Nu kan du köra AI-bot lokalt på Nvidias RTX-grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Hellre AI kommer att vara en grund till varenda projekt, som ersättning för alla idiot-ingenjör och idiot-projektör man har idag.

Har alltid sagt att världen skulle bli bättre om AI tog över 95 % av hela min yrkesgrupps jobb.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Tänk vad många som kommer bli dumpade idag på att deras partner istället väljer att umgås och prata med deras Nvidia RTX.

Dom här korten känns genast mer logiska ju mer man tänker på det

Permalänk
Medlem

Och sedan är det kanske inte helt fel med en länk också.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Kört Stable Diffusion lokalt nu i några veckor. Alltså, det är ju svart magi i hur man får riktigt bra resultat än och kräver en hel del efterforskning, men fan så coolt det är! Tränade upp en snabb modell på mig själv och vips blev jag ninja-stålmannen med mycket bättre hårfäste än jag verkligen har.

En lokal text-AI som var lätt att hantera skulle jag vilja testa träna upp på diverse byggnadstekniska beskrivningar samt Boverkets Byggregler. Är rätt så säker på att AI kommer vara en grund för varenda ingenjör och projektör snart, som ersättning för alla idiotmallar man har idag.

Ja gud så skönt att slippa boverks mfl extremt jobbiga skrifter som gör allt de kan för att inte förklara var de kräver!
Det är som du säger svart magi.