Köpråd: 34" Ultrawide för spel och jobb

Permalänk
Medlem

Köpråd: 34" Ultrawide för spel och jobb

Jag har en relativt stor lista av "krav" eftersom jag vill använda skärmen till både arbete och jobb.

- USB-C med power (för att kunna ha min Macbook inkopplad med en enda kabel)
- Minst 100hz (för spel som Counter Strike)
- Bra ljusstyrka (helst över 300 nits), färgåtergivning osv eftersom det är viktigt i mitt arbete (mycket grafik). Har haft problem med skärmar på 300 nits på mitt hemmakontor när det är ljust ute.
- 3440×1440 upplösning (hade gärna haft högre, men då motverkar jag bra FPS vid spelande)
- 34" ultrawide. Jag älskar formatet sedan tidigare. Det passar mitt arbete väldigt bra.
- Curved

Jag har inget budgettak men vill helst inte överstiga 10.000 kr. Pris är dock det minst viktiga då jag kommer ha skärmen länge, men över 15.000 kr känns uteslutet.

Jag har sonderat terrängen ordentligt och landat i ett par alternativ:

1. 34" Odyssey OLED G8 10.990 kr
Snygg. Spännande med OLED! Har fått en del dåliga recensioner men det verkar nästan uteslutande handla om skärmens mjukvara, vilket jag tänker kan lösas med uppdateringar. Låg ljusstyrka, men det verkar vara återkommande för OLED och kanske inte ett problem? Har läst att OLED är dåligt för text och att det finns risk att bilden bränns in?

2. Dell UltraSharp U3425WE. 11.745 kr
Klassiskt utseende, varken snygg eller ful. Mycket gott om anslutningar.

3. ASUS ProArt PA348CGV. 9990 kr
Stilren om än lite tråkig, bra spec. Kanske bäst spec när det kommer till färg och ljus. Enda negativa är att den inte är curved.

4. LG 38WN95C-W. 13 985 kr
Lite av en joker eftersom den är 38". Idag har jag en äldre "släkting" till denna, fast 34" och med sämre spec. Jag är inte överförtjust i hur den ser ut, men den har riktigt bra spec. med högst ljusstyrka av alla. Känns maxad överlag.

Sen finns den en del alternativ med paneltyp VA och 300 nits i ljusstyrka som alla är rätt mycket billigare (ofta runt 5000 kr) men jag vet inte om jag vågar chansa på en sådan.

Vad hade du valt, och varför?

Permalänk
Medlem

Har mer eller mindre samma behov som dig. Jag tänker dock att skärmen mestadels ska användas för kontorsarbete och vissa spel (ej fps, dessa spelas på en ej ultrawide).

Känner inte riktigt att jag vågar gå över till OLED än och då blir det ett ganska snävt utbud.

Det finns ju en joker och det är Svive Pyx 34D901 - 34" - 144hz - 1ms - 3440 x 1440. Den ska klara 65w laddning via USB-C vad jag har förstått. Finns bara en kvar på Alina.se till ett betydligt mer överkomligts pris på 5499:-. Vet dock inte hur det ser ut med nits på den.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk

Jag har en Dell Alienware AW3423DWF som är typ samma skärm som G8:an. Använder den till jobb och spel och är hur nöjd som helst. Har inga problem med varken ljusstyrka, text eller inbränningar.

Hade jag köpt en ny skärm idag hade jag dock köpt en 32" 4K OLED, men de kostar en hel del fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insats:

Jag har en relativt stor lista av "krav" eftersom jag vill använda skärmen till både arbete och jobb.

- USB-C med power (för att kunna ha min Macbook inkopplad med en enda kabel)
- Minst 100hz (för spel som Counter Strike)
- Bra ljusstyrka (helst över 300 nits), färgåtergivning osv eftersom det är viktigt i mitt arbete (mycket grafik). Har haft problem med skärmar på 300 nits på mitt hemmakontor när det är ljust ute.
- 3440×1440 upplösning (hade gärna haft högre, men då motverkar jag bra FPS vid spelande)
- 34" ultrawide. Jag älskar formatet sedan tidigare. Det passar mitt arbete väldigt bra.
- Curved

Jag har inget budgettak men vill helst inte överstiga 10.000 kr. Pris är dock det minst viktiga då jag kommer ha skärmen länge, men över 15.000 kr känns uteslutet.

Jag har sonderat terrängen ordentligt och landat i ett par alternativ:

1. 34" Odyssey OLED G8 10.990 kr
Snygg. Spännande med OLED! Har fått en del dåliga recensioner men det verkar nästan uteslutande handla om skärmens mjukvara, vilket jag tänker kan lösas med uppdateringar. Låg ljusstyrka, men det verkar vara återkommande för OLED och kanske inte ett problem? Har läst att OLED är dåligt för text och att det finns risk att bilden bränns in?

2. Dell UltraSharp U3425WE. 11.745 kr
Klassiskt utseende, varken snygg eller ful. Mycket gott om anslutningar.

3. ASUS ProArt PA348CGV. 9990 kr
Stilren om än lite tråkig, bra spec. Kanske bäst spec när det kommer till färg och ljus. Enda negativa är att den inte är curved.

4. LG 38WN95C-W. 13 985 kr
Lite av en joker eftersom den är 38". Idag har jag en äldre "släkting" till denna, fast 34" och med sämre spec. Jag är inte överförtjust i hur den ser ut, men den har riktigt bra spec. med högst ljusstyrka av alla. Känns maxad överlag.

Sen finns den en del alternativ med paneltyp VA och 300 nits i ljusstyrka som alla är rätt mycket billigare (ofta runt 5000 kr) men jag vet inte om jag vågar chansa på en sådan.

Vad hade du valt, och varför?

Jag har en LG38 panel idag när besläktad med ditt alternativ 4 (LG 38GN950) och jag är fantastiskt nöjd. Den extra ytan på höjden gör stor skillnad tycker jag. Använder min till både spel och arbete men jag utvecklar mjukvara så jag har inte fokuserat så mycket på färgkorrekthet men den extra ytan är guld värd både för att ha uppe mycket arbete på skärmen samtidigt och för att få inlevelse i Baldurs Gate 3 t.ex.. Har ett 7900XT som jag tycker räcker bra att driva den med men det funkade helt OK med 3080 som jag hade innan också. Dock är flytet, särskilt i BG3, väsentligt bättre nu. Kan inte svara på hur den är i tävlingsinriktade FPS dock. Kanske lite för mycket yta där, men kanske kan köra med en mindre del av skärmen då?

Permalänk
Medlem

Philips har ju en (Evnia 34M2C8600) också som ofta legat runt 10k strecket men den verkar tyvärr ha några negativa sidor. Annars har jag själv varit nära på att köpa G8an då den vid flertal tillfällen legat på 9k eller kanske rentav 8k? Minns inte riktigt. Hursomhelst har den också ett gäng småsaker som jag kanske hade stört mig på.

Jag hoppades på MSIn men den blev så jävla dyr i Sverige.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Philips har ju en (Evnia 34M2C8600) också som ofta legat runt 10k strecket men den verkar tyvärr ha några negativa sidor. Annars har jag själv varit nära på att köpa G8an då den vid flertal tillfällen legat på 9k eller kanske rentav 8k? Minns inte riktigt. Hursomhelst har den också ett gäng småsaker som jag kanske hade stört mig på.

LG har ju en Nano IPS som verkar trevlig (LG 34'' UltraGear 34GN850P) annars?

850P saknar ”DP alt mode” tyvärr.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

850P saknar ”DP alt mode” tyvärr.

Japp, jag insåg det efter att jag skrev mitt inlägg så tog bort den

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Det finns ju en joker och det är Svive Pyx 34D901 - 34" - 144hz - 1ms - 3440 x 1440. Den ska klara 65w laddning via USB-C vad jag har förstått. Finns bara en kvar på Alina.se till ett betydligt mer överkomligts pris på 5499:-. Vet dock inte hur det ser ut med nits på den.

Jag hade spanat in den också men trodde den var slut överallt! Priset och specen gör den nästan oslagbar, så jag kunde inte låta bli att slå till nu! Hoppas inte du blir sur 😅 🙈

Annars lutade det mest åt LG 38" just nu. Den är liksom helt galet maxad - synd bara att priset är så högt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Jag har en Dell Alienware AW3423DWF som är typ samma skärm som G8:an. Använder den till jobb och spel och är hur nöjd som helst. Har inga problem med varken ljusstyrka, text eller inbränningar.

