Permalänk

Half life 2 kupong?

Fick precis en kupong med half life 2 av en kompis då han fick en sån med sitt Raedon 9600 för något år sedan. Läste lite och det står mellan att skaffa ett steam-konto eller vänta 8-10 veckor på en leverans som man får betala frakt på!...

Kan de inte gjort ett bättre system så att man kan använda kupongen i ngn lokalbutik lr nått...orka vänta så länge på att de ska skicka från USA...

Iallafall det får nog ändå bli frakt grejen för jag vill ha de på skiva...Hur mkt går denna frakten på isåfall?

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

inte så mkt runt ett par dollar kanske.. om du går in på sidan som står på kupongen så står de.. men 8-10 veckort trodde ja inte att de skulle ta!

Visa signatur

TsunamiTwins! Geeken! Gaken svek
Tsunami!!! :S

Permalänk
Hedersmedlem

Dom vill nog få så många som möjligt att välja steam för då blir det billigare för dom.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Lite offtopic men varför gav din kompisen dig kopongen? Lite elakt om du bara tar den utan att han vet något om vad den gör.

Permalänk
Medlem

Asså....hur får man detta att funka egentligen.....
Jag har alltså en HL2-kupong och försöker följa instruktionerna på deras hemsida.

Där står det så här:

Download and install the STEAM client.

Create an account (account name is your email address)

From main menu choose "Games"

You'll then see: "My Games" vs "Available games"

Choose Half-Life® 2

It will request that you enter in your CD key (i.e. enter in your Half-Life® 2 key here)

The content will then stream to your computer.

Har nyss installerat steam men inget händer.....hur får man ner själva spelet? Jag har inte ens den där main meny som det står om...

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Det sår typ på "just released" så finns hl2. tryck på det. Jag gjorde det dagen innan realeasen så stog det "pre loading files" villket jag tror är att jag då laddade ner hela spelet från steam. Sedan så finns hl2 i dina games. starta det, sedan måste du typ ladda ner någon uppgradering sedan kan du spela.

Permalänk
Medlem

Hmm...det finns Bronze Silver Gold, men när jag klickar så vill den ha Visa-kort eller nåt annat kort....ska jag klicka någon annstans? Det finns en knapp "register a prodoct i allready own" eller nåt sånt?

EDIT: Jag hittade det! Men det går ju oootroooligt sakta.....9kb/s...det ta ju flera dygn att ladda ner.....kan man ladda någon annanstan ifrån? Vad händer om jag avbryter laddningen, blir min cd-key ogiltig då?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."