Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Halvvägs genom februari då jag inser att jag missat nya bildtråden för 2024... har 8 sidor att läsa ikapp. xD

Fått hem årets första köp tror jag, dagsfärska iallafall. Moderkort, CPU och RAM kommer först på måndag men hinner förbereda datorn för uppgradering under helgen. Sedan två böcker samt fyra stycken underlägg för muggar. Enda missen är att Donkey Kong borde ha varit Tetris i mitt tycke men sjukt nöjd med dessa i övrigt.

Hade jag inte sålt mitt Links Awakening för 15-20 år sedan (ångrar...) så hade jag nog lagt den under koppen for the lulz.

Jag har Tetris om det kan vara intressant. Dock ej i kartong.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

TV och TV-bänk till nya lägenheten. 85" var största som gick in i hissen. Aldrig haft något direkt tekniskt intresse av TV och suttit på min gamla 40" sedan tjock-TV:n gav upp 2009. Hade inte tänkt byta ut den förrän den också gått sönder men tänkte att nu i samband med flytt är det väl lika bra satsa ordentligt.

Trots att det räknas till en basmodell (Samsung CU8075), är jag mycket nöjd. Kanske en fördel med att inte ha något bättre att jämföra med än 15 år gammal teknik?

Bänken är en Ikea Bestå.

Får se om det blir att komplettera med en soundbar också, verkar vara rekommenderat.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Jag har Tetris om det kan vara intressant. Dock ej i kartong.

Tack men det var mer att jag föredragit om ett av underlagen hade boxart från Tetris till Game Boy.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Fick hem ett gäng slipsar med tillhörande näsduk och manschettknappar idag.

Permalänk
Medlem

Inte bästa bilden kanske, men det är iaf ingen produktbild.

Fractal design pop silent, gigabyte b650 eagle ax, amd ryzen 7 7700, corsair vengeance 2x16G 5600 MHz, noctua nh-l12s samt ett seasonic prime g12 gc 550W.

Även på bild är två m2-diskar inköpta sen tidigare.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Nu kom tillslut CPU och RAM, samt lite annat. Moderkortet (Asus ROG Strix B650E-F) kom i fredags.

7800X3D samt ett kit med 2x16GB G.Skill Flare X5 (CL30, 6000MHz).
Ett laptopstativ, tål upp till 16" och laptops på 4kg.
En bitig blomma som borde passa in bland mitt övriga växt-Lego.
Ett Flirc-chassi till en Raspberry Pi 4.
Litet feltänk när jag tog bilden med Kingston Renegade Fury 2TB SSDn, köptes i mellandagarna på Inets dubbelklick stream. Legat i nästan två månader på att användas så inte direkt nyköpt eller ny. Men det blir nya OS-NVMe'n oavsett.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Gallerikonnässör

Beställde en 12VHPWR-kabel från corsair för att slippa adaptern jag fick med grafikkortet. Tänkte dock inte på att den kabeln är tänkt att ha i mid towers, så fick dra om kablarna en del men till slut blev det bra.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Hämtat ut lite komponenter så man har lite kul till helgen att pyssla med.

Ska prova en 7800x3d och se vad den erbjuder.

Minnena har jag haft sedan tidigare och ska se om dessa funkar.
Såg i moderkortets qvl lista det fanns minnen ända upp till 8000MHz som fungerar.

Eller är det 6000MHz cl30 minnen man ska sikta på med x3d cpuer?

Såg någon video på youtube det fanns 10-15 fps samt svalare cpu att hämta med 8000MHz minnen men man vet ju inte om detta stämmer.

https://m.youtube.com/watch?v=3LKwJF38-VI&pp=ygUQNzgwMHgzZCBy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Hämtat ut lite komponenter så man har lite kul till helgen att pyssla med.

Ska prova en 7800x3d och se vad den erbjuder.

Minnena har jag haft sedan tidigare och ska se om dessa funkar.
Såg i moderkortets qvl lista det fanns minnen ända upp till 8000MHz som fungerar.

Eller är det 6000MHz cl30 minnen man ska sikta på med x3d cpuer?

Såg någon video på youtube det fanns 10-15 fps samt svalare cpu att hämta med 8000MHz minnen men man vet ju inte om detta stämmer.

https://m.youtube.com/watch?v=3LKwJF38-VI&pp=ygUQNzgwMHgzZCBy...

<Uppladdad bildlänk>

Det sket sig, började montera moderkortet som jag köpt som ny vara och får se tydliga spår av användning.

Sönderdragen skruv till m2 kylfläns och spår av fingeravtryck och märken samt avtorkad kylpasta på undersidan av kortet???

Ha mailat berörd butik och inväntar svar.

Permalänk
Medlem

Fick bli en Moto G54 5G. Byter från en Xiaomi Redmi Note 5 från 2018.

Syns inte så bra, men färgen är blå och veganläder enligt Motorola

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Keychron K3 Pro med bruna brytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

<Uppladdad bildlänk>
Beställde en 12VHPWR-kabel från corsair för att slippa adaptern jag fick med grafikkortet. Tänkte dock inte på att den kabeln är tänkt att ha i mid towers, så fick dra om kablarna en del men till slut blev det bra.

Nu vet jag inte om min Corsair kabel var extra känslig pga tillverkningsfel eller liknande men själva låset på kontakten som går in i grafikkortet gick av när jag skulle koppla ur den ur grafikkortet i måndags under uppgraderingen till AM5.

I övrigt har jag varit nöjd med kabeln. Adaptern som följde med grafikkortet påminner om din och även i ett Fractal Design Define 7 (ATX) så var den lite omständig att få plats med.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av anders190:

Nu vet jag inte om min Corsair kabel var extra känslig pga tillverkningsfel eller liknande men själva låset på kontakten som går in i grafikkortet gick av när jag skulle koppla ur den ur grafikkortet i måndags under uppgraderingen till AM5.

I övrigt har jag varit nöjd med kabeln. Adaptern som följde med grafikkortet påminner om din och även i ett Fractal Design Define 7 (ATX) så var den lite omständig att få plats med.

Oj! Var det låset på 12VPHWR-kontakten som gick av?

Min sitter kvar, fastän jag satt i och drog ut den ett par gånger under installationen igår. Det enda jag skulle vilja ändra är längden, Kanske får tummen ur i år och kortar ner alla mina kabar.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Oj! Var det låset på 12VPHWR-kontakten som gick av?

Min sitter kvar, fastän jag satt i och drog ut den ett par gånger under installationen igår. Det enda jag skulle vilja ändra är längden, Kanske får tummen ur i år och kortar ner alla mina kabar.

Precis, skapligt förvånad när något ramlade av och när jag insåg vad det var. Tur adaptern fanns kvar.

Gjorde lika när jag installerade kabeln, riktigt petig, lyste runt och kände efter så den satt korrekt. Men sen har det gått förmodligen iallafall ett halvår innan den faktiskt lossades och då räckte det att försöka låsa upp för att den skulle gå av. Använde inte speciellt mycket kraft eller något (tappat mycket muskelstyrka). Nu har jag inte lusläst internet för erfarenheter om kabeln men folk verkar generellt nöjda med den. Och själva kontakten och stiften såg bra ut, men så är det inte CableMods som tillverkat den förstås.

Hoppas du får ordning på längderna, bra du är nogrann med att den verkligen sitter med, även om det inte är 450+W med ett 4070 Ti Super förstås.

Men det bör man ju vara med samtliga anslutningar samtidigt. Men 12VHPWR bör man ju vara lite extra nogrann med.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

@FLAXMANNEN

Stod det inte här på swec i någon artikel att man bara fick dra ur och i X antal gånger och sedan va kontakten förbrukad.

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av anders190:

Precis, skapligt förvånad när något ramlade av och när jag insåg vad det var. Tur adaptern fanns kvar.

Gjorde lika när jag installerade kabeln, riktigt petig, lyste runt och kände efter så den satt korrekt. Men sen har det gått förmodligen iallafall ett halvår innan den faktiskt lossades och då räckte det att försöka låsa upp för att den skulle gå av. Använde inte speciellt mycket kraft eller något (tappat mycket muskelstyrka). Nu har jag inte lusläst internet för erfarenheter om kabeln men folk verkar generellt nöjda med den. Och själva kontakten och stiften såg bra ut, men så är det inte CableMods som tillverkat den förstås.

Hoppas du får ordning på längderna, bra du är nogrann med att den verkligen sitter med, även om det inte är 450+W med ett 4070 Ti Super förstås.

Men det bör man ju vara med samtliga anslutningar samtidigt. Men 12VHPWR bör man ju vara lite extra nogrann med.

Tråkigt med så kort livslängd! Kunde du få en ny på garantin?

Ja, tog det väldigt försiktigt först med adaptern och likaså nu med den dedikerade kabeln, på sikt riskerar jag säkert att bryta klips med men ska nu inte röra kontakten i onödan.

Skrivet av Pantburk:

@FLAXMANNEN

Stod det inte här på swec i någon artikel att man bara fick dra ur och i X antal gånger och sedan va kontakten förbrukad.

Ja det känner jag igen, och mycket ritkigt hittade jag den här artikeln efter lite letande.
Helt klart bra att vara försiktig om den här kontakten. Hoppas nya 12V-2x6 både är säkrare att montera och håller längre.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Gallerikonnässör

Shit, det här är ju inköpsbildstråden! Jag avslutar ovanstående konversation med den här chipsburken som tur är köpte på vägen hem från jobbet.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

<Uppladdad bildlänk>
Shit, det här är ju inköpsbildstråden! Jag avslutar ovanstående konversation med den här chipsburken som tur är köpte på vägen hem från jobbet.

Det är ju främst sämre binnade chip man smälter ner igen och gjuter om till pringles.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Lite nya ljus + lite blomkål ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Det sket sig, började montera moderkortet som jag köpt som ny vara och får se tydliga spår av användning.

Sönderdragen skruv till m2 kylfläns och spår av fingeravtryck och märken samt avtorkad kylpasta på undersidan av kortet???

Ha mailat berörd butik och inväntar svar.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Höll på att säga något innan jag såg bilderna, det där är ju retur eller demo-ex, absolut inte något du ska betala fullpris för

Permalänk
Medlem

4 stp cat6a skarvdon då jag är för lat för att dra om kablarna när det bara saknas typ 90cm för att dom ska nå patchpanelen i nya rackskåpet.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Detta blir Ryzligt vackert 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaboof:

Lite nya ljus + lite blomkål ...
<Uppladdad bildlänk>

En blomkål också. lol
måste ju älska denna tråden

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Höll på att säga något innan jag såg bilderna, det där är ju retur eller demo-ex, absolut inte något du ska betala fullpris för

@medbor

Jag fick gratis retur och ett nytt kort men butiken hävdar att det är ett nytt oanvänt kort och att det kan vara ett som de gjort stickprov på i fabriken.

Men jag tror inte fabriken kladdar omkring på kortet utan handskar och drar sönder skruvar.

Edit: Det nya kortet jag fick ser ut som det ska dvs. oanvänt

Permalänk
Medlem

Se så sött en helt ny oljetrycksgivare, den andra läckte lite överallt. Skyllde på oljefiltret men det var helt oskyldigt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Efter att ha bökat med diverse improviserade sågställningar genom åren fick det bli en rejäl sågbänk.
Kan förlängas till 3,8 meter.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Hämtat ut lite komponenter så man har lite kul till helgen att pyssla med.

Ska prova en 7800x3d och se vad den erbjuder.

Minnena har jag haft sedan tidigare och ska se om dessa funkar.
Såg i moderkortets qvl lista det fanns minnen ända upp till 8000MHz som fungerar.

Eller är det 6000MHz cl30 minnen man ska sikta på med x3d cpuer?

Såg någon video på youtube det fanns 10-15 fps samt svalare cpu att hämta med 8000MHz minnen men man vet ju inte om detta stämmer.

https://m.youtube.com/watch?v=3LKwJF38-VI&pp=ygUQNzgwMHgzZCBy...

<Uppladdad bildlänk>

Tänkte bara meddela att dessa Corsair DDR5 7200MHz cl34 minnen fungerade perfekt som är på bilden jag la in i mitt tidigare inlägg.

Jag bara slog på DOCP i bios så tog systemet minnena på en gång.
Inga sega boot tider och systemet startar direkt.

Nyaste bios la jag in innan.

Permalänk
Medlem

Det blev ett litet "uppgraderingspaket". Hade en i7-7700K med ett 1080Ti kort innan så visst det märks skillnad nu när man fått igång och testat lite och framförallt, den är tyst även med hörapparaten igång.

Det lilla paketet innehöll
AMD Ryzen 7 7800X3D, 4080Super, 2xSamsung 990Pro M2, DDR5 Corsair 6000MHz, HX1000i och Noctua NH-D15

Helt klart årets inköp för min del

Permalänk
Medlem

Blev en sommarleksak nyligen, Can Am Ryker Rally 2022, demo/ny maskin. Tyvärr
så bor man ju i fel del av landet så jag får snällt vänta några månader till.

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har också skaffat en leksak men en som man kan använda året runt och både inne och ute, jag villhövde en korslaser för att lättare kunna märka och mäta och så fick det bli.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.