Permalänk

AI flickvän

Har ni provat AI-flickvän? Kollade lite, det finns många olika men dom flesta verkade vara på engelska och inte gratis.

Permalänk

Visste inte ens att detta var en grej - kommer nog inte testa men tänker på någon film som släpptes för ett par år sedan där huvudpersonen var genuint kär i sitt OS som styrdes av en AI. Minns inte vad den hette

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparvuggla:

Har ni provat AI-flickvän? Kollade lite, det finns många olika men dom flesta verkade vara på engelska och inte gratis.

Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Visste inte ens att detta var en grej - kommer nog inte testa men tänker på någon film som släpptes för ett par år sedan där huvudpersonen var genuint kär i sitt OS som styrdes av en AI. Minns inte vad den hette

Her.

https://www.imdb.com/title/tt1798709/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Just det!
Känner lite sisådär inför konceptet egentligen, känner man sig ensam ska man ju inte isolera sig med en självlärande robot utan snarare göra tvärtom och komma ut i världen o träffa människor!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Kör med den riktiga varan istället.

Permalänk
Medlem

Undvik att fråga hur många fingrar och tår hen har bara

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Charlie - Penguinz0 gjorde väl ett test på stream om just dessa och de verkade ju förutom den dystopiska moraliska aspekten vara klappt värdelösa. Typ i nivå med chattbottar från sent 00-tal.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med att bli kär i en AI som bokstavligen är totalt känslolös? Jag förstår att vissa kan känna sig ensamma men kom igen

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparvuggla:

och inte gratis.

Det är inte riktiga heller 🤣

Permalänk
Skrivet av lindahlj:

Kör med den riktiga varan istället.

Svårt att stänga av dem och stoppa i fickan när det blir lite väl tjatigt eller mycket krav 😏

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av lindahlj:

Kör med den riktiga varan istället.

Trådens rubrik är "underhållning"
Verkar vara ganska okänd att detta finns för dom flesta.

Permalänk
Medlem

Kommer bara sluta med att man gifter sig med ett hologram och sedan läggs supporten ned

https://www.entrepreneur.com/business-news/the-man-who-marrie...

Permalänk

Hörde på radio idag att någon journalist testat detta, hittade en artikel:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/per-fran-uppsala-de...

Själv tycker jag att det känns som en dålig idé.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Har inte testat själv men SVD hade en intressant artikel om fenomenet (betallänk)

https://www.svd.se/a/mQqPQ1/min-ai-flickvan-skickar-nakenbild...

Enligt reportern så var det en förvånansvärt engagerande upplevelse med undantag för någon bugg som bröt förtrollningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Kör med den riktiga varan istället.

Nu har jag aldrig använt en sån här AI-dejtbot grej, aldrig ringt en hotline när det var på modet, knappt betalt för en dejtingapp.
Men jag kan definitivt förstå att det finns en tjusning för de som är lite trötta på ensamhet, skam och blivit ratade lite för ofta.
Det är nog många som kan förstå tjustningen.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av sparvuggla:

Trådens rubrik är "underhållning"
Verkar vara ganska okänd att detta finns för dom flesta.

I vår del av världen kanske. Definitivt ett mer utbrett fenomen i Asien.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Undvik att fråga hur många fingrar och tår hen har bara

Skrivet av Aene:

Kommer bara sluta med att man gifter sig med ett hologram och sedan läggs supporten ned

https://www.entrepreneur.com/business-news/the-man-who-marrie...

Det finns även AI-pojkvän förresten.
Men allting blir digitalt i framtiden, snart vet vi inte vad som är verkligt och vad som är AI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Svårt att stänga av dem och stoppa i fickan när det blir lite väl tjatigt eller mycket krav 😏

Sant. Men man får ta nackdelarna med eventuella fördelar (beroende på modell).

Skrivet av sparvuggla:

Trådens rubrik är "underhållning"
Verkar vara ganska okänd att detta finns för dom flesta.

Läste en artikel om detta i SvD för någon dag sedan.

https://www.svd.se/a/mQqPQ1/min-ai-flickvan-skickar-nakenbild...

Obs, den omtalade bilden är värd att prenumerera för.

Skrivet av Luminous:

Nu har jag aldrig använt en sån här AI-dejtbot grej, aldrig ringt en hotline när det var på modet, knappt betalt för en dejtingapp.
Men jag kan definitivt förstå att det finns en tjusning för de som är lite trötta på ensamhet, skam och blivit ratade lite för ofta.
Det är nog många som kan förstå tjustningen.

Kan förstå det med men det känns som att om man går på det har man verkligen gett upp. Finns det en återvändo efter man vänder sig till AI flickvännen?

Permalänk
Skrivet av lindahlj:

Kan förstå det med men det känns som att om man går på det har man verkligen gett upp. Finns det en återvända efter man vänder sig till AI flickvännen?

Thailand

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Kan förstå det med men det känns som att om man går på det har man verkligen gett upp. Finns det en återvändo efter man vänder sig till AI flickvännen?

Du menar när du får reda på att AIflickvännen har 2084129 andra personer än dig sidan om?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Skulle nog invänta tills dom kombinerar det med en robot!

Är dock EXTREMT läskigt när man inser hur nära vi ändå är, liksom kombinationen robot, ai och realdoll (antar det redan existerar i Japan)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Du menar när du får reda på att AIflickvännen har 2084129 andra personer än dig sidan om?

En flickvän som har har andra personer sidan om? Låter inte som något som är exklusivt för AI

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

En flickvän som har har andra personer sidan om? Låter inte som något som är exklusivt för AI

F

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Sant. Men man får ta nackdelarna med eventuella fördelar (beroende på modell).

Läste en artikel om detta i SvD för någon dag sedan.

https://www.svd.se/a/mQqPQ1/min-ai-flickvan-skickar-nakenbild...

Obs, den omtalade bilden är värd att prenumerera för.

Kan förstå det med men det känns som att om man går på det har man verkligen gett upp. Finns det en återvändo efter man vänder sig till AI flickvännen?

Jag tänker, kan man inte ägna sig åt det här som ett sorts datorspel? En tamagotchi som lever på ens uppmärksamhet.
Jag kunde kanske göra det för skojs skull tänker jag.
Men jag har svårt att se hur jag skulle nöja mig med en sån här produkt, att det skulle ersätta riktig mänsklig kontakt, precis som datorspel och film inte ersätter verkliga upplevelser

Skrivet av Trihxeem:

Du menar när du får reda på att AIflickvännen har 2084129 andra personer än dig sidan om?

Jag läste fel och trodde det stod Affleckvännen. Något för damerna kanske?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Bra läge att köra utpressning om bolaget sparar loggarna också

Permalänk
Medlem

Får mig att tänka på Dee D.Jackson å låten Automatic Lover (1978). Visserligen
en manlig lover.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Superskön låt med tanke på ämnet!

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem

AI roboten Miquela
https://www.youtube.com/@lilmiquela

Meet Chloe

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"