Permalänk
Medlem

Hydralik komponenter

Har lite ideér om att bygga något med hydraulik, men problemet är hårdvaran. Behöver tips på bra hemsidor där man kan beställa dessa komponenter.

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

kolla på 'skrothögen' på discovery channel... Dom gamla avsnitten.

Eller ännu bättre, 'Monster Garage'...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Begagnade hydralik saker torde oxå vara det enda tänkbara då nya saker oftast är tokdyra...

Så blocket och skrotar och sånt kan nog vara idé att kolla på

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte mer på frächa komponenter, det är trots allt skolan som betalar!

Permalänk
Medlem

Du kommer nog hitta mer om du letar efter hydraulik.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Hur stor budget har du ? 20 000 ?
Vad ska du bygga ?
Vet inte specifikt vad grejorna kostar, bara att det är väldigt dyrt..
Pumhuset till en formspruta, iofs är detta en väldigt speciell pump, kostar väl närmre 100 000kr, slangar o dylikt kostar ju tusenlappar

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Jag är bara ute efter en hemsida, Åter till Topic!

Permalänk
Medlem

Du kanske inte visste att gula sidorna finns på internet?
http://www.gulasidorna.se/

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

det jag kan komma på är www.swedol.se samt http://www.hydroscand.com/ som sysslar med hydralkomponenter så som hydralkik slangar och hydralcylindrar men räkna med att det inte blir särkilt billigt då en hydralcylinder med en slaglängd på ca 10 cm går lös på ca 1100 kr plus moms

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

festo har vi på skolan(lars kagg skolan i Kalmar) dom är ganska stora eller mycket stora innon hydralik.

Visa signatur

klockar tills det rasar ;-)
Vattenkylningen ligger på 1/2 tum + Vapochill PE ;-)

Permalänk
Avstängd

www.festo.se men de e inte billigt

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

Festo, pysslar de inte med luft ? Alltså pneumatik.. kanske bara jag som aldrig stött på festo när det gäller hydraulgrejor.. vem vet.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Om möjligt bör du nog köra på pneumatik.....är enklare och billigare....men beror ju på vad du ska ha det till....

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"