Bästa programmeraren/grafikern 2005!

Permalänk
Medlem

Bästa programmeraren/grafikern 2005!

Tänkte ha en liten tävling eller liknande, där vi ska få fram bästa grafikern, programmeraren eller webdesignern. Så vi får fram en vinnare inom varje gren 2005.

Regler:
1. Ni skriver in den ni tycker är värd eran röst. Enbart EN röst får läggas per person (dvs EN röst inom varje genre)

2. Ni får inte rösta på er själva.

3. Dom som har fått mest röster den 15:e Oktober kommer att hamna i en Omröstning, och där kommer en vinnare att utses.

4. När ni skriver person så ange också vilken genre den ska få röst inom.

5. Den som ni röstar på ska vara medlem här, men behöver inte ha gjort nåt extremt på forumet, men som är duktig och hjälpsam etc. i övrigt.

Så.. Vilken är den bästa programmeraren/grafikern på detta forum anser just DU?

(Om moderatorerna misstycker om denna tävling så varsågod att låsa, men det vore coolt att utse en vinnare)
Skulle vart kul om denna tråd kunde bli klistrad så alla får chansen att vara med utan att den ska hamna långa sidor efter.

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

De som jobbar på Fuel känns ganska överlägsna tycker jag.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

webb: Björn...
prog: matricks

Visa signatur
Permalänk
Medlem

www: Björn
Programmering: Matricks

Delat andrapris... andrin, delight, malesca, hummus mfl (bygger ut när jag kommer på vad folk heter å så)

Permalänk
Medlem

Håller med totoo
Dock verkar du inte allt för dålig själv totoo, men min röst går fortfarande till matricks.

Edit:
(Hummus, tror jag är ganska... ptja.. elite också)

Grafiker: Vet inte riktigt
Prog..: matricks
Webb..: björn

Permalänk
Medlem

tack, matricks är bättre

Permalänk
Medlem

Inte enklare omalla gör nåt bidrag istllet för att söka igenom hela forumet efter de man tycker? ta inte illa upp bara undrar!

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem

webb: Björn...
Prog: Delight

Permalänk
Medlem

prog: kebabbert (stava?)

Permalänk
Medlem

jag klurar lite på hur man egentligen ska bedömma... är det bara skill, eller ska nån värdighet ingå? Typ hur snäll och hjälpsam / vilka skills man visat på forumet... Det finns säker en hel del stjärnor här som inte slösar sin tid på forumet utan jobbar och tjänar pengar istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
jag klurar lite på hur man egentligen ska bedömma... är det bara skill, eller ska nån värdighet ingå? Typ hur snäll och hjälpsam / vilka skills man visat på forumet... Det finns säker en hel del stjärnor här som inte slösar sin tid på forumet utan jobbar och tjänar pengar istället

Hmm, där kom du med en bra punkt... Tror vi kör över huvudtaget, att den som är med här, men t.ex är bra på sin sak inom jobbet osv. Skriver till i reglerna

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Vem är den här killen Björn?

Vill gärna se lite av hans skapelser.

Permalänk

pick me.. pick me

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Vem är den här killen Björn?

Vill gärna se lite av hans skapelser.

det är en mytomspunnen man det där....
Nä, men han är rätt aktiv på forumet, bara att kolla runt i webbtrådarna

Hans site: http://www.hoglind.org/

Permalänk

Är ju väldigt svårt att avgöra, har inte sett källkod av så många här. Det kan ju ligga jätteful kod bakom även de bästa program.
Jag tror resultatet påverkas mest av vilka som syns ofta. Delight är om jag förstått det rätt inte egentligen så fantastisk programmerare, han är dock riktigt haj på win api och assembler och har väldigt bra programideer som han genomför på trevligt minimalistikt sätt. Jag älskar hans DumpFTP till exemel. Men det finns säkert bättre programmerare än honom här. Inte för att påstå att jag vet att han inte är bäst, bara intrycket jag har fått av vad han själv sagt.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Webb: Malesca (Edit: Andrin också)
Prog: matricks/psionicist

Permalänk
Glömsk

Att utnämna en bra programmerare är svårt. Både matricks och Hummus är uthålliga och visar ofta upp nya avancerade projekt inom ämnen som jag själv är rätt grön på (jag imponeras lätt av 3d). BobbyFromDallas kommer ofta med sköna insikter och han skriver dessutom väldigt prydlig kod. Jag vet inte om han håller på med några större projekt. Finns dessutom en bunt vältaliga medlemmar som gett ett positivt intryck tidigare, exempelvis Rivfader som dessvärre inte sagt ett ord på ett halvår.

