Permalänk
Medlem

Jag pajjade min Zalman VF700-Cu :'(

Buää! Jag har tagit sönder fläkten på min zalman kylare. Skulle lägga en 80mm fläkt på tv kortet som satt under för att se om den kunde hjälpa till med kylningen och jag hade förstås datorn igång när jag gjorde det. Shpackataf! Så flög det bort 2 st fläktblad från min zalman eftersom jag råkade nudda zalman fläkten med den andra fläkten.

Nu undrar jag om man kan limma fast bladen på nåt smidigt sätt eller ksa jag betala ca 300kr för en ny?

P.S När jag kör med fläkten så vpbblar hela kylningen + grafikkortet så den har väl blivit instabil. Vågade inte köra med en vobblande kylningen så jag bytte tillbaka till min skrikande XFX 6600GT orginal kylning

HJÄLP! Jag är jätte ledsen!

Permalänk

Går det inte att skruva på en ny 80mm?

Permalänk

hur dum är man. SKA MAN PILLA Å PLOCKA I DATORN SKA DEN FÖR F*N INTE VA PÅ! trodde folk visst de

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Det går att byta it fläkten, jag har sett bilder på det. Du kommer få klippa och klistra lite, men det går att lösa.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

det kommer i alla fall inte gå att limma fast bladen igen, endast byte utav fläkt.

Visa signatur

DFI lanparty Ultra D//AMD X2 4400+@270x10//asus N7800GTX@500,1280//Corsair XL3200@2.5-3-3-6//WD raptor 74gig, Maxtor diamondmax 300gig//Tagan 580W 2-force

Permalänk
Medlem

Kan med största säkerhet säga att det inte går att limma tillbaka bladen Det är helt omöjligt att få det balanserat. Om du inte har lust att försöka modda dit en ny fläkt, t.ex. ta bort den gammla och fästa en större fläkt ovanpå kylaren, får du nog tyvärr köpa en ny är jag rädd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawe86
hur dum är man. SKA MAN PILLA Å PLOCKA I DATORN SKA DEN FÖR F*N INTE VA PÅ! trodde folk visst de

precis... så idiotisk kan man fan inte vara liksom...

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Ta bort den trasiga fläkten och tvinga på nån tyst 80mm fläkt med buntband så är det ju fixat på ett billigt sätt.

k*k

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Ta bort den trasiga fläkten och tvinga på nån tyst 800mm fläkt med buntband så är det ju fixat på ett billigt sätt.

hmm tror du inte en 800mm fläkt låter mer än orginal fläkten?

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Men! Kan man inte köpa en ny fläkt som hör till den kylarn?
Och jag vet att man inte ska pilla när datorn e på men ja tänkte att nån gång ska man väl kunna klara utan problem. Första och sista gången för mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawe86
hur dum är man. SKA MAN PILLA Å PLOCKA I DATORN SKA DEN FÖR F*N INTE VA PÅ! trodde folk visst de

Rätt svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
hmm tror du inte en 800mm fläkt låter mer än orginal fläkten?

Behöver en 800mm fläkt låta mer än en 80mm?? Beror inte det först å främst på varvtalet??

Förövrigt så håller jag med om att det är en mycket bra idé att stänga av burken innan man pillar i den, en enda liten tappad skruv kan ju vara allt som behövs..

Visa signatur

3000+athlon @260x9 = 2340 | asus a8n- sli deluxe | 2x512 Kingston hyperx dual ddr | gainward 6600gt gs 575/1200 md zalman vf700 cu |

Permalänk

Jag testböt fläkt på min vf700. Enkelt och bra, en aning tystare också även fast jag inte hade en "tyst" fläkt att kladda på.
Jag behöll så mycket som möjligt av fläktens plast, tog dubbehäftande tejp och nån kattstrypare, sen satt den biff...

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk

haha, med några kattstrypare kan man göra vad som helst:D

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlsberg
Behöver en 800mm fläkt låta mer än en 80mm?? Beror inte det först å främst på varvtalet??

Kan tänka mig att den motor som behövs för att driva en 800mm-fläkt låter en del

Permalänk
Medlem

no vet ja en typ som installera ett pci-kort då datron va på...

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk
Medlem

Inte helt riskfritt för en själv heller att pilla i datorn när den är på ,,, det kommer i och för sig bara ut 12 Volt från nätdelen, men där går in 230 ,,,

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk

ja förstår inte riktigt tanken bakom att installera något då burken e på, visst hotswappa en fläkt nån bit ifrån så man inte kan skada något funkar väl. Men att plugga i grafikkort, hårddisk lr va sjutton de nu är då spänningen e på de förstår ja inte riktigt. hotswappa saker gör man med riktig serverutrustning å inte nå annat

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Kan tänka mig att den motor som behövs för att driva en 800mm-fläkt låter en del

Nej jag har hört att dom ska vara jättetysta.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

knäck bladen på motsat sida ?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.