Detta Windows Ger Mig Nostalgikänslor!

Permalänk
Medlem

Gillar att folk har röstat XP

Permalänk
Medlem

Klickade fel - skulle vara 95 istället för 98.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv startade jag med win3.11 (486 sx25) men på den tiden var det inte speciellt många som hade dator. Det har blivit radikalt vanligare med dator den senaste tiden och därav att många kanske har haft sin första datorupplevelse med winXP.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

3.11.. gamla goa tider då man i ren desperation lirade mario is missing i brist på andra spel.

Permalänk
Antielefant

386 SX här, Dos 5.1 och Win 3.0!
hade iofs en 486 SX25, en DX2-66, och en DX4-100 oxå, DX4'an klarade till och med Win95.
Efter dess hade jag en Cyrix 6 x86-166+, och alltsedan AMD.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Windows 3.0 så klart med Wolf3d installerat , det var goda tider det

samma här, fast med windows 3.1!!. Sen var ju inte patiens helt fel på den tiden

Permalänk

Windows 3.11 eftersom det var första windows som jag hade på en dator hemma.
Efter Win95 så har det inte hänt så mycket grafisk, varvid skrivbordet/fönsterhanteraren och många program typ ser samma ut. Även om det har hänt mycket i uppbyggnaden/konstruktionen, så är det utseendet av produkten som jag mest blickar tillbaka på.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Övergången från Windows 3.0 till Windows for Workgroups 3.11 med nya DOS 5:an i botten, då kändes det verkligen att Microsoft hade nått till vägs ände.
Hur skulle den förändringen kunna toppas av något ännu häftigare i framtiden?
Kanske om någon utvecklar utopier som trådlös kommunikation eller modemkommunikation snabbare än 56k?
Nä då hamnar vi på "tjugohundratalet"...

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk

Win 3.11 och ritprogramet som fanns i det, kunde sitta i timmar och rita..
Eller Win95 och Microman, med "krankvistarna" sida vid sida som bakgrund.

Röstade 95

Visa signatur

Byt till svorak http://aoeu.info

Permalänk
Medlem

Windows 3.11 Inte testat...
Windows 95 Det första os:et jag hade det var nostalgi det.
Windows 98 Minns det från allt för många krånglande datorer...
Windows ME Det sämsta os:et jag testat.
Windows 2000 Ett av de bättre trevliga minen från första instalationen.
Windows XP Körs nu...
Windows 2003 Server Har testat och det är ett bra server os
Windows 2000 Server Har använt datorer med det och det fungerade bra
Windows longhorn eller vista bra men otroooligt segt fina minnen från instalation

Röstade på 95

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Windows 95, det var det första vi hade och man satt och spelade Cyberia, eller vad det hette som man fick med datorn.

Permalänk
Medlem

Ingen version, Windows är bara deprimerande.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Win 3.1 om jag måste välja bland dessa... Får dock mest nostalgikänslor från Dos (kopierad version av 1988 års Accolade Grand Prix Circuit på MS Dos någon gång på 90-talets första hälft, det var tider det )...

Fattar inte hur man kan få nostalgikänslor av win2000, själv är jag 14 år och tycker det känns som igår...

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem

windows 3.11

Det ägde

Mina första internetupplevelser skedde med win 3.11 och nån tidig netscapeversion. Använde Trumpet winsock för att ansluta kommer jag ihåg.

Permalänk
Medlem

DOS var härliga tider.

Vote: Windows 3.11

Visa signatur

13,5TB år 2007.
~18TB år 2008.
Nu? Jadu.. ingen koll längre..

Permalänk
Medlem

Windows ME helt klart, det var hemskt och fruktasvärt, men det var mitt! Det fanns på min första egna dator, och jag lärde mig komma överens med det. Det var nästan med lite sorg som jag gick över till XP. Kan ju knappast påstå att jag ångrar det idag dock

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg när morsan någon gång för 10 år sedan lånade hem en bärbar (läs släpbar) dator från jobbet, med windows 3.11 på.
Jag glömmer aldrig filhanteraren i den, den där lilla ikonen som ser ut som en byrå ...

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk

Helt klart Win 3.11! Körde det på en gammal Compaq LTE från 1990 i fem år, sen pajade windows och jag kunde inte installera om win då floppyn var trasig...[;)]

Visa signatur

Pentium 4 3.2, 2 GB RAM, 160 GB HDD

Permalänk
Medlem

När man satt med Windows 95 o optimerade och rensade allt man kunde på sin lilla 500mb hårddisk för att få plats, och så kommer Windows 98, ENORMT snyggt och häftigt!!

Nostalgi lätt när man minns hur man satt o lana utomhus på grannens altan o gassa i solen samtidigt som man har datorn framför sig o sitter o rensar onödiga filer efter Win98 install. Vid det här laget jag har fått en upgrade av hårddisken till 850mb

(Sen är ju Windows 3.11 på min gamla Olivetti 50mhz @ 66mhz (! tvungen att kylas med kylspray då o då) ett annat fint minne)

BTW (!!): Viktigast av ALLT, nostalgi på 95an med Quake !

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

AmigaDOS 1.3 är nostalgi. Kickstart och klickande diskettenhet!

Permalänk
Medlem

om man får nostalgitrip av win 98 eller xp kan man inte vara gammal

själv tycker jag nog gamla svartvita mac. har dock glömt vad OS hette.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Windows 95, riktigt sköna år vid den tiden, så nördig man satt och använde dosedit för att göra egen fungerandee startdiskett.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

3.11 med Wolfenstien3D...

Win98 däremot ger mig huvudvärk bara jag tänker på det

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB