Tredjepartsfot/stativ till Dell Alienware 27-tumsskärm

Permalänk
Medlem

Tredjepartsfot/stativ till Dell Alienware 27-tumsskärm

Hej!

Jag har precis beställt och fått hem en Dell Alienware AW2723DF. Den medförande foten är dessvärre för djup för mitt skrivbord, då den mäter 26.8 cm från bak till front. Jag har ett hyfsat dyrt designerskrivbord som är 42 cm djupt, som jag heller inte vill riskera att förstöra genom att montera ett fäste för arm, även om det hade löst problemet tämligen enkelt. Som ni förstår får knappt plats med tangentbord framför skärmen.

Skärmen väger runt 6 kilo utan fäste, så det är ingen supertungviktare direkt. VESA 100x100. Att köpa nytt skrivbord, eller byta ut skärmen, är förstås inte aktuellt.

1. Finns det fot-stativ som är betydligt smalare än den medföljande foten? Har googlat på renodlade fötter, men hittar egentligen stativ i form av armar.
2. Om jag ändå skulle överväga att skaffa en arm till skrivbordet, finns det fästen som inte ger märken på skrivbordet när man så småningom plockar bort armen?

Tacksam för alla idéer och möjligheter.

Permalänk
Bildexpert 📺

Golvstativ, så frigör du utrymme på din stilett till skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Golvstativ, så frigör du utrymme på din stilett till skrivbord

Något specifikt du tänker på?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av fweewea:

Något specifikt du tänker på?

Golvstativ är konceptet du kan fundera över eftersom du därmed inte behöver placera skärmen på det pinnsmala skrivbordet. Huruvida det fungerar praktiskt och estetiskt samt vilken modell av stativ du ska välja är en väldigt öppen fråga bara du kan besvara.

Men börja i alla fall med konceptet golvstativ och du har ett litet kaninhål att dyka ned. Vilket kanske också öppnar upp för andra idéer. En del med smala skrivbord har löst det med väggstativ, vilket då förutsätter en situation där ett väggstativ fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Golvstativ är konceptet du kan fundera över eftersom du därmed inte behöver placera skärmen på det pinnsmala skrivbordet. Huruvida det fungerar praktiskt och estetiskt samt vilken modell av stativ du ska välja är en väldigt öppen fråga bara du kan besvara.

Men börja i alla fall med konceptet golvstativ och du har ett litet kaninhål att dyka ned. Vilket kanske också öppnar upp för andra idéer. En del med smala skrivbord har löst det med väggstativ, vilket då förutsätter en situation där ett väggstativ fungerar.

Jag menade ifall du hade något specifikt golvstativ i åtanke.

Permalänk
Medlem

Väggfäste?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av fweewea:

Jag menade ifall du hade något specifikt golvstativ i åtanke.

Jag har alltså inte specifik produkt i åtanke eftersom jag inte vet någon produkt på rak arm. Finns hundratals produkter och man tar den produkt som lämpligast passar den situation man vill hantera. När jag vill ha idéer googlar jag helt enkelt "golvstativ monitor" eller liknande. Så börjar man där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Väggfäste?

Förutsatt att OPs la-di-da-skrivbord står mot en vägg så hade det varit bästa alternativet.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB