Permalänk

Kylning på grafikkort?

Jag har ett ATI Radeon 9800 Pro på 128MB, nu är det så att det kortet låter väldigt mycket, annars hade min dator varit oerhört tyst, det låter även konstant, dvs när jag inte spelar.

Jag undrar om jag skulle kunna byta ut den fläkten jag har mot någon lösning som är betydligt tystare, har även funderat på att klä insidan av burken med ljudabsorberande material... men detta verkar som en mer direkt lösning.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem

mitt tips: Zalman VF700-Cu el. Cu/Al
har ett sån liggandes brevid mig, fick det idag

Visa signatur

Winchester 3500+| K8N NEO2 | Asus V9999GE 6800 | Antec Sonata | 2x 512mb | 240GB |

Permalänk

hur funkar de? låter de?

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk

Re: Kylning på grafikkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mineralvatten
Jag har ett ATI Radeon 9800 Pro på 128MB, nu är det så att det kortet låter väldigt mycket, annars hade min dator varit oerhört tyst, det låter även konstant, dvs när jag inte spelar.

Jag undrar om jag skulle kunna byta ut den fläkten jag har mot någon lösning som är betydligt tystare, har även funderat på att klä insidan av burken med ljudabsorberande material... men detta verkar som en mer direkt lösning.

Viktigt att hålla fläkten ren blir det mkt damm så kommer fläkten att gå snett men är det inte det som är felet så äre bara köpa en ny kylare med fläkt och tänka på att göra rent