Så ska Whatsapp och Messenger fungera med andra chattapplikationer

Permalänk
Melding Plague

Så ska Whatsapp och Messenger fungera med andra chattapplikationer

Meta har publicerat detaljer om hur andra utvecklare kommer kunna göra sina chattapplikationer kompatibla med Whatsapp och Messenger.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om jag kan få whatsapp i den vanliga iMessage appen så blir jag glad

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Skulle vara skönt att helt bli av med Meta i mitt liv, kräks lite varje gång jag ser deras namn

Har whatsapp mest för att det är smidigt att skicka mer högupplösta bilder till android

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skulle vara skönt att helt bli av med Meta i mitt liv, kräks lite varje gång jag ser deras namn

Har whatsapp mest för att det är smidigt att skicka mer högupplösta bilder till android

Kanske löser sig när Apple hoppar på RCS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Kanske löser sig när Apple hoppar på RCS?

Synd att rcs inte har samma funktionsstöd som iMessage eller Messenger/WhatsApp har :/ till exempel finns inte videosamtal i rcs

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelf:

Synd att rcs inte har samma funktionsstöd som iMessage eller Messenger/WhatsApp har :/ till exempel finns inte videosamtal i rcs

Fast det är inte riktigt iMessage med samtal, för du gör inte samtalet från sms appen väl? Utan du använder telefonappen eller Facetime appen. På Android finns det Google Meet som fungerar samma som Facetime. På iOS använder Facetime och iMessage samma Apple konto och på Android sidan används Google kontot för samtal/videosamtal i Google Meet.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Fast det är inte riktigt iMessage med samtal, för du gör inte samtalet från sms appen väl? Utan du använder telefonappen eller Facetime appen.

Japp. I Messages kan man klicka på namnet på den man pratar med, så kommer det upp alternativ som Samtal, Video och E-post, men de är bara länkar till andra appar. Klickar du på Video så hoppar du direkt in i Facetime och börjar ringa den personen, men samtalet sköts inte av Messages.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Japp. I Messages kan man klicka på namnet på den man pratar med, så kommer det upp alternativ som Samtal, Video och E-post, men de är bara länkar till andra appar.

Liknande på Android

Skrivet av mpat:

Klickar du på Video så hoppar du direkt in i Facetime och börjar ringa den personen, men samtalet sköts inte av Messages.

Samma på Android.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Helst skulle jag vilja använda signal, men när alla andra använder whatsapp och messenger så är det svårt att byta. Att installera XMPP, Signal eller andra system och prata med sig själv fungerar ju inte så bra. Det är svårt nog att få släkten använda Whatsapp.

Så det som jag mest ser fram emot är nog att kunna ta bort messenger och använda Whatsapp till båda. Det borde ju de kunna lägga in också ska man ju tycka i samma veva. Har inte hört något om det tyvärr.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Fast det är inte riktigt iMessage med samtal, för du gör inte samtalet från sms appen väl? Utan du använder telefonappen eller Facetime appen. På Android finns det Google Meet som fungerar samma som Facetime. På iOS använder Facetime och iMessage samma Apple konto och på Android sidan används Google kontot för samtal/videosamtal i Google Meet.

Ja, iofs, men fördelen med Messenger är ju att allt sker i samma app oberoende om det är en iPhone eller en Android. Man skulle behöva kunna använda FaceTime för att ringa ett meet-samtal och vice versa

Permalänk
Medlem

Tydligen måste alla trdjepartsutvecklare signera någon typ av EULA med Meta vilket Signal redan bekräftat att man inte kommer göra så detta känns ju ganska dödfött.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av medbor:

Skulle vara skönt att helt bli av med Meta i mitt liv, kräks lite varje gång jag ser deras namn

Har whatsapp mest för att det är smidigt att skicka mer högupplösta bilder till android

Det kan du göra i Telegram också. Kan jag varmt rekomendera.

För att skicka stora filer så klickar man på:

Permalänk
Medlem
Skrivet av coxen:

Det kan du göra i Telegram också. Kan jag varmt rekomendera.

För att skicka stora filer så klickar man på:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Absolut men långt från alla jag känner har telegram

Jag har signal också, men bara några få kontakter på varje