less på spel..tipsa om nått nytt tack

Permalänk

less på spel..tipsa om nått nytt tack

är så himmla uttråkande att lira dom spel man har nu på datorn..finns 2 spel som man är trogen än idag och det är medeival total war och wrestlemania,resten är man så less på nu.

jag har:
COD
painkiller
true crime
championship manager(alla utav dom spelen tror jag)
fifa spelen
diablo1/2
farcry
grand theft auto 3 och vice city
civilization spelen
sacred
neighbour from hell 1/2
splinter cell(och demot på det nya)
ut2004
+ en massa gammla strategispel

nån som kan rekomendera nått nytt och bra spel..nått som håller LÄNGE!..inte nått man klarar ut på 1-2 dagar,nått som är värt att ens installera?
är ute efter allt från strategi till våldspel(inte fighting).

swkotor och alla starwars liren har jag spelat/testat på och tycker dom är lite småsega,så dom kan ni lämna utanför.

tack

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Far Cry 2

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
Far Cry 2

far cry 2?har det släppts?eller är det nån demo du pratar om?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

spela igenom halflife, efter det så kör du några egenutvecklade SP-mods, håller garanterat länge
annars finns det ju gothic 1-2
Edit: börja inte spela gothic kom jag på, då får du ju ingen tid till träningen

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
Far Cry 2

Va bubblar du om????????

Visa signatur

Intel Pentium4 3.0 ghz |1024 RAM | Ati Radeon 9800XT | 21" LCD Skärm | 250 GB Hårdisc | Creative Sound blaster audigy 2 | 3dmark03:6500 p

Permalänk
Medlem

THIEF DEADLY SHADOWS !! bästa spelet ute nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
THIEF DEADLY SHADOWS !! bästa spelet ute nu

jo visst ja, samma dåliga kodat skit som DX2 och trista stela miljöer, och nu har det kommit fram en mycket allvarlig AI bug så nejtack till det spelet.

Permalänk

{{{HAZZARD}}} : Ehrm...jag har snart varvat spelet och jag har knappast märkt av någon dålig kodning. Har du ens spelat spelet själv eller grundar du dina åsikter på vad som skrivs i diverse artiklar?

Säger som RozZy, Theif:Deadly Shadows är lätt det bästa man kan fixa just nu...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Jag tyckte inte alls om Thief - Deadly Shadows..
Lika kass som de tidigare..

Permalänk
Medlem

Neverwinter nights + expansioner

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk

spelade mycket thief 2 förut,men blev less på det tillslut...lirade demot på det här nya thief spelet och tyckte det var tråkigt efter ett tag...

nå mer förslag?

vet iaf att i september kommer ett spel som gör så att jag kommer att bli issolerad vid datorn ett bra tag framöver,pratar givetvis om rome total var....men det är långt tills dess,så man vill ha nått spel som man kan tjura över tills dess.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Du verkar inte vara någon höjdare på att sätta dig in i spel...D2 höll i 4 år för mig, Far Cry singel en månad, Sacred en månad och Ut håller än...

Permalänk
Medlem

Köp Half-Life inkl. Opposing Force och Blue Shift.

(Boxen heter Half-Life Generation och kostar 299:- nytt och endast 100:- begagnat på http://www.tvspelsborsen.se)

Sedan kan jag varmt rekommendera Blood Omen - Legacy of Kain av Crystal Dynamatics (Kostar runt 50 lappen på de flesta ställen) (Det tog mig över 70 timmar att klara det iaf)

Ett annat skönt spel är Grim Fandango av Lucas Arts (kostar runt 100:-) Mycket svårt och roligt spel.

Som avslutning drar jag till med klassikern Blade Runner. 3 eller 4 cd-skivor, kommer inte ihåg exakt men svårt var det. Kostar väl runt 50 spänn.

Just det, jag får inte glömma Heretic II. Mycket skönt lir!!

Aja, bilder o demos får du googla efter själv. Lycka till.