Grafiker... Vi har en bunt som är väldigt grymma på att rita och modellera men eftersom det inte är min grej kommer jag inte ihåg några namn.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt i grafikerna och webbdesignersarna, men bland programmerarna finns det många som är duktiga iaf. Men jag tror jag följer strömmen och röstar på matricks. Fair play to the queen, Fuel och Fungus är alla coola på olika sätt. Och så är han yngre än man själv är.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Hej,
För webb nominerar jag "wallabou" för hans sida snabbstart.com. Tycker den är väldigt bra=)

Permalänk
Medlem

Prog: Hummus
Det är dock ett par stycken som förtjänar den rösten nästan lika mycket.
Webb är jag osäker på men björn... har onekligen talang så:
Webb: Björn...

Permalänk
Medlem

Prog: Hummus
Webb: björn...

Permalänk
Hedersmedlem

Prog: Matricks

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

jag tror det finns att par personer som kan läsa denna tråd och känna sig ganska nöjda iaf

Permalänk

Ja vad kan jag säga.. jag är rörd

Permalänk
Medlem

WWW- Björn..
Programmering- Matricks / Hummus skulle jag gissa, svårt att säga dock.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

WWW: Jadu. Jag har inte sett någon speciellt snygg kod (pratar PHP då). Snygg sida är väl björn... men han kör mest samma stil och jag har inte sett något annat än statiskt från hans sida. Min röst går på Kennel Älskar hans forum!
Programmering: Psionist är alltid hjälpsam och kunnig. Sim och Cure gjorde dock Samurize från grunden Sen är teetows projekt spännande. Nej, jag vet inte. Jag har ingen etta på detta forumet.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

skulle vilja ha lite fler genrer, så att jag kunde rösta på hela tee-teamet, tycker dom gör mycket för oss

web: delight
prog: matricks
grafik: no idea

annars tycker jag att teetow är en fin kille med. svårt att inte gilla musiken i fair play to the queen, som matricks också var med och gjorde..

sen tycker jag delight har fixat riktigt underbara små program, men min röst går endå till matricks på prog...

Visa signatur

Också känd som eml
* C99, OSX86, PHP, Python, Warsow

Permalänk
Hedersmedlem

Ni får väl ta det för vad det är värt, men självklart tycker jag matricks förtjänar en första plats i kategorin "prodigal hacker", och precis som många andra ger jag Hummus "the kick-ass hardware mangler award". Kennel snyter "prime web developer of the century".

Permalänk
Medlem

Det är ju jäkligt svårt att "mäta" vem som är bäst men typ så här då

Programmerare Windows som visat upp roligast program/kod: Delight för sina små men underbara asm program. Matricks ligger även bra till med sitt
Fungus

Programmerare Windows bäst idé: S.C.S.I på delad plats med Cure och Sim men antar att de blir diskade då Samurize och Shuritzupad?? inte utvecklas under 2005 av dem?

Programmerare Windows overall: Psi

Programmerare Spel alla kategorier: Matricks

Programmerare 3d/Hårdvara: Hummus

Programmerare webb: Kennel (kan inte själv php men vet hur mycket jobb ett forum innebär) men vill nog även nominera min vapendragare wallabou för hans kunskaper i asp, c# även om han inte syns så mycket på forumet.

Design webb: Skulle vara lätt att säga Björn tycker dock att variationen på hans verk inte är allt för stor men han har en enorm kunskap inom området. Sen finns det nog ingen annan jag kommer på direkt.

Ljud och musik: Helt enastående det lilla jag hört Teetow

Hmm har säkert glömt nån...

Visa signatur
Permalänk

www: Björn... är en underbar webbdesigner
Grafik: lassekongo83, gillar hans bilder skarpt
Prog: Kennel för sitt forum(Om man nu kan räkna det under Prog)!