Permalänk

Intresse för färdiglödda LCD:er?

Hejhej!

Jag har fått upp tankarna på färdiglödda LCD:er igen.

Jag funderar på att köpa hem från Kina, ta fram ett kort där all nödvändig elektronik sitter, och en parallellkabel så att den bara är att "plug n play". Om det finns intresse tänkte jag undersöka om det är möjligt med USB också.

Jag vill därför få lite feedback från er nu.

* Det här är inte bindande på något sätt, jag vill bara få en uppfattning om det är något att satsa på över huvud taget (ju fler LCD:er man tar hem, desto billigare blir det ju)
* Hur mycket skulle du kunna vara villig att betala?
* Vilken modell och färg? OLED? Grafisk? Länka gärna!

Det här är inget jag gör i vinstsyfte, utan som en hobby. Jag hoppas därför att moderatorerna förstår det och låter den här tråden få leva.

/Chrille

Permalänk
Medlem

Jag skulle va intresserad

Edit:
I så fall av en "bords lcd" som man skulle kunna koppla till USB!
Skulle kunna tänka mig ge allt mellan 200-500 beroende på hur designen är!

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk

skulle kanske haka på om det finns någon som man kan montere på en eller 2 st 5.25 plåtar sen någon mer ovanlig färg än blå o grön skulle nog ta i mer skulla lägga runt 2-300kr plt porten om de blir mycket billigare annars om de skiljer runt 50-100kr på usb så tar man ju de

plug and play men de finns ju annars några bra alternativ på www.gtek.se

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StltcH
Jag skulle va intresserad

Till vilket pris? Vilken modell?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
skulle kanske haka på om det finns någon som man kan montere på en eller 2 st 5.25 plåtar sen någon mer ovanlig färg än blå o grön skulle nog ta i mer skulla lägga runt 2-300kr plt porten om de blir mycket billigare annars om de skiljer runt 50-100kr på usb så tar man ju de

plug and play men de finns ju annars några bra alternativ på www.gtek.se

Okej! Jag hade tänkt någon ganska basic som passar de flesta, men man kanske ska satsa på udda. Är lite osäker på vad priset skulle kunna sluta på, det är ju en del komponenter och frakter hit och dit o sådär... jag tror inte 200 skulle räcka, eventuellt 300, men troligtvis runt 400

Permalänk

jag skulle nog va intreserad av en om det blir inom rimliga priser ( 200 - 400 kr ).

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad... Gärna en grafisk LCD

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taotl
Jag är intresserad... Gärna en grafisk LCD

Till vilket pris?

Permalänk
Medlem

No idea. Runt 3-400

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

jag är också intresserad av en grafisk lcd bara det är sjysta priser.

Visa signatur

Jah Guidance.

Permalänk
Medlem

aaa isånnafall är jag intresserad av en grafisk lcd 128x64 till en vettig slant

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

finns ju en lcd för datorn som man sätter i fronten http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2210&session=59ac03...

Permalänk

ja och den var ju väldigt billig

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

om det blir OLED så är jag intreserad men blir det bara LCD så är det inte intresant

Permalänk
Medlem

Eftersom jag föredrar att ha datorn under skrivbordet skulle en "bords LCD" med USB vara nice. Runt 300-ingen kunde det vara värt.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vara intresserad av olika sortes LCD'er i prisklassen 0-400:-

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av både oleds och lcd´er med usb.

Kan tänka mig att betala upp till 400 kr....

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Eftersom jag föredrar att ha datorn under skrivbordet skulle en "bords LCD" med USB vara nice. Runt 300-ingen kunde det vara värt.

^^ samma med mig

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

Är intresserad av grafisk display.
Är beredd att punga ut upp till 500kr, kanske mer om den är fin

Usb/paralell kvittar. (men gärna usb )

Permalänk

lysdiod.com ska börja sälja LCD:er

Permalänk

Jag är intresserad, men undrar om det är möjligt att fixa mångfärgade displayer av typen mobiltelefon-display? Har aldrig sett såna, men det borde väl säljas löst....eller?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Ja kan vara intresserad ifall priset är rätt...
Behöver dock ingen fot till den!

Kan lägga till att ja kan betala upp till 500:- för en me USB anslutning beroende på storleken självklart!

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2191&session=59ac03...

Nått i den stilen med USB anslutning vore klockrent!
Skulle nog kunna betala 500:- för en sån display som e färdig löd!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Instämmer helt med föregående skribent, dock är usb ett måste för mig, då jag inte har någon parallellport på min nya burk.

4-500kr vore passande.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk

Hej alla glada!

De slutsatser jag har kunnat dra utifrån era inlägg är:

* Pris någonstans 4-500 kr är rimligt för de flesta
* USB är ett måste

Jag har dock inte fått någon uppfattning om vad det är för display som gäller?
Grafisk eller tecken-OLED? Hur många rader isåfall?

Dessutom verkar många vara intresserad av bordsdisplayer, väldigt intressant!