Permalänk
Medlem

SPOILER

Jag har nu kommit till den punkten då jag skall ta reda på hur man får ihop svärdet men vet ej vart eller hur? Jarro vet inte.
Jag har pratat med alla i mitt följe men inget nytt händer, nån som vet vad jag skall göra?

SPOILER

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

Ngn som har tips eller en guide på hur man skapar en bra fighter/weapon master som kör med en greatsword?
Råkade måla mig i ett hörn med nuvarande karaktären genom att starta med för låg int och dexterity.
Vilken fighter/weapon s ratio är bra?

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem

om man har problem med att få fram konsolen så funkar det att skriva in sakerna i meddelande rutan istället. man skriver bara in ## före kommandot. betydligt enklare än att leta reda på kommandot för att öppna konsolen.

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460

Permalänk
Medlem

Det är ` som tar fram konsollen... Inte sådär särskilt svårt, väl?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

*SPOILER*
en fråga. I act två så ska man ju få ett motsvarande "sstronghold". Innan jag slogs mot Lorne i duellen sa dom att de skulle erbjuda mig en bit land och en adelstitel. Hur pass snabbt får man den efteråt?HAr just varit in i Aldanons hus nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag har stött på ett problem när man ska hitta 'waterdeep emissary', jag har hittat honom men han ville gå själv till Neverwinter och det fick han.
Men nu säger dvärgen man får questen av att man ska leta efter honom i bergen men jag har ju redan hittat honom?
Vad gör man då?

Ett annat problem som en vän har är att det tar år och dar att starta upp spelet, vad är felet då?

Det är inte han som är Waterdeep emissary.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
*SPOILER*
en fråga. I act två så ska man ju få ett motsvarande "sstronghold". Innan jag slogs mot Lorne i duellen sa dom att de skulle erbjuda mig en bit land och en adelstitel. Hur pass snabbt får man den efteråt?HAr just varit in i Aldanons hus nu.

Det är inte så långt kvar!

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk

Har läst att kontrollen över karaktärerna i Nwn2 inte alls är som i Bg eller Icewind dale utan man kan bara styra en karaktär, alltså inte alla som i Bg. Går det att välja alla karaktärer eller är det fortfarande som i Nwn men med möjligheten att ge order till varje gubbe. Förstår i så fall inte varför utvecklarna valde att använda detta kontroll sätt. Hur ligger det till med detta?

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

du kan ställa in varje gubbe hur nära han skall vara din gubbe.. så du kan gå med honom en bra bit bort iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Har läst att kontrollen över karaktärerna i Nwn2 inte alls är som i Bg eller Icewind dale utan man kan bara styra en karaktär, alltså inte alla som i Bg. Går det att välja alla karaktärer eller är det fortfarande som i Nwn men med möjligheten att ge order till varje gubbe. Förstår i så fall inte varför utvecklarna valde att använda detta kontroll sätt. Hur ligger det till med detta?

Man kan tyvärr inte "markera" alla chars på en gång
Man kan dock ge dem order enskilt, vilket är lite jobbigt, hade varit underbart om man kunnat ge alla samma order genom att markera dem alla, precis som i BG serien. Ibland vill man ju att de ska anfalla en och samma fiende, vilket gör att man nu måste markera varje enskild char och ge dem ordern, vilket gör att pauserna i strid kan bli halvlånga

Permalänk
Medlem

Det är något jag också stör mig på, kontrollen av karaktärerna. Hade faktiskt varit mycket smidigare om det varit som i BG och de andra spelen. Även om man inte har så stort party är det jobbigt att behöva markera varje karaktär för sig i strid.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Finns det någon nytta med sleight of hand skillen i spelet? Någon som använder sig av den?
Och brukar ni crafta i spelet? Jag kom på lite sent att det behövs features för att crafta bra saker. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Känns mer som att det är ett kul tillägg med craft än något nödvändigt då du inte verkar kunna göra riktigt mäktiga grejjer. Skulle ju vara kul om man hittade något gammalt mäktigt recept på något tufft att göra men man får väl se vad som finns.

Jag har samlat på mig en del essences men inte gjort något än. Kan vara bra att ha dock

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Hur aktiverar man konsolen med svenskt tangentbord?
*edit*
Hittade det men hur får man bort konsolen när man väl har aktiverat den?
*edit*
Heh fixade till det, bra att göra saker när man är trött.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foraek
Känns mer som att det är ett kul tillägg med craft än något nödvändigt då du inte verkar kunna göra riktigt mäktiga grejjer. Skulle ju vara kul om man hittade något gammalt mäktigt recept på något tufft att göra men man får väl se vad som finns.

Jag har samlat på mig en del essences men inte gjort något än. Kan vara bra att ha dock

Ehm jo
Craft magic weapons and armor (eller vad det heter) är sjukt användbart.
la på en 1d8 Ice dmg enchant på Dvärgens longsword (som hade 1d10 sonic redan) och nu slår han fanimig hårt.
La på Ice på neeshkas Vampiric regen rapier också så nu sparkar hon arsle. Satte mig ner idag och pillade med det där och man kan ju göra saker löjligt bra.
Som 20+ mag res till en armor (funkar med vilken som helst sålänge den inte redan har mag res) och en massa annat godis.
Sedan skulle du ju kunna crafta ett vapen från grunden. Göra vapnet, lägga på en +5 enchant och lite skada mm. Man måste dock ha e hel del essences då.

