ASUS ROG GL502VS 15.6" FHD matt 120Hz, gamingdator

Permalänk

ASUS ROG GL502VS 15.6" FHD matt 120Hz, gamingdator

Nyligen felsökt och servad.
En fortfarande potent bärbar speldator till en bråkdel av priset. Köpt i augusti 2019 för 21000 kronor.
Kompakt, lätt och klarar de flesta spelen på bra nivå.

https://www.power.se/datorer/datorer/barbar-dator/asus-rog-st...

Läs hela annonsen här

Permalänk
Testpilot

Jag vill inte vara sådan, men 8 000 kronor?

Det rör sig om 7 år gamla komponenter (Intel 7th Gen), utgångpriset har inte mycket till relevans. Du får en helt ny dator i butik för dessa pengar, som då springer varv runt denna. En mer realistisk prisbild att förvänta sig är runt 2 500 – 3 000 kronor max.

Jag skriver detta av två anledningar;
Dels för att du ska få möjlighet att justera pris och få varan såld, och dels för att mindre insatta inte ska åka på en nitlott med ockerpris.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av splintercell:

Nyligen felsökt och servad.
En fortfarande potent bärbar speldator till en bråkdel av priset. Köpt i augusti 2019 för 21000 kronor.
Kompakt, lätt och klarar de flesta spelen på bra nivå.

https://www.power.se/datorer/datorer/barbar-dator/asus-rog-st...

Läs hela annonsen här

Till en bråkdel av vad du gav 2019 ja absolut, men det är gamla delar och inget hypat idag om man säger så. Jag köpte dotterns laptop för snart 2år sedan med en 11:e generationens i5 (11400H) och ett RTX3060, den lär prestera bättre än denna och den gav jag ca 11000.- för helt ny, dvs 3k mer än vad du vill ha för din begagnade.

Detta är inte för att vara taskig mott dig, men så att du kan få en chans att anpassa priset lite och som skrevs innan mig: så att ingen med mindre kunskaper köper denna för 8k och tror att dom gjort världens klipp.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Tack för kommentarerna!
Jag har nyligen bytt skärm till en helt ny och betalade 3000 för detta (delar+arbete). Dessutom är det ett utgångspris som man kan sänka för den intresserade

Permalänk
Skrivet av splintercell:

Tack för kommentarerna!
Jag har nyligen bytt skärm till en helt ny och betalade 3000 för detta (delar+arbete). Dessutom är det ett utgångspris som man kan sänka för den intresserade

Även om du byter vindrutan på en volvo 240 så är motorn fortfarande gammal även om den ser fräsch ut.

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Ja, det var ju en lite olycklig investering. Du hade bergis tjänat på att sälja den som defekt med uppmaning att använda extern monitor, om skärmen var helpajj. 3000 var väldigt mycket att lägga på en burk med den specen enligt ovan talare. Värdet, även om den är i helt mint condition överstiger inte 4-4.5 tusen i bästa fall.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bjuder 3000kr

Permalänk
Medlem

Kan bjuda på 400kr i kontant, 100kr presenkort på Bio. En använd tandborste och en peruk för denna datorn, Vilket är ungefär vad den är värd i dagens valuta.