World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Halloj alla SwecWoW:are! äre nåra som har lust att starta en ny char och spela en stund? om möjligt hela natten.. skulle va gött och lira me lite "Svennar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creed
60 rogue 60 druid på al'akir, horde, guild = DarkStorm

namn?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan logga in nu?

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk

alla mina horde char e på Shadowmoon (Dran lvl 30 orc shaman)
alla mina alliance char e på Al'akir (Vini lvl 36 gnome mage)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jon_gyllen
josrå men jag är en av dom där fulingarna på andra sidan som smälter ditt ansikte när du minst anar det!

Samma här, 60 tauren druid, på bladefist.

Permalänk
Medlem

Hur mycket har ni kört olika instances för att få era klasses set? typ whildheaert, shadowcraft osv.. Går ju skit segt att köra typ UBRS // strat // scarlet. Tar ju år att bara göra instancen och att sedan behöva hoppas på att en sak ska droppas på en gubbe längst in i instancen. och sedan måste man ju vinna rollen också... Verkar ju helt omöjligt. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Hur mycket har ni kört olika instances för att få era klasses set? typ whildheaert, shadowcraft osv.. Går ju skit segt att köra typ UBRS // strat // scarlet. Tar ju år att bara göra instancen och att sedan behöva hoppas på att en sak ska droppas på en gubbe längst in i instancen. och sedan måste man ju vinna rollen också... Verkar ju helt omöjligt. :/

hm, ingen...
köpte de delarna av wh som gick att köpa när jag varlite lägre lvl... och har råkat få kilten. Men settet är verkligen inget att ha. finns så mycket bättre utrustning att jaga i sånnt fall... iaf för druider.

edit: ett tips omman nu ska ha setten är att köra en av varje klass grupper. det är trots allt 5manna instanser så det är inga problem. förutom ubrs då

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem

Jag har knappt några delar alls av mitt set. Köpte wh delarna som går att köpa, och sedan så har jag plockat in några saker från MC. Känns inte som om set sakerna är något att slösa en massa tid på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Hur mycket har ni kört olika instances för att få era klasses set? typ whildheaert, shadowcraft osv.. Går ju skit segt att köra typ UBRS // strat // scarlet. Tar ju år att bara göra instancen och att sedan behöva hoppas på att en sak ska droppas på en gubbe längst in i instancen. och sedan måste man ju vinna rollen också... Verkar ju helt omöjligt. :/

hade röta.

strat några gånger. fick bracers.

Scarlet side 1 gång. fick gloves.

baron igen. fick skirt.

lbrs fick devout belt och glowing brightwood.

Scholo, mössan nästan direkt.

Ubrs 24e gången fick jag devout robe (aldrig sett den droppa).
Sen droppade dne 6 gånger i rad. guilden var förbannad.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Kör också Bladefist. Caster - 60 paladin. Ja namnet är förvirrande

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Hur mycket har ni kört olika instances för att få era klasses set? typ whildheaert, shadowcraft osv.. Går ju skit segt att köra typ UBRS // strat // scarlet. Tar ju år att bara göra instancen och att sedan behöva hoppas på att en sak ska droppas på en gubbe längst in i instancen. och sedan måste man ju vinna rollen också... Verkar ju helt omöjligt. :/

Det som tar tid är ju inte själv instanserna i sig utan att få ihop en grupp och komma iväg dit. UBRS nyckeln brukar vara ett helvete.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Nja. Har du problem att få grupper. Dp får du fixa ett bra guild.
Sen nyckeln till ubrs är bara att fixa själv. Nöt lbrs ett ta bara.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Permalänk

Magister för mig:
Boots: Har ej. Hann få Archenist innan.
Gloves: Köpte på ah
Belt: Köpt på ah (droppades två dagar senare och lottades ut)
Crown: 10:e scholon
Bracer: Köpt på ah (droppades två dagar senare och lottades ut)
Robe: Aldrig sett droppas på 20 ubrs
Legs: Kört strat 37 gånger och inte fått än. Sett droppas 3 gånger.
Shoulders: 10:e scholon

Så som ni ser har jag ingen tur när det gäller att samla på mitt set .