AW3423DWF saknar USB-C med laddning, men annars hade den varit med i racet. Har hittat rätt mycket trådar på reddit där man returnerat G8:an pga textrenderingen, och jag jobbar som programmerare så det känns riskabelt. Kommer dessutom köpa på mitt företag vilket innebär att det inte finns returrätt så jag kan inte prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Philips har ju en (Evnia 34M2C8600) också som ofta legat runt 10k strecket men den verkar tyvärr ha några negativa sidor.

Vet inte hur jag missat den, men den har inte alls dykt upp på min radar. OLED verkar dock inte toppen för arbete så jag skulle vilja se den i verkligheten (vilket sällan är möjligt) först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insats:

Jag hade spanat in den också men trodde den var slut överallt! Priset och specen gör den nästan oslagbar, så jag kunde inte låta bli att slå till nu! Hoppas inte du blir sur 😅 🙈

Annars lutade det mest åt LG 38" just nu. Den är liksom helt galet maxad - synd bara att priset är så högt.

Hahah nä, jag får skylla mig själv för att ja velar på.
Återkoppla gärna till mig hur du upplever den!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av insats:

Vet inte hur jag missat den, men den har inte alls dykt upp på min radar. OLED verkar dock inte toppen för arbete så jag skulle vilja se den i verkligheten (vilket sällan är möjligt) först.

Skulle starkt rekommendera att se OLED-skärmarna IRL innan köp, särskilt om textrendering är av vikt. Är extremt subjektivt huruvida man stör sig på det eller inte. Kanske finns någon butik i Malmö (Inet?) som har en QD-OLED-skärm uppställd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Jag har en Dell Alienware AW3423DWF som är typ samma skärm som G8:an. Använder den till jobb och spel och är hur nöjd som helst. Har inga problem med varken ljusstyrka, text eller inbränningar.

Hade jag köpt en ny skärm idag hade jag dock köpt en 32" 4K OLED, men de kostar en hel del fortfarande.

Kör samma svinnöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Skulle starkt rekommendera att se OLED-skärmarna IRL innan köp, särskilt om textrendering är av vikt. Är extremt subjektivt huruvida man stör sig på det eller inte. Kanske finns någon butik i Malmö (Inet?) som har en QD-OLED-skärm uppställd.

Nu har jag redan beställt en IPS, men jag ska ta en titt hos Inet som du föreslår ändå - om inte annat så kan det vara bra att ha koll på för framtida köp. Får nog ta med mig min Macbook om jag ska testa eftersom det skiljer sig en del från Windows i textrendering. Har också läst att kabeltypen spelar roll för just detta så det kan vara svårt att veta.

Permalänk
Medlem

Jag själv köpte denna nyligen:

https://www.inet.se/produkt/2219785/dell-34-s3422dwg-wqhd-180...

Är grymt nöjd! VA panel dock men det har funkat kanon för mig. Skärmen har inte några superproblem med ghosting (jag märker inget alls men är kanske inte så känslig heller ).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av insats:

Nu har jag redan beställt en IPS, men jag ska ta en titt hos Inet som du föreslår ändå - om inte annat så kan det vara bra att ha koll på för framtida köp. Får nog ta med mig min Macbook om jag ska testa eftersom det skiljer sig en del från Windows i textrendering. Har också läst att kabeltypen spelar roll för just detta så det kan vara svårt att veta.

IPS är ett säkert kort, hoppas att du blir nöjd. Kör själv en Acer IPS och den duger gott och väl för spel samt är ypperlig för kontorsarbete med 65W power delivery via USB-C.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av insats:

AW3423DWF saknar USB-C med laddning, men annars hade den varit med i racet. Har hittat rätt mycket trådar på reddit där man returnerat G8:an pga textrenderingen, och jag jobbar som programmerare så det känns riskabelt. Kommer dessutom köpa på mitt företag vilket innebär att det inte finns returrätt så jag kan inte prova.

