THG ber om ursäkt till AMD användare.....

Permalänk
Medlem

THG ber om ursäkt till AMD användare.....

Omid Rahmat skrev en artikel till THG som inte föll AMD användarna på THGs forum i smaken.

http://www20.tomshardware.com/column/20040218/index.html

Och nu har THG gått ut med en "ursäkt" till AMD och dess användare.

http://www20.tomshardware.com/column/20040220/index.html

Jag trodde aldrig detta skulle kunna inträffa att någon från THG erkänner deras misstag ang. artiklarna.

Reflektioner?

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Försent.

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ta sig tid att publicera rättelser till tveksamma uppgifter borde fler it journaler göra.
Sen var det kanske sättet han uttyckte sig på som AMD lovers inte gillade "There is nothing finer than raising the hackles of delusional AMD lovers."

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på fanboys,

Vafan, AMD och Intel är sågott som likvärdiga i prestanda..men rent prismässigt så slår en AMD prolle för 4000kr oftast skiten ur en Intel för samma pris...

Jag köper det jag gillar, jag köper AMD...Men jag kunde lika gärna köpa Intel... Toms Hardware är och kommer jämt vara väldigt partiska..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på AMD för pris/prestanda förhållandet är bättre.
Skulle jag skaffa en dator via ett företag som jag hyrköper typ skattefritt hade jag nog satsat på en intel eftersom det då inte gör så mycket vad det kostar.

Jag tror även (med risk att få vissa intelfanatiker på mig) att många som kör med intel nu gör det med föräldrarnas företagsdatorer och det skulle låta annat om dom behövde köpa sakerna själv.

/duckar

Permalänk
Medlem

Ne fy fan......har inte läst den innan.....jag äcklas hur man kan vara så
subjektiv på en stor site. THG har verkligen kört ner sig fy fan.

"and AMD is the overstretched Soviet machine"

Han måste skoja, att AMD går över till 64 är ju ett steg som för eller senare mmåste tas. Är det inte Intel som med sina sämre kärnor jagar de där sista mhz för att kunna lura på en svensson med sina 4ghz som suger?

"I find it hard to believe that anyone is scared of Microsoft anymore."

Han får skärpa sig. Intel är stort och Intel är mäktigt men fortfarande mindre än MS. DEn som inte rädds över MS är blind. När Microsoft vill ta över en marknad så gör dem det bara, se Xbox. Det krävs ett gigatisk kapital som bara MS har att sälja in sig helt på en ny marknad med en produkt som de förlorar pengar på där det också slår ner Nintendo med sina ca 10-15 långa års erfarenhet inom marknaden.

Detta är klart en man som hellre ger sin son en celeron än en barton för samma pris bara för sin gnutta heder. Otroligt vad folk kan slänga ut framtidsvisioner och absktrakta påhopp när det man älskar inte står upp längre. Det märks att AMD's nya serier oh prescotts "flopp" sticker många i ögonen.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Förstår mig inte på fanboys,

Vafan, AMD och Intel är sågott som likvärdiga i prestanda..men rent prismässigt så slår en AMD prolle för 4000kr oftast skiten ur en Intel för samma pris...

Med det uttalandet kvalificerar du dig ganska bra som AMD fanboy, när cutting edge bland desktop processorerna kostade 4000:- var Athlon XP 3200+ och P4 3.0 det snabbaste, då var läget det omvända mot din beskrivning.

I det mest intressanta prisläget nu 2000 - 2700:- är alternativen Athlon64 3000+/3200+ och P4 3.0/3.2. Athlon64 är överlag snabbare i spel, men P4 är överlag snabbare i audio/video encoding, rendering etc. (i 32-bitars applicationer under 32-bit OS)

Permalänk
Medlem

Spaic: Ha

Näe, blev lite ivrig där bara, jag har jävligt gärna intel, och jag har jävligt gärna AMD... Spelar inte så stor roll för mig, bara jag får över 512mb ram och ett ett par bra högtalare

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalmiNio
När Microsoft vill ta över en marknad så gör dem det bara, se Xbox. Det krävs ett gigatisk kapital som bara MS har att sälja in sig helt på en ny marknad med en produkt som de förlorar pengar på där det också slår ner Nintendo med sina ca 10-15 långa års erfarenhet inom marknaden.

Fast nu är det ju så att dom aldrig tog över marknaden med Xbox. Sonys PS2 har dominerat sen dagen den släpptes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiMP
Fast nu är det ju så att dom aldrig tog över marknaden med Xbox. Sonys PS2 har dominerat sen dagen den släpptes.