Visa signatur

"Trying is first step to failure" Homer J Simpsons

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stranglehold
Magister för mig:
Boots: Har ej. Hann få Archenist innan.
Gloves: Köpte på ah
Belt: Köpt på ah (droppades två dagar senare och lottades ut)
Crown: 10:e scholon
Bracer: Köpt på ah (droppades två dagar senare och lottades ut)
Robe: Aldrig sett droppas på 20 ubrs
Legs: Kört strat 37 gånger och inte fått än. Sett droppas 3 gånger.
Shoulders: 10:e scholon

Så som ni ser har jag ingen tur när det gäller att samla på mitt set .

Shitt vilket arbete till en så sketen dress ^^ närå det är väl roligt att ha hela magister.

Själv har jag lagt ner 2 veckor och då förra veckan ordentligt på WSG, drog ihop 92000cp förra veckan (standing 23) och är snart rank 8 med 4 delar på PvP-settet (förhoppningsvis kommande onsdag), ska bli fint med -1.5 sek CD på blinken då.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Elements för mig som shaman då:

Kilts; Första Strat raiden någonsin.
Vest; Första UBRS någonsin.
Bracers; Köpt från AH.
Belt; har ej, kostar för mkt på AH imho.
Boots; vill jag inte ha, inte sett droppa heller.
Shoulders; fick på min 3-4:e UBRS run. Sett droppas 1 gång innan.
Gloves; Sett droppas en gång, torskade den rollen.
Head; Gjort typ 7 scholo runs tror jag. Inte sett den droppas.

Lite tur har jag haft Men det var jag fan värd, med tanke på skitsakerna jag hade innan

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Är det fler som har problem med fetlagg än bloodscalp ?

Telia som klantar till det igen som vanligt !!

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Haha spontan mental gruppkollaps... Onyxias raidtimer gick ut runt tiotiden ikväll, vi skulle döda henne direkt som vanligt. Men vafan hände? För första gången på aslänge fick vi deep breath och det blev wipe i fas3, sen gick det åt helvete igen på andra försöket, och tredje försöket fick vi TRE deep breaths. Visst, vi hade lite n00bs med oss men vafan :S

Skäms lite nu

Edit: vi har alltså farmat henne i 2-3 månader och har dödat ragnaros och razorgore så det är därför det är lite skrämmande.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Är det inga andra som märkt att onyxias aggro-list kan bugga ur rätt brutalt ibland? Vissa gånger vi dödat henne så slår hon på alla möjliga, tex så fick jag aggro efter en (1!) flash-heal.. när tanken haft henne i 5 min :\

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

jag har inte haft några problem alls med onyxia aggro, kanske i 10-20 sec vid fas 3, men annars inte..
antingen så slackar eran MT, eller så overaggrar du, för jag tror inte att du gör 1 flasheal på 5 min...

Permalänk
Medlem

Inte direkt så att man behöver heala mycket på onyxia, 4 prästar räcker och vi hade 7 eller 8 plus någon druid. Stod bara och chillade och dansade lite Drar en flashheal och får aggro.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Jo, onyxia har betett sig skumt de sista två gångerna. Rogues och mages har plötsligt fått agro, trots att de inte gjort ett skit, utan stått och väntat på att MT ska bygga upp agro o.O

Erty: räcker ju att man bara har en enda som inte har erfarenhet så blir det wipe med 90% säkerhet.

Permalänk
Avstängd

Shadowcraft

Pants: 5:e baron runs
Tunic: 15-20 run,general ville inte droppa,när den droppas första gången så fick jag den
Belt: Köpt från AH
Boots: på andra scholo run
Cape: samma andra scholo run igen
Bracers: 3:e Scholo run
Spaulders: har ej,gjort 3 5-man run.inte sett droppa
Gloves: har ej,ska göra stealthrun för gloves

6/8 nu

fick head och boots på samma run och braces nästa run,alltså 3 sets på samma dagen

sen massor ubrs runs för Shadowcraft Tunic (10%) och dalrend swords main(1%) off(10%)
har gjort fan över 20 men ingen av de dal rend droppa så gav jag upp och köpte krol blade för 400g sen då offhand droppas

och jag har ALDRIG rolla för dom,alltså när de droppas så fick jag dom

edit:kanske massor stavfel..ni får gärna rätta mig om ni vill

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Ok nu räcker det blizzard! Håller de på att tanka hem hela internet på deras linor eller vad är det frågan om?

