Permalänk
Medlem

Ytterigare problem...

Jag håller på att plocka ihop lite reservdelar till en extradator, men har stött på probs... Har införskaffa mig ett nytt mobo då jag ej hade något som passade. Det blev ett Asus P4P800-X, då jag hade en 2,66Ghz p4 över hemma.

Nu är det lite problem med att få makapären att starta. mobo och processor sitter på plats tillsammans med ett nätagg på 520 watt som låg liggandes. Kylare på processorn är en Arctic Cooling Freezer 4 som sitter med. När jag pluggar in elen och försöker starta, får jag ett långt pip följt av 2 korta. Detta återupprepas tills jag stänger av.

Har testat med en annan processor a 2,4 ghz utan skillnad. öven provat att koppla på minne samt graffekort utan skillnad. Vad jag kan få fram gällande feljudsmeddelandet (ja jag vet) så skall det meddela problem med VGA. Men det känns då konstigt att det kommer även om graffe ej är inkopplat då det ej finns något vga inbyggt på kortet.

när jag väl kopplar in allt som det skall, så ser allt väldigt bra ut när man startar. Alla fläktar går på, hårddiskarna startar m.m men ingen bild på skärmen och datorn piper som ovan nämnt konstant.

har provat cleara cmos men ingen skillnad, även testat med annat nätagg utan skillnad. undrar nu om nån kan ha en ide om vad mer jag kan kolla på med detta. får snart krupp på att inte kunna fixa det....

Visa signatur

C2D 6400 @ 3Ghz | Gigabyte P35DS3 | 4gb Corsair 6400 | 8800GTS 640mb | 1.5 TB Samsung Spinpoint Sata2

Permalänk

satt cpun rätt i sockeln?

Permalänk
Medlem

har kollat det

Fick info från asus om att felmeddelandet även innebär att det kan vara strul med minnet, och det är troligtvis detta som orskar problemen. Blir till att köpa nytt.

Visa signatur

C2D 6400 @ 3Ghz | Gigabyte P35DS3 | 4gb Corsair 6400 | 8800GTS 640mb | 1.5 TB Samsung Spinpoint Sata2