Japp sant mendem kommer tro mig. Säg ett annat företag som kan sälja över 10 miljoner maskiner med förlust? Nintendo har alltid överlevt mot uppstickare innan så som Sega och andra mindre. Men nu har de förlorat mot både Sony och MS. Att Sony leder klart är inget snack om men de har haft en succé i ryggen och N64 var aldrig en konkurrent till PS. Jag säger att nästa generation blir spännande för MS första xbox var bara början på en marknad där de vill bli dominerande.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Antielefant

Hmm... jag som hade för mig att det var ganska jämna delar PS2/Xbox/GC... typ 40/35/25 el dyl...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Från siffrorna GiMP postade länk till:

Worldwide
PlayStation 2 - 70 million
Xbox - 13.7 million
GameCube - 13.94 million
Game Boy Advance - 49.42 million

Då såldes det alltså lite fler GC än XBox'ar i världen totalt..
Och alltså en väldig drös mer om man räknar med GBA

Så PalmiNio, vart var det nintendo hade förlorat mot MS ?

EDIT: omformulerade mig

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Har läst dem siffrorna. Finns två olika versioner. En där konsolen har nåt slutjunden och en på hur många man har skeppat. Totalt sålda till slutkund tror jag MS tog men Nintendo är nära. Ni får ej glömma att Nintendo sköt i höjden när man sänkte till 89 $ eller 900kr vilket är en anledning till att man tagit in på MS (förutom att MS inte säljer i asien). Nu när MS ska sänka sin till 99$ lär den ta fart igen. Oavsett vad så är det faktum att MS med sitt kapital har skapat en maskin som de förlorar pengar på och lägger sig på samma nivå som långerfarna Nintendo direkt med sin första maskin.

Alltså den konkurrant som inte rädds för MS går en säker död

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

PalmiNio: Haft både GC och Xbox jag och måste säga att jag gillade GC't bättre... Xboxen är bra för att man kan chippa det och göra lite mer saker..rent spelmässigt gillar jag GC mer..

Om GC hade varit lika "lätt" som xbox och ps2 att chippa så hade säkert fler köpt dom....

Inte för att jag förstår hur detta gick från en "THG ber om ursäkt" till "Xbox/Ps2/GC" diskussion..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

mjo jag tycker att det är högre kvalité på GC och PS2. och det är ju inte alltid det är dom med mest pengar som är bäst

Permalänk
Medlem

GiMP: ho, jo, fan vad stabil en GC känns gentemot en plastig Xbox...
Som sagt, jag tror att om GC hade varit lika lätt att chippa så hade dom sålt hur bra som helst..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

GC stabil? ROFL

Mitt GC har kraschat min 1 gång per dag när jag spelat Metroid Prime och Mario Sunshine (jag sålde det sen)

Första gången det kraschade var precis när jag skulle börja spela Metroid för första gången så nåt gott intryck har det då definitivt inte gjort....

PS2 stabilt?

Jo så länge du inte tänker spela PS1 spel, dom hänger sig hela tiden.

XBox stabilt?

Jo men det hackar som fasen i vissa spel (TS2, Amped 2) pga det kassa nVIDIA chippet.

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatalist
GC stabil? ROFL

Mitt GC har kraschat min 1 gång per dag när jag spelat Metroid Prime och Mario Sunshine (jag sålde det sen)

Första gången det kraschade var precis när jag skulle börja spela Metroid för första gången så nåt gott intryck har det då definitivt inte gjort....

PS2 stabilt?

Jo så länge du inte tänker spela PS1 spel, dom hänger sig hela tiden.

XBox stabilt?

Jo men det hackar som fasen i vissa spel (TS2, Amped 2) pga det kassa nVIDIA chippet.

Hur lyckas du?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

jag vill gärna vetaa hur du får PS1spel att hänga sig...har aldrig hänt mig, inte en drös av mina kompisar som har ps2 heller. som maniak sa; hur lyckas du? har du plockat ur fläkten eller nåt?

Permalänk
Medlem

under de antalet timmar jag spelat GC så har den kraschat 1 gång och det var för att skivan var ordentligt smutsig och den inte kunde bli läst..

Var bara att ta ut skivan och rengöra den så fungerade det bra sen

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

jag hade mitt ps2 på i flera dagar när jag körde gran turismo funkar perfekt

Permalänk
Medlem

Handlade inte tråden om THG..? Heh nu har THG verkligen visat att dom favoriserar Intel. Oj, en "ursäkt" efter ramaskri från AMD-användare, men THG har ju visat var dom står.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

bran: vettefan varför den spårade ut till GC/PS2/XB

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Handlade inte tråden om THG..? Heh nu har THG verkligen visat att dom favoriserar Intel. Oj, en "ursäkt" efter ramaskri från AMD-användare, men THG har ju visat var dom står.

Men jag tror att det är andra "krafter" bakom.
Misstänker att AMD själva har viftat lite med pekfingret.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.