Permalänk
Medlem

HellDivers 2

Kära klockers, jag hoppas detta meddelande når fram till er. Fronten håller på att gå förlorad, jag klarar inte detta ensam. Jag har skjutit ut mig oändligt antal gånger utan att lyckas med mitt uppdrag, automationerna fördubblas och jag har inte tillräckligt med kraft att göra detta längre på egen hand!

Det är ensamt, det tär på psyket, jag anropar därför i ett desperat försök er där hemma om att det finns några själar som vill offra sin tid för frihet, demokrati och människosläktet!

Detta spel, för er som ej spelat det är bland det roligaste och mest hjärndöda/enkla jag någonsin satt tänderna i, jag HOPPAS det finns fler här på swec som vill döda kryp, robotar och allmänt skapa mayhem när barn, fru och alla uppgifter i vanliga ”livet” är avsopat på schemat.

Söker helt enkelt efter några att spela detta fantastiskt roliga spel med när tiden finns lite senare på kvällen, utan förpliktelser att bli bäst, bara HA KUL och det är så mycket roligare när man är fler, SPECIELLT i detta spel 😂.

Spelar via PC/Steam. Har tyvärr inte mitt Friendsnummer tillgängligt nu men droppa gärna erat och skriv en truddelutt om dig/er.

Jag är 46, 4 barn/fru (ni som vet ni vet), dator, rom och öl, teknik, allmänt intresse av det mesta.

Så vad väntar du/ni på? Jag kan OMÖJLIGT vara ensam om att ha fastnat i detta magiska spel? LFG, Foooor freeddoooooommmmmmm 😂

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Lite off topic, nån som har testat streama genom typ till moonlight och kör kontroll, funkar det bra?

Permalänk
Medlem

Dom har fixat LFG, så gå till uppdragen bara och tryck R.
Notera bara att randoms gillar att airstrika sina teammates

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ska komma ihåg dig @Izenos när jag väl skaffar det

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Så det här är typ Star ship troopers meets Planet side 2? Ser sjukt kul ut. Precis så lagom lätt att det kan köras nån kväll när övriga plikter är avklarade (37 år, 3 barn, fru, jag vet).

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Finns det någon svensk discord för Helldivers 2 än?

Det finns en officiell från utvecklarna som har looking for group-chattar men endast general och europe.
https://discord.gg/helldivers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brassen:

Finns det någon svensk discord för Helldivers 2 än?

Det finns en officiell från utvecklarna som har looking for group-chattar men endast general och europe.
https://discord.gg/helldivers

Kom till En Svensk Tiger. Vi spelar Hell Let loose men vi har 4 pers som kör Hell Divers 2 i #off-topic. Du är välkommen.

hellletloose.se

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brassen:

Finns det någon svensk discord för Helldivers 2 än?

Det finns en officiell från utvecklarna som har looking for group-chattar men endast general och europe.
https://discord.gg/helldivers

Nah inte som Planetside. Snarare Left4Dead, Vermintide, Darktide och andra liknande spel. Fast med en mer öppen karta.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Hoppas gärna in när väl fått min nya dator, vilket tyvärr nog tar en vecka eller två.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Jag spelar gärna på kvällarna då och då. Precis blivit 2 barnspappa så blir mest 1-2 timmar på kvällarna när det funkar.

Friend code: #2910-6305

Permalänk
Medlem

Äntligen lite SOLDATER, BRA!

Jag tänker sätta upp en Discord för detta ikväll, glömde helt av detta då lilltösen i rätt tajming som alltid när det gäller barn fick den sedvanliga magsjukan.

Uppdaterar angående Discord under helgen, lite att stå i 🤮

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

6539-4087

Gubbe som lirar casual, mestadels kvällar/vardagar någon timme här och var

Permalänk
Medlem

Jag hänger gärna på! Jämna veckor är lättast då jag har två kids på halvtid.

Visa signatur

Phanteks P600S | Aorus X570 Elite | Ryzen 7 5800X3D | MSI 3080 Gaming Z Trio 10G LHR | HyperX Fury Black 2x16 3600MHz | Seasonic GX 750w 80+Gold | 2x Kingston A2000 1TB/500GB

Permalänk

Är lite sugen på att skaffa spelet, men har så sjukt stor backlog🙈😅 Men kommer absolut lägga upp friend code när det blir aktuellt ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Är lite sugen på att skaffa spelet, men har så sjukt stor backlog🙈😅 Men kommer absolut lägga upp friend code när det blir aktuellt ☺️

Samma.. har även satt mig i world of tanks träsket, efter man varit offline ifrån över ett år.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Godkväll allesammans, nu har vi en Discord upp, inget "stiligt" men med tiden och lite botar, boosting så kan detta bli bra!

Här har ni adressen, Swedish Hälldajvers Tåå, ta all info/text med en nypa salt, detta är ett sätt att fly verkligheten ett tag för MIG, hoppas vi kan få detta att växa, vi ska trots allt försvara galaxer och universum så det vore väldigt kul om vi blev ett par stycken

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Har inte lyckats att få några av mina vänner intresserade av detta,

Så det kan vara värt att kika in här

Permalänk
Medlem

Det kommer vara värt det självklart ❤️

Pillar med en bot för discorden (jag förstår hittills noll, jag är nybörjare) så det blir enklare/bättre.

Men sprid ordet vidare, låt oss bygga upp detta tillsammans och är det någon av er som har kunskap om botten mee6 för Discord får ni gärna hojta till, jag är en döv man på en blind åsna just nu, förstår rätt exakt noll 🥹

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Nu har vi en fungerande bot, hoppas det kommer funka bra i längden.

Så in med er och testa, röj, kom med förslag, skriv, testa, önska om förbättringar

Spelade för övrigt med Korgak och Meniga Malte igår, det var stundtals kaos men riktigt SKOJ

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk

Nu blev man lite sugen. Köpte och spelade lite i helgen, får se när jag får tid nästa gång, min tur att lägga ikväll. (37 år, 1 barn, gravid sambo, jag vet).

Permalänk
Medlem

Hoppade in i discordkanalen, spelar några kvällar i veckan när tillfälle ges.
Ska titta förbi nästa gång det är dags att sprida lite demokrati

Permalänk
Medlem

Gillar initiativet. Men hur kommer man in i servern? Alla kanaler är ju låsta etc.

Permalänk
Medlem

Måste sägas, då jag tror ingen gjort det och jag själv tänkt göra det men det försvann i annat, att det var fint av den i redaktionen som fäste just denna tråd på förstasidan i fredags (?) så den fick lite rullning. Såg den själv just den vägen och lätt hänt att sånna här trådar lätt försvinner i aktiva trådar.

Nu tycker jag personligen att de absolut flesta länkningarna på förstasidan varit bra av de jag sett. Mycket bra kandidat även om det ofta kan kännas att många nya trådar känns givna att postas på förstasidan eller att syftet med dom kanske var att de skulle synas där.

Mer sånt här helt enkelt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iddefoo:

Gillar initiativet. Men hur kommer man in i servern? Alla kanaler är ju låsta etc.

Menar du discorden? OM du menar discorden så kan jag ha gjort något fel 😑

Skicka gärna PM till mig här eller på Discord, får sätta tänderna i detta ikväll, har väl pillat på någon inställning och strulat till det antar jag

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet nu ikväll och testade en knapp timme. Det finns lite att lära sig med olika kommandon men shit, kul spel. Vi droppade in och fick med 3 andra randoms och vi klarade ett mission i alla fall. Precis så lagom avancerat som det får vara när man bara har lite tid nån kväll ibland.

Hoppas kunna spela lite mer ons och tor denna vecka då det blir både fru och barnfritt. Får se om jag kan hitta in på discord och spela med andra swec:are

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Blev det något av den här discorden? Länken har tyvärr gått ut

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk

Skulle med vilja gå med i den

Visa signatur

- i7 5820k @ 4.3 Ghz - MSI Gaming 7 - GTX 980 @ 1433 Mhz - 16 GB DDR4 @ 2800 Mhz - Samsung 840 Pro 256GB + Samsung 850 EVO 1TB - Corsair 700D - Corsair HX750 - XB270HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steak'n'Beef:

Skulle med vilja gå med i den

Jag med!

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem

Behöver någon att spela med jag också!
Hoppar gärna in om servern är aktiv fortfarande.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Blev det något av den här discorden? Länken har tyvärr gått ut

Skrivet av Steak'n'Beef:

Skulle med vilja gå med i den

Skrivet av Oteknisk:
Skrivet av hockexx:

Behöver någon att spela med jag också!
Hoppar gärna in om servern är aktiv fortfarande.

dyk länk välkomna!