Permalänk

som alltid...
MORROWIND!!!!! antar att du vet vad det är...
Savage... om du heller spelar lite action detta är lite anorlunnda... mer info: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=27047...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag tröttnar aldrig på Diablo 2 - LOD v1.10 i hardcore mode
Unreal Tournemet är oxo kul tack vare bra bootar som många andra spel saknar

Jagged Allaince 2 är kul om man gillar strategispel

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Jag tröttnar aldrig på Diablo 2 softcore (fattar inte hur folk kan spela Hardcore, jag hade blivit ett totalt vrak, sen hade jag typ aldrig nått över level 15 ).
Älskar det jävla spelet alltså.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Du verkar inte vara någon höjdare på att sätta dig in i spel...D2 höll i 4 år för mig, Far Cry singel en månad, Sacred en månad och Ut håller än...

nja,kanske inte..det jag gör när jag spelar ett spel,det är att försöka klara ut det så fort som möjligt,bra story/spel eller ej,skiter i vilket,bara jag klarar av det..när jag sen har klarat av det så spelar jag en gång till,denna gång följer jag handlingen osv..den tredje gången jag spelar så spelar jag bara på skoj(med fusk osv)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höglund
Köp Half-Life inkl. Opposing Force och Blue Shift.

(Boxen heter Half-Life Generation och kostar 299:- nytt och endast 100:- begagnat på http://www.tvspelsborsen.se)

Sedan kan jag varmt rekommendera Blood Omen - Legacy of Kain av Crystal Dynamatics (Kostar runt 50 lappen på de flesta ställen) (Det tog mig över 70 timmar att klara det iaf)

Ett annat skönt spel är Grim Fandango av Lucas Arts (kostar runt 100:-) Mycket svårt och roligt spel.

Som avslutning drar jag till med klassikern Blade Runner. 3 eller 4 cd-skivor, kommer inte ihåg exakt men svårt var det. Kostar väl runt 50 spänn.

Just det, jag får inte glömma Heretic II. Mycket skönt lir!!

Aja, bilder o demos får du googla efter själv. Lycka till.

alla half life spel har jag spelat och klarat av..blue shift sög..men opposing force var rätt så kul.
grim farndango spelade jag lite,blev less på det ganska snabbt,spelade inte så långt,kanske blev bättre senare i spelet,men hade inte orken att fortsätta.
blood omen har jag lirat,nice spel faktiskt,men lite monotomt.
blade tunner?är inte det ett gammalt spel som fanns till nintendo eller nått?känner igen namnet.
heretic?vad är det för slags spel?låter som nått strategi?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
som alltid...
MORROWIND!!!!! antar att du vet vad det är...
Savage... om du heller spelar lite action detta är lite anorlunnda... mer info: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=27047...

morrowind,jorå,klart jag vet vad det är:)...fan vad man lirade det mycket förut,fina och stora miljöer men dock lite smått lessamt i längden + att vapen sortimentet kunde ha varigt lite större...men visst,det är roligt.

fan vad man låter som en negativ och pessimistisk människa nu:p

nå mer tips:)?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag tröttnar aldrig på Diablo 2 - LOD v1.10 i hardcore mode
Unreal Tournemet är oxo kul tack vare bra bootar som många andra spel saknar

Jagged Allaince 2 är kul om man gillar strategispel

jagged allaince 2?är det nått ww2 spel?känner igen namnet

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag tröttnar aldrig på Diablo 2 softcore (fattar inte hur folk kan spela Hardcore, jag hade blivit ett totalt vrak, sen hade jag typ aldrig nått över level 15 ).
Älskar det jävla spelet alltså.

det blir lättare när du dött med ett par lvl 70+ chars

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk

Men hur gör man för att inte dö egentligen? Man måste ju vara feg som ett as hela tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Men hur gör man för att inte dö egentligen? Man måste ju vara feg som ett as hela tiden

man dör helt enkelt.
nä men man försöker spela som vanligt, enda skillnaden är väl att man efter en tid blir väldigt snabb på "save and exit".