Jag har samma panel, AW3423DW (g-sync varianten), och jobbar också som programmerare. Märker inte alls av att texten påverkas av pixelstrukturen, jag oroade mig för det innan köpet p.g.a. recensioner man läst och förstoringar/close-ups av text där man tydligt ser pixlarna, men har inte ångrat mig en sekund, jag märker inte att texten skulle vara otydligare på normalt avstånd.
Har en ganska basic LG 27" 4K LED kontorsskärm bredvid, det är såklart skillnad på texten mellan dem, utöver subpixelstrukturen skiljer ju sig även pixeltäthet, kontrast och färgåtergivning stort mellan dem. Men jag kan inte säga att det är sämre på den ena eller den andra. Det säkraste är ändå att hitta en skärm med den paneltypen och se det med egna ögon, antingen i någon butik som demar den, eller om du känner någon som har en.

Alternativ till usb-c med laddning, om du har flera datorer. Jag kör remote desktop från min stationära till min jobblaptop, med laptoppen på trådat nätverk märker jag inte av något lagg alls och kan dessutom lägga undan laptopen i ett skåp istället för att den ska ta upp plats på skrivbordet och bidra med ännu fler kablar där. Som bonus kan jag då köra Microsoft Teams på gamingriggen istället så att laptopen får gott om prestanda över till Visual Studio, Docker m.m.

Visa signatur

AsRock Z790 PG Riptide | i7 13700k | Noctua NH-D15 | 32 GB DDR5 @ 6000 Mhz | Gigabyte AORUS RTX 2070 Super 8GB | OS@1TB Samsung 970 EVO Plus | 1+4 TB SSD/HDD | Corsair RM750X V2 750W | Fractal Design Define C | 1x Alienware AW3423DW 34" 21:9 | 1x LG 27UL850 27" 16:9 | Razer DeathAdder Elite | Gigabyte Osmium Aivia MX Red & Ducky Shine6 MX Brown | Steelseries Arctis Nova 7

Permalänk
Medlem

Dell-skärmen och deras relaterade 27” är ju dessutom Thunderbolt4-dockor och de enda skärmarna som går att daisychaina med USB-C på MAC. Samt att de har inbyggd kvm-switch för att hoppa mellan laptop och stationär.

Det är dessutom väldigt bra skärmar som är skonsamma för ögonen och plockar bort blått ljus.

Själv kör jag med 2xU2724de + U3425we och är sjukt nöjd. Programmerar på dagen och hobbygamer på kvällen om turen infinner sig att ungarna somnar i tid.

Kan ju även tillägga att jag tidigare körde 3xU2715 dagligen som fru nu fick ha på sin arbetsplats. De har ju skapligt många drifttimmar, men fungerar fortfarande bra. Så bra kvalitet känns bra när man lägger så mycket pengar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandgren:

Dell-skärmen och deras relaterade 27” är ju dessutom Thunderbolt4-dockor och de enda skärmarna som går att daisychaina med USB-C på MAC. Samt att de har inbyggd kvm-switch för att hoppa mellan laptop och stationär.

U3425WE föll bort för mig pga avsaknad av FreeSync, samt att den enbart har 300 nits ljusstyrka. Så även om jag är helt säker på att de är en nice skärm och jag verkligen gillar portarna på den så kostade Svive Pyx 34D901 (som jag nu beställt) hälften så mycket men med snäppet bättre spec sett till mina önskemål. Hade U3425WE legat runt 6000 kr hade jag kanske tagit den istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

Tror inte att någon där kan ladda laptop via USB-C? Dessutom ser alla ut att vara VA-paneler.

Permalänk

Jag har en OLED G8 för både spel och arbete. Har inga problem med vare sig ljusstyrka, inbränningar eller textläsbarhet. Skärmen hade definitivt en del barnsjukdomar med mjukvaran i början, men det har kommit uppdateringar regelbundet och för mig funkar allt perfekt nu.

Förhörde mig innan köp med supporten på Samsungs sida om huruvida garantin täckte inbränningar och fick besked där att inbränningar ska vara täckta. Står dock inte explicit i garantitexten, så take it for what it's worth.

