Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr Ormberg
http://revolution.ign.com/articles/707/707362p1.html

Nintendo verkar vara populära borta på E3...

(Ursäkta om detta redan är postat.)

Och om ni vill se kön så finns det en film på den här:

http://www.youtube.com/watch?v=aGlvLQzvJNA

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Damn vilken jäkla kö...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

shit asså, tog ju lite mer än 2 minuter att komma till slutet av kön

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Jäklar, 190 minuter är länge för lite Nintendo Wii, men titta in lite av vad man får lira efter man väntat klart:

http://media.revolution.ign.com/media/748/748588/vids_1.html

(det är "Planet Hopping, Boss Bot (HD Off-Screen) (05/11/2006)" ni ska tanka)

Det ser helt psykat roligt ut

Skitballt lätt att man köper

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat på videon där de spelar tennis på Wii inser jag hur jävla dyr konsollen kommer att bli. Jag måste ju flytta till en större lägenhet med ett vardagsrum som rymmer upp till 4 svingande människor, min lilla etta på 25kvm räcker inte på långa vägar.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Efter att ha kollat på videon där de spelar tennis på Wii inser jag hur jävla dyr konsollen kommer att bli. Jag måste ju flytta till en större lägenhet med ett vardagsrum som rymmer upp till 4 svingande människor, min lilla etta på 25kvm räcker inte på långa vägar.

Återigen. Det finns ingenting som säger att du ska hoppa omkring sådär. Se på filmer där folk spelar på mässgolvet. Det krävs inga jätterörelser, sitt du i din sköna soffa och spela härliga spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Återigen. Det finns ingenting som säger att du ska hoppa omkring sådär. Se på filmer där folk spelar på mässgolvet. Det krävs inga jätterörelser, sitt du i din sköna soffa och spela härliga spel

Jo i och för sig, men om det är så pass bra inlevelse i Wii som alla verkar tro kan det bli svårt att bara sitta lugnt och spela. Kontrollen är ju själva grejen med Wii, och ifall man bara sitter i soffan kan man ju lika gärna skaffa en 360/PS3.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

Det är ju inte direkt så att dina armar är låsta i soffan bara för att du sitter ned?

Men visst, vill man är det ju bara flytta på soffuslingen, det lär ju vara hur kul som helst att hoppa runt som det äckliga missfoster man är

Permalänk
Medlem

Precis vad jag tänkte, men med fyra personer som samtidigt ska svinga vilt lär det gå ganska våldsamt till med fysiska och/eller materiella skador som följd.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

Materiella skador är underbart. Dessutom kan man ju om man vill klappa till polarna och skylla på att det behövdes en yvig rörelse just då

Men som sagt, det är ju upp till var och en hur man vill spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagge
shit asså, tog ju lite mer än 2 minuter att komma till slutet av kön

De nämde att kön var 7 timmar lång för ett litet tag sedan, medans Sony och MS endast hade 5-10 minutersköer.

Permalänk
Medlem

Låt inte Wii tråden dö nu när Wii är som bäst förresten, jag såg något spel från någon e3 video, som spelade ungefär som på Wii, fast istället för kontroller hade dom typ pingisrack och boxhandskar (olika spel dock^^), något som vet vilket detta spel är?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Jag kan verkligen inte sluta tänka på Wii nu efter det man fick se på E3. Förhandsbokning är gjord på flera ställen, utifall att... nu ska jag bara överleva väntan!

Permalänk
Medlem

Har de fortfarande inte satt nåt pris?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Det var ju 4 dagar sedan den visades på riktigt Ta det lite lungt, kommer nog ta minst en månad innan dom säger något om priset. Dock bara en gissning.

Visa signatur

mjau

Permalänk

Aah vad jag längtar, är det baraor att Nintendo riktigt kommer lyckas? Förra generationen fick de inte så så stor uppmärksamhet som de borde ha fått.
Jag ska förmodligen köpa en GC i veckan så jag får stilla min törst, sen är det ju bara att ha spelen till Wii:t sen

Visa signatur

P4 @ 1,8 ghz, Geforce 4 ti 4600, 512 mb ram

Permalänk

Vill veta lite mer om Disaster. Undra om det blir ett vanligt FPS eller om det verkligen är ett survivor spel som de säger. Alltså något i stil att man får ett "objective" som att ta reda på vad som har hänt med ens familj under katastrofen och måste ta sig dit with every means necessary genom den förstörda storstaden. Hoppas det blir ett öppet spel som man får tänkta ut själv hur man ska lösa problem för att ta sig fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Vill veta lite mer om Disaster. Undra om det blir ett vanligt FPS eller om det verkligen är ett survivor spel som de säger. Alltså något i stil att man får ett "objective" som att ta reda på vad som har hänt med ens familj under katastrofen och måste ta sig dit with every means necessary genom den förstörda storstaden. Hoppas det blir ett öppet spel som man får tänkta ut själv hur man ska lösa problem för att ta sig fram.

Jag skulle också vilja veta lite mer om det!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Jag skulle också vilja veta lite mer om det!

Från http://wii.nintendo.com :
Survive nature's most devastating catastrophes in Disaster: Day of Crisis, a panic-inducing survival game for Wii. When a wave of natural disasters pummels the United States, a rogue special forces unit takes advantage of the chaos and seizes a nuclear weapon. Players race a car down a mountain to escape a roaring pyroclastic flow, dodge toppling buildings during a devastating earthquake and swim for their lives in a raging flood. No matter what happens, fight to survive.

Permalänk

Jag måste säga att de var jävlar vad folk gnäller Personligne tyckter jag namnet är ett av de bättre, då det är stilrent, passar utmärkt på konsolen och framförallt: dubbla iina som representerar både oss och nunchakukontrollen är helt über!

Sen att det kommer bli spelhistoriens coolaste konsol gör den inte mindre bra! Zelda, Mario, Wii Sport, Red Steel. Enda jag saknar nu är att SquareEnix börjar producera huvudtitlarna i FFserien till Nintendo igen såå ja slipper köpa en ps3 också

Permalänk

Wii verkar bli jäkligt bra ifall de kan hålla det låga priset som ryktena gör gällande. Dock hoppas jag att man kan spela utan att behöva vifta hela tiden. Kollade på videon om super mario galaxys och spelet i sig verkar skoj men fan va jobbigt det verkar vara att spela.

Eyetoy till PS2 är skoj ibland men inte alltid. Det verkar vara enda bristen på wii för mig. Att alla spel innebär att man måste vifta och snurra och ha sig. Säkert kul i spel där man har en ficklampa eller svärd men när du ska få mario att hoppa, springa, snurra m.m. enbart genom att vifta med kontrollen så blir det lite tjatigt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Wii verkar bli jäkligt bra ifall de kan hålla det låga priset som ryktena gör gällande. Dock hoppas jag att man kan spela utan att behöva vifta hela tiden. Kollade på videon om super mario galaxys och spelet i sig verkar skoj men fan va jobbigt det verkar vara att spela.

Eyetoy till PS2 är skoj ibland men inte alltid. Det verkar vara enda bristen på wii för mig. Att alla spel innebär att man måste vifta och snurra och ha sig. Säkert kul i spel där man har en ficklampa eller svärd men när du ska få mario att hoppa, springa, snurra m.m. enbart genom att vifta med kontrollen så blir det lite tjatigt.

Man ska väl kunna spela spelen med en gc-kontroll? Då lär det bli mindre viftande

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Nu har jag sett en massa HDTV visningar från E3, usch va Wii är en besvikelse alltså .... de kunde likaväl lagt ner alla utveckling på bara spel istället ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Wii verkar bli jäkligt bra ifall de kan hålla det låga priset som ryktena gör gällande. Dock hoppas jag att man kan spela utan att behöva vifta hela tiden. Kollade på videon om super mario galaxys och spelet i sig verkar skoj men fan va jobbigt det verkar vara att spela.

Eyetoy till PS2 är skoj ibland men inte alltid. Det verkar vara enda bristen på wii för mig. Att alla spel innebär att man måste vifta och snurra och ha sig. Säkert kul i spel där man har en ficklampa eller svärd men när du ska få mario att hoppa, springa, snurra m.m. enbart genom att vifta med kontrollen så blir det lite tjatigt.

Det lär nog inte bli så jobbigt som man tror, Sitta när tv och styra mario med gamepaden och sen trycka kontrollen uppåt när han ska hoppa och sånt Finns ett klipp som visar en tjej spela spelet här;
http://www.youtube.com/watch?v=H4wnkLKgfgQ&feature=Views&page...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Nu har jag sett en massa HDTV visningar från E3, usch va Wii är en besvikelse alltså .... de kunde likaväl lagt ner alla utveckling på bara spel istället ...

På vilket sett är Wii en besvikelse?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Jo i och för sig, men om det är så pass bra inlevelse i Wii som alla verkar tro kan det bli svårt att bara sitta lugnt och spela. Kontrollen är ju själva grejen med Wii, och ifall man bara sitter i soffan kan man ju lika gärna skaffa en 360/PS3.

Jag ska iaf inte köpa Wii pga handkontrollen.. så det blir inte lika gärna ps3/xbox360;)

Permalänk
Medlem

Har det sagts något om man kan tanka ner dom gammla spelen nes, snes, och n64 på E3. Det var ju en del snack om detta innan men jag har inte sett något nu. Samt om/vad det kommer att kosta.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Har det sagts något om man kan tanka ner dom gammla spelen nes, snes, och n64 på E3. Det var ju en del snack om detta innan men jag har inte sett något nu. Samt om/vad det kommer att kosta.

/kale

Det var ju snack om det och dom lät ju tillochmed folk på Expo testa det

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det var ju snack om det och dom lät ju tillochmed folk på Expo testa det

Precis, de lätt folk testa det men de har inte nämt någon om priser, antar att de nämner det samtidigt som de avslöjar när Wii släpps (förhoppningsviss I Oktober ^^).

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Precis, de lätt folk testa det men de har inte nämt någon om priser, antar att de nämner det samtidigt som de avslöjar när Wii släpps (förhoppningsviss I Oktober ^^).

Det ska ju vara gratis? Det sa de för länge sen...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Det ska ju vara gratis? Det sa de för länge sen...

HAHAHAHA...Gratis! HAHAHA. (torkar tårarna) Årets bästa, för megaföretag är ju kända för att ge bort saker...

Lätt att det kommer kosta!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006