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {{{HAZZARD}}}
jo visst ja, samma dåliga kodat skit som DX2 och trista stela miljöer, och nu har det kommit fram en mycket allvarlig AI bug så nejtack till det spelet.

Du skämtaR? har du ens lirat spelet? grafiken knäcker nästan allt. tycker det tal farcry på vissa delar. särskilt skuggdelarna. Spöar Farcry med hästlängdar. Mest för att storyn i Thief3 håller så jävla hårt , det gör den inte i farcry, har fan lagt ner det spelet. + att spänningen alltid är olidligt.

Permalänk
Medlem

Thief 3: Deadly Shadows och Deus Ex Invisible War startar inte ens på min maskin. Formaterade om, patchade upp systemet, startar inte nu heller =/

Däremot har jag hört att det ska vara skitbra, och demot är rätt kul också

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag tröttnar aldrig på Diablo 2 softcore (fattar inte hur folk kan spela Hardcore, jag hade blivit ett totalt vrak, sen hade jag typ aldrig nått över level 15 ).
Älskar det jävla spelet alltså.

Vilken karaktär använder du dej av?
Jag kör nästan bara Assassin eftersom den kan klona sig själv + Death Sentery som spränger liken (som necromansers corps explosion)
Jag har väl nåt level 68-69 (tror jag, minns inte riktigt)
Jag kör i 800x600 upplösning, man ser monstren lite tidigare då

Cowlevel i normal level är ju en barnlek med Assassin, blev nästan besviken

EDIT:
Jagged Alliance 2 är inget ww2 spel, men du ska ta över ett land som styrs av en elak drottning som låter folket i landet svälta. Man kan välja upp till 18 Legosoldater varav en karaktär är du själv där du ställer in hur bra du ska vara på t ex skytte, explosiv vara, dyrka lås m.m. Man blir bättre ju mer man utövar t ex disarmera en mina. Mycket roligt, Jagged Alliance 2 + Diablo 2 är mina favoritspel någonsin

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 2 håller länge!

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Prince Of Persia The Sands Of Time. Kanske inte håller så länge men är fruktansvärt kul. Skaffa dig en xbox och börja lira det samt chronicles of riddick så är du iaf sysselsatt ett par dagar.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk

KOTOR!
dvs. Knights of the old Republic, det tröttnar man inte på i första taget. Starwars rpg som har en ganska stor spelfrihet.

Edit: läste inte hela hans lista...

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Joint Operations!
Än sålänge finns tyvärr bara ett betademo men ett demo skall släppas imorn tror jag och hela kommer nog inom 2månader till Sverige.

Permalänk

såg på lite trailers nu på kommande spel och mina ögon blev som förälskade i 3 spel...utbyggnaden till COD,rome total war(nya trailers) och till slut ett spel som jag tror tom kommer utklassa rome total war med hästlängder(!) Imperial Glory!

sådanna spel söker jag...spel som har med ww2 att göra,strategi spel där man får bygga mäktiga armer(och nej,command and conquer,rise of nation,aoe,starcraft osv är jag inte ute efter)och ta över hela världen,spel där man får vara grym och anfalla och slakta allt man ser......söker också efter spel som gta vice city,brutala spel där man kan ta ihjäl vem man vill och göra vad man vill(maffia och true crime har jag)....jaja,finns väl inge spel som stämmer in på mina beskrivningar(förutom dom som jag redan har spelat)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Star Wars Galaxies, finns ju en trail att ladda ned (14 dagar.)

Permalänk

postal2 e ju kul och det håller dej sysselsatt om du inte känner för att göra uppdragen eller ska jag seja ''dagssysslorna'' annars kan du ju testa fallout 1/2, freespace1/2, c&c, c&c red alert, c&c red alert after math, c&c red alert2, wc3+expansionerna, ack gud förbanna mej för att jag sejer detta men counter-strike om du är riktigt desperat, starcraft+brood war, tanka ner 900nesspel+emulator (ca100 mb) sej till om jag glömt nått...

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.