Det tar tid men värt att sätta sig in i. Spenderade en timme på att sortera ur alla alch saker till en snubbe, studera recept kolla vapen och rustning och så. Men fördelarna man får är soooo worth it.

Permalänk
Medlem

ah, trodde inte man kunde lägga på saker. Trodde bara man kunde göra nya saker från scratch.

Får tacka för tipset

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Ehm jo
Craft magic weapons and armor (eller vad det heter) är sjukt användbart.
la på en 1d8 Ice dmg enchant på Dvärgens longsword (som hade 1d10 sonic redan) och nu slår han fanimig hårt.
La på Ice på neeshkas Vampiric regen rapier också så nu sparkar hon arsle. Satte mig ner idag och pillade med det där och man kan ju göra saker löjligt bra.
Som 20+ mag res till en armor (funkar med vilken som helst sålänge den inte redan har mag res) och en massa annat godis.
Sedan skulle du ju kunna crafta ett vapen från grunden. Göra vapnet, lägga på en +5 enchant och lite skada mm. Man måste dock ha e hel del essences då.

Det tar tid men värt att sätta sig in i. Spenderade en timme på att sortera ur alla alch saker till en snubbe, studera recept kolla vapen och rustning och så. Men fördelarna man får är soooo worth it.

Men man måste ha någon snubbe med Craft Magical Arms And Armor (och spellcasterlevel 5+)vad jag har förstått??

Finns det någon NPC med den feat:n?

Permalänk

Rutan nere till vänster, där händelser, tärningsslag, etc. visas skyms delvis av en annan ruta som man själv kan skriva i. Hur får jag bort den, så jag ser mina tärningsslag, exp, mm.?

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en "high-light" funktion som markerar allt som går att interaktera med. Har för mig att det fanns i BG2 men hittar inget liknande i NWN2.
Sen undrar jag om det finns nåt sätt så att man t.ex kan stealtha med sin rogue utan att hela gruppen klampar efter och sabbar allt..

Trevligt spel annars, dock känns BG 1 o 2 som bättre spel än så länge, inte riktigt samma sak, men ändå.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Highlight är z, om jag inte minns fel. (Hade du lärt dig om du kört igenom tutorialen.. )

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

klarade precis av spelet, och jag måste då säga, slutfajten, satan va grym den var

Permalänk
Medlem

Tack för det evil penguin, körde igenom tutorialen men måste hämtat kaffe när de nämde det.

Har du svar på hur jag kan få mina medhjälpare att agera bättre.. som min druid t.ex. Hon gör sig själv till en grävling hela tiden, helt värdelöst. Sen hittar jag inte hur jag får henne normal igen.. argh.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Gjorde en fet battleaxe med dessa egenskaper, den är gjord av Adamantine..den dyraste metallen.

1D8 i skada
+Fire 1D8
Damagebonus: Magical 2
Enhancementbonus +5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
klarade precis av spelet, och jag måste då säga, slutfajten, satan va grym den var

Hur många akter är där? Har inte änns unnit köra igenom act 1 änn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Hur många akter är där? Har inte änns unnit köra igenom act 1 änn.

Tre, vad jag vet...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

SPOILER VARNING!!!!

När man ska döda Moire så ska man leta upp hennes tjuvar, när jag hittar de som ska råna huset och sedan attckerar en så är det ju meningen att den kille med vit tuppkamm ska ge upp och ge lösenordet men efter hanns liv är på noll så gör han inget. Det är en pratbubbla pån men man det funkar inte.
Det funka en gång, vet ej hur(dog var tvungen att ladda om)
Är det någon som vet hur man fixar buggen?

Visa signatur

Mal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malrux
SPOILER VARNING!!!!

När man ska döda Moire så ska man leta upp hennes tjuvar, när jag hittar de som ska råna huset och sedan attckerar en så är det ju meningen att den kille med vit tuppkamm ska ge upp och ge lösenordet men efter hanns liv är på noll så gör han inget. Det är en pratbubbla pån men man det funkar inte.
Det funka en gång, vet ej hur(dog var tvungen att ladda om)
Är det någon som vet hur man fixar buggen?

Hmmm spelade igenom den delen igårkväll. Menar du killen som står bakom några lådor så man inte kommer åt honom om man inte slår sönder lådorna? Jag dödade honom å fortsatte vidare. Så det fanns inte ens ett alternativ för en konversation med honom. Har du provat igen??

tillägg 10:37 Ahhh du kanske menar killen som står i samma rum som där Moire hänger? När jag dödat henne samt hennes livvakter så kunde jag tala med personen som man ska rädda i uppdraget.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Rutan nere till vänster, där händelser, tärningsslag, etc. visas skyms delvis av en annan ruta som man själv kan skriva i. Hur får jag bort den, så jag ser mina tärningsslag, exp, mm.?

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

"Enter"-tangenten tar bort den för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Någon som vet?

Den försvinner väl så fort du skrivit färdigt (tryckt enter)?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304