Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Spontanköpte en begagnad gitarr!

Permalänk
Medlem

Nytt slutsteg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Blev några nya Lego set som släpptes idag.

<Uppladdad bildlänk>

Tantive IV och Invisible Hand är jag otroligt sugen men hittar inte Invisible Hand nååågonstans i fysisk butik... Millenium Falcon har jag i UCS versionen så den skippar jag denna gången...

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Tab S8 Ultra, 12Gb ram/256Gb lagring. Älskar plattan.

Missade "ultra"
Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Senaste två lite roligare inköpen - Raspberry Pi 5 4GB och aktiv kylning till den. Tänkta till ett framtida arkad/emulator-bygge.

Permalänk
Medlem

ramlat in en del paket denna veckan, elmejsel av märke wiha då jag råkade knäcka min favorit mejsel för z-wave puckar.
lite mer server prylar, hylla,kabelhantering,skruv och fästen, en ny dammsugare då den gamla släp dammsugaren gett upp efter sådär 15år (förvånansvärt bra sug i den nya), hämtade ett gäng furu/gran skivor som ska bli "garderober" för mina bosch väskor + två metall bockar att såga på. samt kom 2st 6A 12v batteri till bosch 12v series.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Fyller på i Unifi-träsket. Köpte på blocket och sparade ~400kr

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Nya löparskor inför våren + Nike löparjacka.
Bara hoppas att snön försvinner fort här i Norr

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Fortsätter växlingen till MikroTiks produkter, router och nu switch avklarade.

Permalänk
Medlem

En mattgrå C300e

Permalänk
Medlem

Fick bli ett par mindre Lego set jag kollat på innan. Helt ok pris på Webhallens festival kampanj.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk

Fått lite dille på verktyg och lådor. Så självklart fick det bli en mindre verktygslåda till bilen. Självklart tillverkad i Japan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

ramlat in en del paket denna veckan, elmejsel av märke wiha då jag råkade knäcka min favorit mejsel för z-wave puckar.
lite mer server prylar, hylla,kabelhantering,skruv och fästen, en ny dammsugare då den gamla släp dammsugaren gett upp efter sådär 15år (förvånansvärt bra sug i den nya), hämtade ett gäng furu/gran skivor som ska bli "garderober" för mina bosch väskor + två metall bockar att såga på. samt kom 2st 6A 12v batteri till bosch 12v series.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Väldigt bra mejsel använder den varje dag när jag jobbar.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Låg ett paket med spänningsmätare utanför dörren när jag kom hem. Tyckte det var dags att uppgradera då mina trotjänare nu både är böjda och har sliten kabel. Desutom var jag lite trött på att blåsa jordfelbrytaren var gång jag mäte mellan fas och jord. (funktionen gick ej att stänga av)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Väldigt bra mejsel använder den varje dag när jag jobbar.

den skulle varit riktigt trevlig om den hade haft spärrfunktion, sedan tycker jag den är lite stor och plastig men jag gillar definitivt dom smala "bitsen" det har tidigare alltid varit svårt med isolerade mejslar och tighta skruvhål, så det är ett stort + samt biter dessa väldigt bra i skruven med, man glider inte alls som med andra mejslar.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

<Uppladdad bildlänk>

En mattgrå C300e

Är du nöjd med den?
En av modellerna som ligger på förslag för ny tjänstebil. Inte hunnit provköra än.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Är du nöjd med den?
En av modellerna som ligger på förslag för ny tjänstebil. Inte hunnit provköra än.

Jag har en som tjänstebil. Det enda jag inte kommer överens med är touchknappar överallt samt att den är ryckig/obestämd vid inbromsning lägre hastigheter (killgissar att det är när den går från mekaniska bromsar till regenerering). Otroligt trevlig att köra i övrigt. Jag kom från en V90 och utrymmet är väl ungefär hälften så stort, så det kan man ju ha i åtanke.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

den skulle varit riktigt trevlig om den hade haft spärrfunktion, sedan tycker jag den är lite stor och plastig men jag gillar definitivt dom smala "bitsen" det har tidigare alltid varit svårt med isolerade mejslar och tighta skruvhål, så det är ett stort + samt biter dessa väldigt bra i skruven med, man glider inte alls som med andra mejslar.

Spärrfunktion?
Du menar låsa fast bitsen det gör den om du drar och vrider på den så låser den sedan tvärtom för att låsaupp.
Finns mindre handtag att köpa vilket jag har då jag vil ha ett mindre handtag ibland där jag tycker mejseln blir för lång där jag står och skruvar.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Jag har en som tjänstebil. Det enda jag inte kommer överens med är touchknappar överallt samt att den är ryckig/obestämd vid inbromsning lägre hastigheter (killgissar att det är när den går från mekaniska bromsar till regenerering). Otroligt trevlig att köra i övrigt. Jag kom från en V90 och utrymmet är väl ungefär hälften så stort, så det kan man ju ha i åtanke.

<Uppladdad bildlänk>

🙏
Jag har en V60 idag så utrymmet borde absolut funka.
Har du nån extrautrustning som som du tycker att man absolut ska ha med?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

🙏
Jag har en V60 idag så utrymmet borde absolut funka.
Har du nån extrautrustning som som du tycker att man absolut ska ha med?

DC-laddare (55 kW). I övrigt har jag inte jättemycket utrustning; förarassistent plus, premium ljud, vinterpaket, dragkrok typ.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Spärrfunktion?

Jag gissar att typ backspärr är vad som menas. Som ett spärrhandtag/spärrskaft t ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

ramlat in en del paket denna veckan, elmejsel av märke wiha då jag råkade knäcka min favorit mejsel för z-wave puckar.
lite mer server prylar, hylla,kabelhantering,skruv och fästen, en ny dammsugare då den gamla släp dammsugaren gett upp efter sådär 15år (förvånansvärt bra sug i den nya), hämtade ett gäng furu/gran skivor som ska bli "garderober" för mina bosch väskor + två metall bockar att såga på. samt kom 2st 6A 12v batteri till bosch 12v series.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Vad är det för märke på dammsugaren?😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Vad är det för märke på dammsugaren?😄

Xiaomi Vacuum Cleaner G10 Plus

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Spärrfunktion?
Du menar låsa fast bitsen det gör den om du drar och vrider på den så låser den sedan tvärtom för att låsaupp.
Finns mindre handtag att köpa vilket jag har då jag vil ha ett mindre handtag ibland där jag tycker mejseln blir för lång där jag står och skruvar.

nä jag menar som ett spärrhandtag, är smidigt när man drar åt på ställen som är tighta att komma åt.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Är du nöjd med den?
En av modellerna som ligger på förslag för ny tjänstebil. Inte hunnit provköra än.

Håller med föregående talare om bilen, otroligt trevlig att köra! Hackandet sker enbart i hybrid-läget upplever jag det som, när jag kör med ren el kör jag i d- med mer regenerativ broms och då försvinner det helt

Utrustning som är ett måste är uppgraderat ljudpaket, panorama, utökad panelbelysning, amg-paket (invändigt och utvändigt) och vinterpaket. Min bil är fullutrustad men använder exempelvis aldrig parkeringshjälpen. Har helläder och massagestolar men det hade jag klarat mig utan, onödig lyx typ 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Blev lite vårbris till datorn, och ett am5-skydd.

Edit: montering på g, är större skillnad än man tänker sig mellan 120 och 140. Iaf än jag tänkte mig. Blev tystare efter att ha bytt alla tre, precis som förväntat.

La till monteringsbild
Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Fick bli lite prylar från Ugreen nu när Amazon hade så bra rabatter

Permalänk
Medlem

Lite nytt ljud till tv'n.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.