Som tidigare nämnts här i tråden instämmer jag dock i att de nya 4K-skärmarna med 240 Hz ser jäkligt lockande ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktsallad:

Jag har en OLED G8 för både spel och arbete. Har inga problem med vare sig ljusstyrka, inbränningar eller textläsbarhet. Skärmen hade definitivt en del barnsjukdomar med mjukvaran i början, men det har kommit uppdateringar regelbundet och för mig funkar allt perfekt nu.

Förhörde mig innan köp med supporten på Samsungs sida om huruvida garantin täckte inbränningar och fick besked där att inbränningar ska vara täckta. Står dock inte explicit i garantitexten, så take it for what it's worth.

Som tidigare nämnts här i tråden instämmer jag dock i att de nya 4K-skärmarna med 240 Hz ser jäkligt lockande ut...

Det verkar råda väldigt delade meningar kring G8 och OLED överlag. Är du nöjd med den i övrigt? Är det typ wow-faktor jämfört med IPS och VA? Just det där med garantin var bra att höra, då har du ju det i alla fall i skrift (förmodar jag?) att det ska täckas av garantin.

4k är väl inte Ultrawide? För mig är UW typ ett måste, så om jag ska gå upp i upplösning blir det WUHD (5120x2160) dvs 5k, vilket troligen blir alldeles för krävande för spel. Sen är väl allt över 120hz ganska meningslöst, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av insats:

U3425WE föll bort för mig pga avsaknad av FreeSync, samt att den enbart har 300 nits ljusstyrka. Så även om jag är helt säker på att de är en nice skärm och jag verkligen gillar portarna på den så kostade Svive Pyx 34D901 (som jag nu beställt) hälften så mycket men med snäppet bättre spec sett till mina önskemål. Hade U3425WE legat runt 6000 kr hade jag kanske tagit den istället.

Den har freesync det står bara VRR istället, men den är ju pricey också.

Permalänk
Skrivet av insats:

Det verkar råda väldigt delade meningar kring G8 och OLED överlag. Är du nöjd med den i övrigt? Är det typ wow-faktor jämfört med IPS och VA? Just det där med garantin var bra att höra, då har du ju det i alla fall i skrift (förmodar jag?) att det ska täckas av garantin.

4k är väl inte Ultrawide? För mig är UW typ ett måste, så om jag ska gå upp i upplösning blir det WUHD (5120x2160) dvs 5k, vilket troligen blir alldeles för krävande för spel. Sen är väl allt över 120hz ganska meningslöst, eller?

Jag är riktigt nöjd! Definitivt wow-faktor jämfört med IPS och VA. OLED är helt överlägset i färger och svärta. Och grymt snabba också ju. Blir fortfarande glad bara av att titta på den, även när den är avstängd! Tror inte att det finns nån OLED i 5120x2160.

Och ja, sparade skärmdump av chatten med Samsung.

Permalänk
Medlem

Jag själv fyndade en udda skärm som är en Koreansk 34" från Crossover 34U100 heter modellen tror jag tillsammans med 100hz och samsung panel. Köpte den för 1500:- och gör sitt jobb bra enligt mig, finns freesync också i menyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insats:

Sen är väl allt över 120hz ganska meningslöst, eller?

Ja i princip om man inte spelar kompetitivt och är väldigt seriös. Har själv 270hz skärm och visst känns det bättre men 144hz som jag hade innan känns fortfarande snabbt "nog".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt nöjd med att koda och spela på 38" LG UltraGear 38GN950P som finns för 12 964,00 kr just nu hos Proshop.

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av insats:

Jag hade spanat in den också men trodde den var slut överallt! Priset och specen gör den nästan oslagbar, så jag kunde inte låta bli att slå till nu! Hoppas inte du blir sur 😅 🙈

Annars lutade det mest åt LG 38" just nu. Den är liksom helt galet maxad - synd bara att priset är så högt.

Jag har exakt denna Svive skärm sedan ett år tillbaka (gav typ 3990kr på jul rean). Färgerna är inte speciellt poppande utan matta och livlösa. Mjukvaran i skärmen är väldigt basic. Skulle inte rekommendera den för något annat än jobb.

Ska du göra mera än jobba på den så ta något annat.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har Xiaomi MI 34 för under halva priset mot vad du har budget för. Använder den dagligen i arbete och har inget att klaga på. Har även hög frekvens.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3