Helt ny aldrig använt eller tagen ur kartongen HALVA PRISET vid snabb affär

Permalänk

Helt ny aldrig använt eller tagen ur kartongen HALVA PRISET vid snabb affär

Helt ny aldrig använt eller tagen ur kartongen HALVA PRISET vid snabb affär kostar 15990kr på inet

0728814395

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är det en g7 neo eller g8 neo?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk

Vad säljer du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Är det en g7 neo eller g8 neo?

Skrivet av användare-234:

Vad säljer du?

mystery box!

Permalänk
Medlem

skämtar alltså, bild finns ju på objektet (bild n.2), acer 32" skärm

Permalänk
Medlem

Den har legat ute på blocket för 10500 men nu borttagen. Nyskapat konto. Inga tidigare sökningar på mobilnumret på 180.se. Dåliga vibbar här!
https://www.blocket.se/annons/dalarna/32_tums_varsting_skarm_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Den har legat ute på blocket för 10500 men nu borttagen. Nyskapat konto. Inga tidigare sökningar på mobilnumret på 180.se. Dåliga vibbar här!
https://www.blocket.se/annons/dalarna/32_tums_varsting_skarm_...

aa tänkte på det också. halva priset på en dyr produkt, "snabb affär", nytt konto.
Vill inte påstå något utan grund, men köp absolut inget sånt här utan att vara på plats och testa. Absolut ingen swish (eller banköverföring för den delen) via distans.

Permalänk
Medlem

Finns en Lena Hansén i Orsa och en Andreas Hansen i Borlänge, dom kanske har ett gemensamt boende i Mora?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Finns en Lena Hansén i Orsa och en Andreas Hansen i Borlänge, dom kanske har ett gemensamt boende i Mora?

Många scammers utnyttjar människor som bor i dem trakterna. Orsa är nog det vanligaste jag sett på blocket när det kommer till scammers iaf.

Permalänk
Medlem

Kanske bättre att returnera om det är helt ny och obruten kartong?
Eller är den helt ny från lastbilsflaket och kvittot är en flatnäve från chaffisen

Permalänk
Medlem

Vad är det du säljer egentligen🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Finns en Lena Hansén i Orsa och en Andreas Hansen i Borlänge, dom kanske har ett gemensamt boende i Mora?

Lena (TS) bor dock i Orsa tillsammans med en Andreas enligt Mrkoll.
De kanske är på besök i Mora eller har ett semesterboende där?

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem

får man komma och kolla på den ?

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolpold:

Lena (TS) bor dock i Orsa tillsammans med en Andreas enligt Mrkoll.
De kanske är på besök i Mora eller har ett semesterboende där?

Sökte henne på Hitta.se fick bara upp hennes namn, men klickade jag på henne så dök Andreas namn upp.

Så det i sig verkar legit, men annonsen kan vara scam. Vi lär väl märka det om TS svarar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Sökte henne på Hitta.se fick bara upp hennes namn, men klickade jag på henne så dök Andreas namn upp.

Så det i sig verkar legit, men annonsen kan vara scam. Vi lär väl märka det om TS svarar...

Om det står "Avhämtas" är det nog inte särskilt mycket scam.
Hade de dock tvingat dig att bara köra på "fraktas" så hade jag höjt ögonbrynet.
Och bara för att den är borttagen på Blocket behöver inte säga något, de kanske inte fick sålt den för 10500kr och har nu sänkt priset mer bara och vill inte se ut som "Pushovers" för prutare?

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolpold:

Om det står "Avhämtas" är det nog inte särskilt mycket scam.
Hade de dock tvingat dig att bara köra på "fraktas" så hade jag höjt ögonbrynet.
Och bara för att den är borttagen på Blocket behöver inte säga något, de kanske inte fick sålt den för 10500kr och har nu sänkt priset mer bara och vill inte se ut som "Pushovers" för prutare?

Såklart kan du argumentera för de sakerna separat, men kombinerat med väldigt lågt pris, helt nytt konto och en mycket otydlig annons med ett telefonnummer i skulle jag säga scam-faktorn blir... hög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Såklart kan du argumentera för de sakerna separat, men kombinerat med väldigt lågt pris, helt nytt konto och en mycket otydlig annons med ett telefonnummer i skulle jag säga scam-faktorn blir... hög.

Det jag ser är en person som inte är van att skriva en annons.

Men helt rätt, min första tanke var "scam alert".

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Skrivet av Lolpold:

Om det står "Avhämtas" är det nog inte särskilt mycket scam.
Hade de dock tvingat dig att bara köra på "fraktas" så hade jag höjt ögonbrynet.
Och bara för att den är borttagen på Blocket behöver inte säga något, de kanske inte fick sålt den för 10500kr och har nu sänkt priset mer bara och vill inte se ut som "Pushovers" för prutare?

Andledningen att det står "Avhämtas" kan mycket väl vara en avdramatiserings taktik för att invagga en eventuell köpare i falsk säkerhet men vad vet jag🤔 Med de fakta som finns till förfogande hade det alldrig varit aktuellt med något annat än avhämtning för min del iallafall👍🏻

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem

Skärmen nu redÅn köpt via PM
Stäng tråden

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rejält rensad.*

Det är givetvis helt ok att påpeka brister, ställa frågor och så vidare, men någon form av nivå får man hålla och rena tramsinlägg klarar vi oss utan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Det är som det står i annonsen köpte den i sommras men inte blivit använd inet sa det hade gått för lång tid för att lämna tillbaka den finns kvitto / Mvh

Permalänk

Ok ger det ett försök till den finns kvar 7500kr men skickar den inte då utan man kommer å hämtar den efter telefon kontakt. som sagt kvitto finns å det är inget skumt med den utan det är ju även garanti kvar på den så i nåt år kommer i obruten förpackning snabb å smidig affär 7500kr tar bort annonsen efter helgen är i behov av kapital så därför med jag vill bli av med den men bryter inte up kartongen för någon som ska titta bara utan en seriös spekulant snabb affär finns för avhämtning 7500kr / Mvh

0728814395

Permalänk
Skrivet av Lena Hansen:

Helt ny aldrig använt eller tagen ur kartongen HALVA PRISET vid snabb affär kostar 15990kr på inet

0728814395

Läs hela annonsen här


Ok ger det ett försök till den finns kvar 7500kr men skickar den inte då utan man kommer å hämtar den efter telefon kontakt. som sagt kvitto finns å det är inget skumt med den utan det är ju även garanti kvar på den så i nåt år kommer i obruten förpackning snabb å smidig affär 7500kr tar bort annonsen efter helgen är i behov av kapital så därför med jag vill bli av med den men bryter inte up kartongen för någon som ska titta bara utan en seriös spekulant snabb affär finns för avhämtning 7500kr / Mvh

0728814395