Skitkul vi skulle till mc för första gången med guilden nu precis..:mad:

vilken guild?

Permalänk
Medlem

Att slå en UD rogue i låglvl(runt 30) måste vara omöjligt som präst ? Vi säger att jag har sköld, han kommer å kör en ambush eller cs, då är skölden borta, å jag har fortfarande typ 15sec innan ny sköld. Jag kör en scream, han kör wotf, sen då ? dota å springa, då dör man

Måste juh vara samma på högre lvl iof..

Nerf Wotf

Permalänk

Som rogue, vad ska man välja i Talents ? De finns Assassination, combat eller subtlety... Någon som e rogue som har något förslag ?

Visa signatur

By. OverdoZe^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Att slå en UD rogue i låglvl(runt 30) måste vara omöjligt som präst ? Vi säger att jag har sköld, han kommer å kör en ambush eller cs, då är skölden borta, å jag har fortfarande typ 15sec innan ny sköld. Jag kör en scream, han kör wotf, sen då ? dota å springa, då dör man

Måste juh vara samma på högre lvl iof..

Nerf Wotf

Ehm... när du kommer högre upp så lägger du ju självklart talents på att få bort weakened soul, så då har du ingen CD alls på skölden, insta-win Dra på en mindflay så saktar du ner honom också om han är en bit ifrån dig. Och du borde kunna dot:a honom rätt bra, han tål ju ingenting...

Permalänk
Medlem

hmmm...har funderat lite på om jag är en totalt misslyckad wow- spelare...
Har nåt lvl 53 med min dwarf hunter...och det är väl okej...men det verkar som om jag är totalt värelös i pvp...har kanske 45 HK, har aldrig varit inne i battlefield och dom kills jag har fått har jag typ fått dom flesta för att jag varit i grupper... Jag har även märkt att jag är rätt värdelös i dueller. Kan spela helt okej, till och med mycket bra, om jag får säga det själv i PvE men så fort jag möter en annan spelare verkar jag tappa allt och jag blir dödad av folk på flera lvlar under mej.... Har jag gjort bort mej totalt som vid lvl 53 fortfarande är en sån, ursäkta uttrycket, noob, på PvP?

Visa signatur

Am I here to fuckin' amuse you?

Permalänk
Medlem

Fick Bonecreeper Stylus idag Helt klart en kickass-wand om man kör på +damage.

EDIT: MadeMan: Nejdå. Hunters är helt enkelt en av de sämre klasserna i PvP. Det är bara att svälja och gå vidare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadeMan
hmmm...har funderat lite på om jag är en totalt misslyckad wow- spelare...
Har nåt lvl 53 med min dwarf hunter...och det är väl okej...men det verkar som om jag är totalt värelös i pvp...har kanske 45 HK, har aldrig varit inne i battlefield och dom kills jag har fått har jag typ fått dom flesta för att jag varit i grupper... Jag har även märkt att jag är rätt värdelös i dueller. Kan spela helt okej, till och med mycket bra, om jag får säga det själv i PvE men så fort jag möter en annan spelare verkar jag tappa allt och jag blir dödad av folk på flera lvlar under mej.... Har jag gjort bort mej totalt som vid lvl 53 fortfarande är en sån, ursäkta uttrycket, noob, på PvP?

Jag känner de samma...
Jag har en druid i lvl 28. Jag e inte dålig *enligt mej själv* men när jag möter andra i dueller och sånt så förlorar jag alltid nästan fasst att dom kan vara lvl 20 :/. kände mej skit dålig och nu har jag gjort en ny i rogue och hoppas på bättre iaf

Visa signatur

By. OverdoZe^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhebb
Någon som lirar Bladefist här tro?

Me <--- Rhebb, lvl 53 NE Warrior

japp! har en gnome rogue