Permalänk
Medlem

Moderkort böjd pin

Tjo.

En av pinsen är böjda på mitt moderkort

Går det att fixa?

Om det går, är det värt att fixa? Moderkortet fungerar annars bra och behöver tekniskt sett inte tillgång till den där kopplingen, så beroende på eventuella risker så kanske det är bättre att lämna det som det är?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du inte behöver använda kontakten så finns det ingen risk med att den ser ut som den gör. Men vill du så kan du böja den rakare med en tång eller nåt. Det är ingen direkt fara att sabba något annat än just den kontakten som du ändå inte behöver.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Bara att försöka räta upp pinnarna med en plattång eller liknande, annars låt det vara.

Offtopic: vinkeln och ljuset kan lura mig, men har du moderkortsdistanser monterade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skugga:

Bara att försöka räta upp pinnarna med en plattång eller liknande, annars låt det vara.

Offtopic: vinkeln och ljuset kan lura mig, men har du moderkortsdistanser monterade?

Antar att det är stålpinnarna som skapar avstånd mellan chassit och moderkortet, i så fall yes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pesche:

Tjo.

En av pinsen är böjda på mitt moderkort

Går det att fixa?

Om det går, är det värt att fixa? Moderkortet fungerar annars bra och behöver tekniskt sett inte tillgång till den där kopplingen, så beroende på eventuella risker så kanske det är bättre att lämna det som det är?

Tack på förhand!

<Uppladdad bildlänk>

inga problem att använda det så utan kopplingen, och heller ingen riktig risk att försöka fixa det.