funkar klockrent (cheapy som tilhandahåller dem) biliga som fan med böjlig axel

Permalänk
Medlem

jag tycker definitivt du ska köpa den billigaste av dem, sen använda resten av pengarna till att spara ihop till en riktig dremel när väl den billiga jäveln har dött

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::