Vad göra med trasig iPad 10.9 (mindre än ett år gammal)

Permalänk
Medlem

Vad göra med trasig iPad 10.9 (mindre än ett år gammal)

Min dotters iPad 10.9 åkte i golvet och kraschade glaset totalt, så pass illa att även kameran hängde löst. Hon blev ersatt med hela nypriset och köpte en ny eftersom Apple skulle ha ca 95 % av nypriset för att byta glas. Så nu har jag en trasig iPad som nog fungerar. Det gjorde den i alla fall i någon vecka efter kraschen.
Vad kan jag göra med den mer än att skrota den? Inga lågprisreparatörer verkade kunna byta glas på den här modellen.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av besj:

Min dotters iPad 10.9 åkte i golvet och kraschade glaset totalt, så pass illa att även kameran hängde löst. Hon blev ersatt med hela nypriset och köpte en ny eftersom Apple skulle ha ca 95 % av nypriset för att byta glas. Så nu har jag en trasig iPad som nog fungerar. Det gjorde den i alla fall i någon vecka efter kraschen.
Vad kan jag göra med den mer än att skrota den? Inga lågprisreparatörer verkade kunna byta glas på den här modellen.

Antingen sälja den som trasig, skänka eller byta skärm själv. Kolla Ifixit och köp skärm + verktyg som krävs om du känner att det är värt

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Usb hub och koppla in mus och extern skärm?

Permalänk
Medlem

Om du har kvittot och hemförsäkringen som yäck drull, kan du få en ny iPad till 1,500 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Om du har kvittot och hemförsäkringen som yäck drull, kan du få en ny iPad till 1,500 kronor.

Har redan fått försäkringsersättning så det är inte aktuellt. Fick behålla den gamla ipaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Usb hub och koppla in mus och extern skärm?

En tanke som inte hade slagit mig. Krävs det något särskilt för att detta ska fungera? Jag har USB-hub med displayutgång i form av HDMI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av besj:

En tanke som inte hade slagit mig. Krävs det något särskilt för att detta ska fungera? Jag har USB-hub med displayutgång i form av HDMI.

Ska fungera plug & play. Testa 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Ska fungera plug & play. Testa 😀

Jodå, fungerade. Tack, nu är det Tradera nästa!