Barebone: Asus Terminator T3-P5G965

Permalänk
Medlem

Barebone: Asus Terminator T3-P5G965

Hej!

Ska nu köpa ny dator, baserad på denna barebone:
"Asus Terminator T3-P5G965"

Dock så finns det verkligen inte speciellt mycket fakta om denna alls!
Lite vad den stödjer och nån enstaka bild.. THATS IT!

Lite specs iaf:

Citat:

4 x DIMM
DDRII 800/667
Support max. 8GB

ntel Conroe CPU
Socket 775
1066/800 MHz FSB

North Bridge: G965 (Broadwater)
South Bridge: ICH8

1 x PCI
1 x PCI-e x 16

Intel Integrated Graphics (UMA: 256MB)

LAN
10/100/1000 Mbps

Audio
ADI AD 1988-B
8 Channel Codec

2 x USB 2.0
1 x Microphone
1 x Headphone
6-in-1 Card Reader
1 x 1394 (4pin)
1x SPDIF in

4 x USB 2.0/1.1
1 x Line-in/Line-out/Mic-in
1 x PS/2 Keyboard
1 x PS/2 Mouse
1 x D-sub (VGA Out)
1 x Serial
1 x RJ45 LAN (100/1000 LAN)
1 x 1394 (6pin)
1 x E-SATA
1 x SPDIF Out

Bilder:

Detta är dock ALLT jag har hittat om den.. Nån som äger denna?
Nån som har bilder? Recensioner? NÅT? Vad som helst?
Läste iaf på nån sida att folket där tyckte den va tyst och lättanvänd.

Hör av er!

EDIT:

Insåg precis att den kanske inte alls är bra..
Kollade i datorbutikensutbud och såg att det fanns något som heter "Socket 775, BTX".. Iom att detta är ett BTX chassi, TVINGAS man använda dessa processorer då? verkar helskumt men måste ju fråga iaf..

Hjälp!

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

BTX- och ATX-processorer är densamma så du behöver inte oroa dig. Det enda som skiljer mellan vissa olika ATX- och BTX-paket är kylaren, inte själva processorn.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Aha.. det va ju bra iaf.. Dock kostade bara BTX varianten nån hundring extra.. men tyckte det va konstigt iaf..

Men.. nån som vet nåt om chassit/barebonen då? eller är jag den första i sverige med denna? (Nej det är jag inte, )

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Jag vet inget om den men blev ruskigt sugen, släng in en Conroe och ett X1950 Pro + trådlöst nätverkskort där och du har en liten dunderburk. Och snygg var den oxå.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

under 2000... Kan även säga att den stödjer core 2 duo också..
va nämligen snack om det på nh,.
Mvh Jine @ Mobilen

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Har erfarenhet utav T1... måste säga att jag var extremt nöjd med den... Den är väldigt tyst och stabil... gick väldigt bra att klocka, orginal 1,5 fick upp den i 2,4 utan problem...

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Okeej.. Låter bra..

Verkar dock vara ganska mycket strul med denna burk och IDEbränning, kopplar man in en DVDbrännare på IDEkanalen så vägrar den fungera

Och sen lite småstrul som att kortläsaren glappar och det finns "Unkown Devices" i Enhetshanteraren.. :S

Men men.. Asus fixar säkert nån bios update!

Lådan är iaf beställd

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Funderar på denna lådan med, sitter ett 300 Watt agg i den och undrar ju såklart om den orkar driva en 320Gb disk tillsammans med ett 1950-kort... Hittar inte speciellt mycket info angående agget

Permalänk
Medlem

Hmm..300W agget är igentligen på 250W (Peak 300W) Fast 12V linorna (dubbla) är på 19A tillsammans

DESSUTOM,är det ett helt vanligt ATX agg, så det går absolut o byta tillett vassare!

Har lådan hemma nu, extremt härlig..:) Älskar BTX standarden!

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Hmm..300W agget är igentligen på 250W (Peak 300W) Fast 12V linorna (dubbla) är på 19A tillsammans

Framgår av bilden du bifogat..... Var köpte du den? Vad kostar den?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

www.itservice.se, ligger precis brevid sergelstorg i sthlm..

1960kr eller nåt sånt, strax under 2000kr iaf..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Gött! Är du nöjd med den än så länge?

EDIT: Såg att du precis fått den.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Hej.

Funderar också på att skaffa denna lilla burk. Hur har det gått, funkar allt som det ska?

Har läst dina och Acidmax's poster på hexus.net samt asus egna forum, och är nu nyfiken hur allt har gått! Visserligen verkar ju Acidmax haft dålig koll på sina saker - eller glappiga moderkort/kopplingar - eftersom den bara börjat funka i del efter del tills det bara var bränningen över IDE (som mycket väl kunde vara brännaren) och RAID-biten över S-ATAe.

[slrt]

Permalänk
Medlem

Har tyvär inte fått ihop datorn helt än, är utan processor.. men nu innan jul nån gång så fixar det sig.. Är i stort behov av 1500kr till en E6300..

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Köpte en T3'a i förra veckan, allt fungerar med en E6300, WD Raptor 74Gb och ett Asus 7950GT utom just IDE-kanalen.

Kan inte installera några program från CD/DVD, få felmeddelande hela tiden, kopierar jag filer från CD till hårddisken blir filerna korrupta. Har provat med 3st DVD-spelare och en CD-spelare med samma resultat.

Om jag kopplar in en DVD-spelare via en IDE till USB adapter så fungerar det kanon eller om jag använder en IDE-SATA adapter så fungerar det också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Har tyvär inte fått ihop datorn helt än, är utan processor.. men nu innan jul nån gång så fixar det sig.. Är i stort behov av 1500kr till en E6300..

Mvh Jim

Hmm, lustigt. Hur länge har du ägt barebonen utan att använt den? Jag skulle nog prioritera att köpa allt samtidigt så man får den mest kostnadseffektiva burken som möjligt.. Skrik till när du fått ihop den vet jag!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av axxel
Köpte en T3'a i förra veckan, allt fungerar med en E6300, WD Raptor 74Gb och ett Asus 7950GT utom just IDE-kanalen.

Kan inte installera några program från CD/DVD, få felmeddelande hela tiden, kopierar jag filer från CD till hårddisken blir filerna korrupta. Har provat med 3st DVD-spelare och en CD-spelare med samma resultat.

Om jag kopplar in en DVD-spelare via en IDE till USB adapter så fungerar det kanon eller om jag använder en IDE-SATA adapter så fungerar det också.

Härliga tider att du fått ihop den och att den funkar, till största delen i alla fall! Jag antar dock att du inte testat att raida den? Hur mycket låter den, rent subjektivt?

Det som talar emot att jag ska köpa en likadan, är att den i slutändan kommer kosta uppemot 7kkr (burk+CPU+GFX+RAM - har ett gäng hdd liggande i min nuvarande burk) utan att man gått igenom kylning/dämpning...

[slrt]

Permalänk
Medlem

I mitt tycke så är den väldigt tyst.

Har inte testat RAID funktionen eftersom jag inte hittar några inställningar i BIOS eller hittat något sätt att kanfigurera "jmicron" kontrollern som postar efter BIOS, det står ingen tangent man ska trycka för att konfigurera om det ens går.

Permalänk
Medlem

Raid finns INTE? :S

Står så ÖVERALLT iaf.. :S

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Hur mycket plats finns det för grafikkort? Skulle man kunna få in ett sådant här:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325550

Finns det någon PCI-E kontakt ledig från kraftagget?

Skulle vara kul om någon som äger chassit skulle kunna lägga ut lite bilder på chassit.

God Jul!

Visa signatur

AMD 4800+ X2 - Asus A8N32-SLI - Corsair 2048 XMS3500LL - ATI X1900XT - WD Raptor 150GB - WD RE2 400GB - X-Fi Platinum - Zalman 9500LED - Lian-Li 6070 Scand - Seasonic S12 600W

Permalänk
Medlem

Lägger in mitt originalinlägg på faktiskt.se för de som inte orkar leta upp saker själva. Både i hexustråden och på via forumet finns bilder länkade till.

___________________________________________________________

Jag har en gammal hark till dator, och funderar på om man ska göra något åt den under julhelgen. Har faktiskt lyckats hitta ett väldigt sött litet barebone system från Asus!

ASUS T3-P5G965

bildlänk 1: Chassi utvärtes framifrån
bildlänk 2: Chassi öppet framifrån

Har också hittat några forum som man diskuterat/testat den på:

ASUS forum - här finns bilder
hexus.net - här finns bilder
Fungerande Sweclockers-länk

Det jag diggar är optiskt ut, SATAe, socket 775, layouten (verkar desutom vara möjligt att byta till ett standard ATC nätagg.), kortläsare och storleken/utseendet! Vad tror ni om det, kan det var något att satsa på, med tanke på att den är fullstor prestandamässigt (och rimligt prissatt)?

[slrt]

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått saken rätt så får man problem om man ska koppla in en DVD-brännare på IDE-kanalen? Eller är detta något som kan lösas med en BIOS-uppdatering? Verkar inte finnas så många som säljer S-ATA-brännare med vit/silvrig front.

/Chris

Permalänk
Medlem

Tänkte bara slänga in en blänkare för denna Bbone igen
Hittade den billigt på Komplett, DEMO dock.. Men wtf?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=329762

Tänkte även säga att jag troligtvis får min C2D i mellandagarna, ÄNTLIGEN!

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn