Permalänk

råd angående mus

jag skulle precis gå in och lägga en beställning på en razor naga x mus då jag råkade ha sönder min gamla.
såg då i "liknande produkter" delen en annan mus, som var typ 200 kr billigare, verkade ha allt det som razor naga x har samt lite mer som valet att göra den lättare/tyngre, autofire knapp etc, har det som jag kräver utav musen, stor, bastant och hög mus, precis det jag föredrar.
musen lät för bra för att vara sann och det är ju just det i de flesta fallen, för bra för att vara sant och man brukar väl säga att man får det man betalar för.

är det någon som har nån erfarenhet om den här musen och kan förklara om den är bättre än razor naga x? kvalite osv

https://www.youtube.com/watch?v=AffpdNxq5Vk

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Nu är väl inte Razer direkt något högkvalitetsmärke i sig heller, och mycket av priset är nog just märket. Musen du kikar på har ju fått 4.5 i betyg fördelat över 22000 recensioner på Amazon, så jag skulle nog inte vara så orolig för att köpa den (även om man såklart inte kan veta säkert att alla recensioner är legit).

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Nu är väl inte Razer direkt något högkvalitetsmärke i sig heller, och mycket av priset är nog just märket. Musen du kikar på har ju fått 4.5 i betyg fördelat över 22000 recensioner på Amazon, så jag skulle nog inte vara så orolig för att köpa den (även om man såklart inte kan veta säkert att alla recensioner är legit).

Fast Razer är just nu ledande i just datormöss-prestanda. Iallafall om man kollar på trådlösa. Och jämfört med t ex en Pulsar för samma pris så får man sämre sensor, sämre batteritid samt sämre QC på Pulsar.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Nu är väl inte Razer direkt något högkvalitetsmärke i sig heller, och mycket av priset är nog just märket. Musen du kikar på har ju fått 4.5 i betyg fördelat över 22000 recensioner på Amazon, så jag skulle nog inte vara så orolig för att köpa den (även om man såklart inte kan veta säkert att alla recensioner är legit).

Razer är riktigt bra nu för tiden. Både sett till prestanda och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flundra:

Fast Razer är just nu ledande i just datormöss-prestanda. Iallafall om man kollar på trådlösa. Och jämfört med t ex en Pulsar för samma pris så får man sämre sensor, sämre batteritid samt sämre QC på Pulsar.

Nu blir ju jag som snart ska köpa ny lite nyfiken, vad gör Razer bättre än andra märken som till exempel Logitech?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flundra:

Fast Razer är just nu ledande i just datormöss-prestanda. Iallafall om man kollar på trådlösa. Och jämfört med t ex en Pulsar för samma pris så får man sämre sensor, sämre batteritid samt sämre QC på Pulsar.

Skrivet av SuperDuperKillen:

Razer är riktigt bra nu för tiden. Både sett till prestanda och kvalitet.

Ja säger ni det så, jag har väl personligen inte stött på en enda Razer-produkt, ny som gammal, som känts bättre kvalitetsmässigt än något annat. Jag säger inte att det är dåliga produkter, men att avskräckas för att det finns en billigare mus som tycks erbjuda liknande grejer till ett lägre pris, när Razer-möss eventuellt då har ett prispremium vad kanske främst det jag motsade mig.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

de första 2 naga mössen jag hade så krånglade scrollen på ena och höger musknapp på den andra, men på den tiden så var det faktiskt dålig kvalite på deras möss. sen lovade razer en ny version utav mössen och sen jag köpte den för flera flera år sedan, så har inget krånglat, var bara jag som var klantig och råkade förstöra den, så idag så är ju kvaliten betydligt mycket bättre än vad den var förut.

men det jag undrade var om vilken utav dessa som var bäst.
jag är nöjd med min razor naga x mus och det var ju inge fel på den, men finns det en bättre, som även är billigare, så har jag inget emot att testa den.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Nu blir ju jag som snart ska köpa ny lite nyfiken, vad gör Razer bättre än andra märken som till exempel Logitech?

Razer rockar just nu den bästa sensorn, extremt bra QC och väldigt säkra brytare (optiska istället för mekaniska, vilket även logitechs superlight 2 gör). Vill du grotta ner dig helt så rekommenderar jag starkt youtube-kanalen ”Optimum”, han gör grymt bra möss-videos enligt mig.

Sen är egentligen det viktigaste passformen, och såklart är det helt upp till dig vilken mus du tycker är skönast!😄

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG

Permalänk
Skrivet av hax1:

Nu blir ju jag som snart ska köpa ny lite nyfiken, vad gör Razer bättre än andra märken som till exempel Logitech?

Båda är riktigt bra och det man bör basera sitt inköp på är passformen.

Men Razer har dragit ifrån det sista med tex högre Hz, bättre scroll (enligt mig) och även några gram lättare i samma storlek.

Permalänk

efter era kommentarer så fick det bli en razer naga x.
tänkte först en chroma, men jag såg ingen skillnad förutom att man får 2 extra knappar att binda via scrollen och priset.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer