Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

CP77 är fortfarande i min topp 15 spel någonsin, men nu även lite högre upp på listan. Helt fantastiskt spel med riktigt bra story & vibe, grym grafik och fantastisk acting. Tycker det var bästa rollen Keanu Reeves spelat ever

TL;DR: Jag är också avundsjuk på Zemlan som får uppleva spelet första gången.

Blir nog Hogwart Legacy för mig som nästa spel nu!

Haha, för mig är det nog top 5, om inte top 3 till och med. Fantastiska karaktärarer, vibe och bra story

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Jag har börjat spela klart alla spel senaste året, även fast jag tvingar mig igenom det ibland bara för att. Här är listan från mina klarade 2023 till nu med betyg och spelade timmar (dokumenterar allt i Notion)

Dead Space Remake - 5/5 - 20 timmar
Resident Evil 2 Remake - 3/5 - 9 timmar
Wo Long: Fallen Destiny - 2/5 - 15 timmar
Horizon: Forbidden West - 3/5 - 60 timmar
Remnant 2 - 3/5 - 20 timmar
Diablo 4 - 5/5 - 150 timmar
Armored Core IV - 4/5 - 30 timmar
Resident Evil 4: Remake - 5/5 - 60 timmar (bästa spelet förra året)
Cyberpunk 2077 + DLC - 5/5 - 110 timmar (nästbästa spelet förra året)
Alan Wake 2 - 4/5 - 25 timmar
Star Wars Jedi Survivor - 3/5 - 20 timmar
TEKKEN 8 - 3/5 - 30 timmar
Spider Man Remastered - 3/5 - 25 timmar

Svårt att tro att man är tvåbarnsfar när man ser den där listan... men en timme eller två per dag när alla andra gått och lagt sig räcker långt

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag har börjat spela klart alla spel senaste året, även fast jag tvingar mig igenom det ibland bara för att. Här är listan från mina klarade 2023 till nu med betyg och spelade timmar (dokumenterar allt i Notion)

Dead Space Remake - 5/5 - 20 timmar
Resident Evil 2 Remake - 3/5 - 9 timmar
Wo Long: Fallen Destiny - 2/5 - 15 timmar
Horizon: Forbidden West - 3/5 - 60 timmar
Remnant 2 - 3/5 - 20 timmar
Diablo 4 - 5/5 - 150 timmar
Armored Core IV - 4/5 - 30 timmar
Resident Evil 4: Remake - 5/5 - 60 timmar (bästa spelet förra året)
Cyberpunk 2077 + DLC - 5/5 - 110 timmar (nästbästa spelet förra året)
Alan Wake 2 - 4/5 - 25 timmar
Star Wars Jedi Survivor - 3/5 - 20 timmar
TEKKEN 8 - 3/5 - 30 timmar
Spider Man Remastered - 3/5 - 25 timmar

Svårt att tro att man är tvåbarnsfar när man ser den där listan... men en timme eller två per dag när alla andra gått och lagt sig räcker långt

574 timmar, närmare två än en per dag! Grymt bra jobbat men lite hatar jag dig också! Har visserligen 3 barn och mina yngsta två är 3 och 2. Är dina också så små hatar jag dig lite mer! Fick kanske ihop 60 timmar totalt förra året, varav 24 av dom var på DH Summer. I övrigt har det varit väldigt mycket sömnbrist och väldigt lite spelande. Men det börjar sakta räta ut sig och köpt en ROG Ally så att jag kan vara mer flexibel i mitt spelande och lättare kan pausa och börja på kvällarna om ett barn vaknar / sover dåligt. Tror faktiskt inte jag blev klar med något förra året. Men sen har jag inte din disciplin heller och spelar mer "spel utan slut" också.

Permalänk
Medlem

Last Epoch (story/alla sidospår) en andra gång.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed: Rogue

Permalänk

Rambo på någon konsol för typ 36 år sedan. Notera att jag gick runt spelet 2 ggr då det började om efter 1:a rundan. Kul var det i alla fall.

Visa signatur

AMD

Permalänk

Jag vann i Fortnite

Permalänk

The evil with in 2. när jag fick det gratis från epic. annars dying light 2. spelar nästan bara epic gratis spel. inte presis som jag är allt för imponerad av de flesta titlar idag.

Permalänk
Medlem

Trine tillsammans med min son. Nu håller vi på med A way out.

Permalänk
Medlem

Klarade Ori Will of the Wisps nyss.
Riktigt trevliga plattformare båda två i serien, men tvåan är grymt polerad och överlag en bra underhållande utmaning! Väldigt fin stämning överlag i spelet också

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Spelade igenom Alan Wake 2, sen var jag tvungen att köra Control igen för att se alla gömda kopplingar till Alan Wake 2 som man kanske missat tidigare. De va riktigt kul. Enda spelet där jag på riktigt blev sugen att hitta lore

Vilket av dom spelen gillade du mest?

Permalänk
Medlem

Red dead redemption 1 till switch. Körde 2an först när det kom till PC och gillade nästan denna ordningen bättre.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Red dead redemption 1 till switch. Körde 2an först när det kom till PC och gillade nästan denna ordningen bättre.

Kronologiskt är det ju rätt ordning.

Lite avis att inte fått uppleva dessa spel i den ordningen. Fast större intryck med att spela första spelet först och sen andra, då kan vet hur allt utvecklas. Lite som med Life is Strange och Before the storm.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Känner mig skapligt sen på bollen men har just spelat färdigt Days Gone efter ca 40h speltid.

Första spelet som fått mig att nästan gå och skala lök

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vilket av dom spelen gillade du mest?

Skulle säga Alan Wake 2, pga bättre story och atmosfär. Men Control har mycket mer action och är roligare att spela om fler gånger.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av JockeA:

Känner mig skapligt sen på bollen men har just spelat färdigt Days Gone efter ca 40h speltid.

Första spelet som fått mig att nästan gå och skala lök

Kan du rekommendera den? Har velat fram och tillbaka om jag ska köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Kan du rekommendera den? Har velat fram och tillbaka om jag ska köpa den.

Nu frågade du inte mig men jag rekommenderar spelet varmt. Tre genomspelningar, första vid lanseringen till PS4, en till gång i december 2020 med min PS5 samt när spelet släpptes till PC. Har en till genomspelning "planerad" men försöker prioritera andra spel jag inte spelat så mycket redan.

Underskattad titel som snackades ner vid lanseringen men verkar ha fått en liten following under åren. Mycket MC åkande och fightandes i en postapokalyptisk värld med så kallade freaks. Mycket innehåll och att göra, i mitt tycke en lång och bra story som faktiskt knyter ihop det hela rätt bra. Det enda riktiga minuset för mig är hur dryg huvudkaraktären är, Deacon St John men det finns anledningar storymässigt.

Brukar gå att få tag i på PC för runt 150kr (GOG till och med) och bör vara något liknande på Steam vid rea. Rekommenderar PC utgåvan då den är den bästa. Vill man spela med kontroll går det med men mus och tangentbord förbättrar framförallt senare strider mycket.

Hoppas på en uppföljare någon gång men känns lite kört. Lång och dyr utveckling men Bend Studios gjorde ett bra jobb.

10/10 för mig, känns som ett spel som i det stora hela gjorts för att tilltala mig med vad jag vill ha ut från denna typ av spel.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

574 timmar, närmare två än en per dag! Grymt bra jobbat men lite hatar jag dig också! Har visserligen 3 barn och mina yngsta två är 3 och 2. Är dina också så små hatar jag dig lite mer! Fick kanske ihop 60 timmar totalt förra året, varav 24 av dom var på DH Summer. I övrigt har det varit väldigt mycket sömnbrist och väldigt lite spelande. Men det börjar sakta räta ut sig och köpt en ROG Ally så att jag kan vara mer flexibel i mitt spelande och lättare kan pausa och börja på kvällarna om ett barn vaknar / sover dåligt. Tror faktiskt inte jag blev klar med något förra året. Men sen har jag inte din disciplin heller och spelar mer "spel utan slut" också.

Haha tack! Barnen är 3 och 1 men sover rätt så bra, sen brukar jag och sambon kolla lite TV och så sätter jag mig och spelar lite, så timmarna plockar på

Just nu är jag djupt inne i Helldivers 2, 48h står klockan på där.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

It takes two. Spelade igenom med dottern. Var lite roligt men tog väldigt lång tid för oss att köra igenom. Var nog ett år sedan vi började spelet. Men det var väldigt mysigt att kunna köra igenom ett spel ihop och att få samarbeta tillsammans.

Permalänk
Medlem

Contra: Operation Galuga

Spel #7 för 2024

Nyaste Contra-spelet. I klassisk Contrastil. Skjut dig genom 2D mot stendumma fiender precis som det ska vara. Spelet har fått väldigt fina betyg av användarna på Steam.

Jag har egentligen bara två problem med spelet. Det är väldigt kort och jag fann det närmast värdelöst. Uppenbart något jag missar för det ger mig inga nostalgiska vibbar alls utan känns bara som ett spel som släppts 35 år för sent. Uppenbart dock att jag inte alls tycker som majoriteten men tyvärr jag kan inte annat än ge detta skitspel 1/5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Contra: Operation Galuga

Spel #7 för 2024

Nyaste Contra-spelet. I klassisk Contrastil. Skjut dig genom 2D mot stendumma fiender precis som det ska vara. Spelet har fått väldigt fina betyg av användarna på Steam.

Jag har egentligen bara två problem med spelet. Det är väldigt kort och jag fann det närmast värdelöst. Uppenbart något jag missar för det ger mig inga nostalgiska vibbar alls utan känns bara som ett spel som släppts 35 år för sent. Uppenbart dock att jag inte alls tycker som majoriteten men tyvärr jag kan inte annat än ge detta skitspel 1/5.

https://www.youtube.com/watch?v=SWr_uipRW-I&t=5s&ab_channel=I...

Var det varianten "hat-spelande" spelet igenom?
Kan själv uppskatta att ibland smått tvinga mig igenom ett spel jag inser att jag ogillar för att sedan uppskatta spelen jag gillar desto mera.

Fått titeln på spelet förstörd (Galuga låter väldigt likt ljudet från en gammal biltuta eller om det är en siren). Trist att denna spelserie inte riktigt lyckas utvecklas efter 80 och 90-talet. Contra på NES var ändå en stor höjdpunkt för egen del i början av mitt spelande runt början av 1990. Blir att prova om det dyker upp på Game Pass innan mitt Premium går ut i maj.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Var det varianten "hat-spelande" spelet igenom?
Kan själv uppskatta att ibland smått tvinga mig igenom ett spel jag inser att jag ogillar för att sedan uppskatta spelen jag gillar desto mera.

Fått titeln på spelet förstörd (Galuga låter väldigt likt ljudet från en gammal biltuta eller om det är en siren). Trist att denna spelserie inte riktigt lyckas utvecklas efter 80 och 90-talet. Contra på NES var ändå en stor höjdpunkt för egen del i början av mitt spelande runt början av 1990. Blir att prova om det dyker upp på Game Pass innan mitt Premium går ut i maj.

Japp. Tvingade mig igenom skräpet så jag kunde avinstallera och aldrig mer titta åt det hållet igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nu frågade du inte mig men jag rekommenderar spelet varmt.

10/10 för mig, känns som ett spel som i det stora hela gjorts för att tilltala mig med vad jag vill ha ut från denna typ av spel.

Bra sammanfattat. Håller med fullständigt.

Permalänk
Medlem

Metro Exodus Enhanced Edition

Visa signatur

Intel® Core™ i5-12600K | Noctua NH-U14S | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 | MSI Z690 Pro | Gigabyte RTX 4070 Super Aorus Master | Adata XPG Gamix S50 Lite | Fractal Design Define R7 White | 5 x Noctua NF-A14 PWM | Corsair RM750x | Dell S3222dgm | Win 11 |

Permalänk
Medlem

Have a Nice Death

Spel #8 för 2024

Ett extremt charmigt spel i Roguelike stil. Spelet går ut på att spela som döden (liemannen) och städa upp bland dina oregerliga undersåtar.
Spelet visade sig dock vara allt annat än enkelt så jag fuskade kort och gott och laddade ner en trainer. Hade helt enkelt inte klarat spela igenom det annars. Kanske bara jag som är värdelös men tyckte bossarna var för svåra helt enkelt men ville gärna uppleva hela spelet så fick bli på deetta sätt istället. Rätt kul hur som helst.

Får bli 3/5 i betyg. Långt ifrån det bästa roguelike spel jag spelat, men troligtvis det charmigaste.

Permalänk
Medlem

Äntligen klarat av första Homeworld, fick blodad tand efter att ha kört igenom Dessert of Kharak. Nu ger jag mig på Homeworld 2, Cataclysm tror jag att jag spelade igenom runt 2003 😂

Permalänk
Medlem

Zelda: Wind Waker HD till Wii U

En gång i tiden när Wii U kom ut köpte jag även detta spel, men det blev aldrig av. Nu på påsklovet tog jag tag i det, och det är jag glad för. Vilket härligt spel! Det gav mig en blandning av fina minnen från Phantom Hourglass och Ocarina of Time.

Permalänk
Medlem

Starfield klarades av, eller vad man kan kalla slutet. Inte bestämt om jag skall fortsätta började precis bli roligt 🤣

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Alan Wake 2. Väldigt trevlig story och atmosfär, speciellt som stort Twin Peaks-fan

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem

Trodde inte att jag skulle sitta och spela ett spel från 1997 år 2024, men köpte det på rea för nostalgi och att jag "missade det då" även om jag visste vad det var. Hade faktiskt kul så blev att köra (hehe) igenom det.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |