Bitcoins värde skjuter i höjden efter SEC:s konto hackas

Permalänk
Medlem

Undrar hur Ryzen 8700G kommer att kunna utvinna bitcoins? Är den bra för det, kommer vi inte att se denna serie på hyllan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Undrar hur Ryzen 8700G kommer att kunna utvinna bitcoins? Är den bra för det, kommer vi inte att se denna serie på hyllan...

Kanske är dags att uppdatera dina kunskaper om Bitcoin.. Man har inte använt GPU:er (eller CPU:er för den delen) för Bitcoin-mining på över 10 år..

Permalänk
Medlem

Är det sant att proof of work för en bitcoin ligger på hundratusentals kWh? Känns ju som bland de dummaste i modern historia om jag ska vara ärlig...

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Fast nu ploppade det upp en nyhet att bitcoin ETF blivit godkänd på riktigt.

https://forkast.news/crypto-milestone-sec-approves-spot-bitco...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Sålänge man kan fortsätta lura in folk i botten av pyramiden, men det lär inte kunna fortgå i all evighet. Trots allt så är inte bitcoin någon råvara som behövs för människans tillvaro och således kommer inte efterfrågan finnas kvar för evigt.

Till skillnad från svenska kronan och dollarn som såklart är råvaror som behövs för människans tillvaro. Du kan mycket väl ha rätt i att det skiter sig till slut, men det där är inte anledningen.

Sen som vanligt när folk inte förstår vad krypto är 2017 och framåt. Det är långt mer än valuta. Det är som att en del förstod 7% av Bitcoin 2013 och sedan har totalt fastnat där. Majoriteten som jag pratar med krypto om förstår inte ens de grunder i ex. Bitcoin som var relevanta när Bitcoin var helt nytt.

Ethereum idag är exempelvis en global decentraliserad plattform unik i sitt slag. För att köra kontrakt etc på denna plattform behöver du ETH. Finns det något som helst värde med en decentraliserad plattform, dvs ett enda litet ynka vinstdrivande use case att använda denna platform så får ETH alltså ett värde. Säga vad man vill, men det är unikt. Och kom nu inte med den klassiska "vad ska vi med det till då" det går ju föra över pengar på PayPal. Ja, det gick också prata med varandra före telefonen och så vidare...

Permalänk
Medlem

Jag är relativt ny mht. krypto (ca 3 år, när boomen toppade), men är det en ting jag har lärd av att observera så är det:

- Man ska inte investera när alla rekommenderar att göra det. Det är då dom är på väg ut och har redan toppat.

- När krypto exchanges tigger och ber dig om att "gambla" med dina stålar, trade now, do this do that med dina cryptos, så är det för att dom vet nåt vi inte vet, ofta handlar det om att dom vill ha dina investeringar så lågt som möjligt för nu är dom på väg upp i värde, då är det viktig för dom att få dig att förlora det du redan har så snabbt som möjligt så krypto exchangerna kan slippa för att hålla dina "tokens" i ditt namn.

- När några hypar en token är det för att dom redan har investerat, och preppar för att dra sig ur när så mange som kom alldeles för sent, har hoppat på, sen är det "rug pull rug pull RUG PULL!".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

De har pratat om det på ekonomiekot på p1 också. Ekonomer menar på att eftersom räntorna går ner i bland annat usa och europa så har plötsligt folk pengar som de vill omsätta igen. Det är därför bland annat guldpriset stuckit iväg. Börsen ser ut som den gör, så folk har börjat titta på alternativ. Mining kan definitivt vara på g upp pga sagt läge. Nu är förvisso elen dyrt fortfarande, men tänk när vårsolen kommer och alla solpaneler ger ström igen. Då sjunker elpriset och plötsligt blir det jättelönsamt att bryta krypto. Så... jag gissar på en ny boom i april-maj nån gång. Kanske e dags å köpa ny gpu nu innan skiten träffar fläkten? 🤔

Det globala priset på krypto är troligen inte avhängt på när solen kommer till Sverige.
Krytpovalutor borde snarare minska införde då inflationen sjunker, särskilt eftersom hela poängen sägs vara att krypto är inflationsskyddat. Sanningen är krypto inte avlastar någonting (som andra pengar) utan det är ren spekulation, och priset går då upp pga riskaptiten ökar igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Till skillnad från svenska kronan och dollarn som såklart är råvaror som behövs för människans tillvaro. Du kan mycket väl ha rätt i att det skiter sig till slut, men det där är inte anledningen.

Sen som vanligt när folk inte förstår vad krypto är 2017 och framåt. Det är långt mer än valuta. Det är som att en del förstod 7% av Bitcoin 2013 och sedan har totalt fastnat där. Majoriteten som jag pratar med krypto om förstår inte ens de grunder i ex. Bitcoin som var relevanta när Bitcoin var helt nytt.

Ethereum idag är exempelvis en global decentraliserad plattform unik i sitt slag. För att köra kontrakt etc på denna plattform behöver du ETH. Finns det något som helst värde med en decentraliserad plattform, dvs ett enda litet ynka vinstdrivande use case att använda denna platform så får ETH alltså ett värde. Säga vad man vill, men det är unikt. Och kom nu inte med den klassiska "vad ska vi med det till då" det går ju föra över pengar på PayPal. Ja, det gick också prata med varandra före telefonen och så vidare...

Att en teknik har ett användningsområde har inget inverkan på dess vårde som valuta. Blockkedjor som teknik är här försatt stanna. Kryptovalutor är dock inget annat än ett substitut för pengar, dvs sådana som omfattas av regelverk och ofta administreras av demokratiskt valda representanter. Den största fördelen med krypto som valuta är att den kan användas anonymt och utan reglering, vilket är anledningen till att krypto ofta används av brottslingar. Krypto kan också användas för lagliga ändamål, men det kan även vanliga pengar.

Krypto avkastar heller inget och kan därför inte vara en investering. Valutakurser är ett nollsummespel på totalen och det enda sättet att tjäna pengar är att spekulera i att två valutor går i olika riktning (dvs en killgissningj. Det går alltså enbart tjäna pengar genom vadslagning/spekulation. Jag har inget problem men det, men folk luras ofta att tro att det handlar om investering.

Alla valutor är luftslott i den meningen att de bara fungerar så länge någon accepterar dom. En skillnad är dock att skatt (ex på spekulation i bitchen) bara kan betalas i nationell valuta,

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolu:

Det globala priset på krypto är troligen inte avhängt på när solen kommer till Sverige.
Krytpovalutor borde snarare minska införde då inflationen sjunker, särskilt eftersom hela poängen sägs vara att krypto är inflationsskyddat. Sanningen är krypto inte avlastar någonting (som andra pengar) utan det är ren spekulation, och priset går då upp pga riskaptiten ökar igen.

Solen är som du säger inte en enskild prameter, men räntan är definitivt det. Folk behöver omplacera sina pengar för att få tillväxt på dom. Funkar inte börsen så letar man upp alternativ 🙂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Sen som vanligt när folk inte förstår vad krypto är 2017 och framåt. Det är långt mer än valuta. Det är som att en del förstod 7% av Bitcoin 2013 och sedan har totalt fastnat där. Majoriteten som jag pratar med krypto om förstår inte ens de grunder i ex. Bitcoin som var relevanta när Bitcoin var helt nytt.

Ethereum idag är exempelvis en global decentraliserad plattform unik i sitt slag. För att köra kontrakt etc på denna plattform behöver du ETH. Finns det något som helst värde med en decentraliserad plattform, dvs ett enda litet ynka vinstdrivande use case att använda denna platform så får ETH alltså ett värde. Säga vad man vill, men det är unikt. Och kom nu inte med den klassiska "vad ska vi med det till då" det går ju föra över pengar på PayPal. Ja, det gick också prata med varandra före telefonen och så vidare...

Har inte sagt något om det överhuvudtaget, jag sågade enbart Bitcoin. Jag är mycket väl medveten om att blockchain teknologin har potential och kan bli mycket mer än enbart en valuta.

Men även om vi leker med tanken att en kryptovaluta ÄR en betydligt bättre valuta och alla säger ja, vi skrotar fiat och går över till en krypto! Så är jag övertygad om att det kommer krävas att man gör det på rimligt sett. Dvs något liknande med hur det hade sett ut om Sverige gick över till Euron, man gör helt enkelt om kronan till euro baserat på genomsnittskurs de senaste 5 åren på ett ungefär så att kursen blir så rättvis som möjligt.

Jämför vi det med hur en eventuell Bitcoin adaption måste se ut så är det ungefär så här: 94% av Bitcoin är redan fördelat på typ 2-4% av världens befolkning varav majoriteten av dessa 2-4% finns på extremt få personer. Tror vi är nere på decimaler om vi pratar 90% av Bitcoins. Sen ska resten av världsbefolkningen alltså köpa in sig till helt sinnessjuka överpriser och bara ge bort allt de äger till våra nya överherrar Saylor och andra valar och några Bitcoin-bros i någon källare. Det är en ganska sjuk teori om du frågar mig. En kryptovaluta kan mycket väl vara framtiden, men den kryptovalutan existerar troligtvis inte idag och är med extremt stor sannolikhet inte Bitcoin.

Detta erkänner ju rentav Bitcoin-folket själv när de börjat försöka sälja idén om store of value som primärt användningsområde. Man har i princip gett upp tanken på en riktig adaption, utan det ska bara vara någon slags ovärderlig sak du nästan aldrig använder.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Var det verkligen hackat?
https://www.sec.gov/news/statement/gensler-statement-spot-bit...

Fattar för lite av krypto pga ointresse men verkar ju som om infon i det hackade meddelandet stämmer i så fall?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolu:

Att en teknik har ett användningsområde har inget inverkan på dess vårde som valuta. Blockkedjor som teknik är här försatt stanna. Kryptovalutor är dock inget annat än ett substitut för pengar, dvs sådana som omfattas av regelverk och ofta administreras av demokratiskt valda representanter. Den största fördelen med krypto som valuta är att den kan användas anonymt och utan reglering, vilket är anledningen till att krypto ofta används av brottslingar. Krypto kan också användas för lagliga ändamål, men det kan även vanliga pengar.

Krypto avkastar heller inget och kan därför inte vara en investering. Valutakurser är ett nollsummespel på totalen och det enda sättet att tjäna pengar är att spekulera i att två valutor går i olika riktning (dvs en killgissningj. Det går alltså enbart tjäna pengar genom vadslagning/spekulation. Jag har inget problem men det, men folk luras ofta att tro att det handlar om investering.

Alla valutor är luftslott i den meningen att de bara fungerar så länge någon accepterar dom. En skillnad är dock att skatt (ex på spekulation i bitchen) bara kan betalas i nationell valuta,

1. Jo eftersom "valutan" krävs för för att applicera användningsområdet. Se det som tokens för att få använda blockkedjan. En token som du stoppar i en solariemaskin har värdet av ganska exakt en timme i ett solarium för att ta ett något förlegat exempel.

2. Ta en kik på hur mekanismerna kring proof of stake fungerar. Sen är definitionen på avkastning endast det du vinner på en investering. Få saker har för mig avkastat lika mycket som krypto. Argumentet om valutor spricker eftersom det inte bara är en valuta.

3. Stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Kanske är dags att uppdatera dina kunskaper om Bitcoin.. Man har inte använt GPU:er (eller CPU:er för den delen) för Bitcoin-mining på över 10 år..

Varför flög grafikkort från hyllorna under samma period så m kryptoboomen pågick?

(Ingen sarkasm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Varför flög grafikkort från hyllorna under samma period så m kryptoboomen pågick?

(Ingen sarkasm)

Inte just Bitcoin utan annat... samma princip i stort, annat namn, andra förutsättningar...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Inte just Bitcoin utan annat... samma princip i stort, annat namn, andra förutsättningar...

Vad använder man för att bryta bitcoins nu för tiden då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Vad använder man för att bryta bitcoins nu för tiden då?

Det är väl någon dedikerad hårdvara med kretsar designade för detta ändamål specifikt, istället för mjukvarulösningar som GPGPU.

Har ingen koll på marknaden direkt men typ: https://coincodex.com/article/33302/bitcoin-miners/ (godtycklig sökträff på ämnet)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Var det verkligen hackat?
https://www.sec.gov/news/statement/gensler-statement-spot-bit...

Fattar för lite av krypto pga ointresse men verkar ju som om infon i det hackade meddelandet stämmer i så fall?

Sett till ja/nej var det ju rätt, men i övrigt känns det mer tveksamt hur mycket det överensstämmer med den officiellt publicerade texten.

Jag tycker ju att det fortfarande känns mer som att någon såg chansen att tjäna en snabb hacka på sitt hack än något annat.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Varför flög grafikkort från hyllorna under samma period så m kryptoboomen pågick?

(Ingen sarkasm)

Folk minade Ethereum som gick finnemang att göra med grafikkort.
Man fick tillbaka pengarna på ~3 månader under toppen.

Dvs, köpte du grafikkort för 500 000:- så fick du tillbaka 500 000:- på tre månader och ägde samtidigt hårdvaran som också hade ett värde.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Varför flög grafikkort från hyllorna under samma period så m kryptoboomen pågick?

(Ingen sarkasm)

För att man minade Ether med grafikkort då
Ethereum har sedan dess gått över till proof of stake och går alltså inte att mina längre.

Ethereum är för övrigt en helt annorlunda kryptovaluta till Bitcoin och har stöd för komplicerade smarta kontrakt som man kan göra väldigt mycket med. De är alltså inte konkurrenter, utan lämpar sig väl för olika saker

När det kommer till Bitcoin gick man över från GPU till FPGA kring 2011 och sedan till ASICs vid 2013 (tar detta från minnet då jag skriver från mobilen, så plus/minus 1 på årtalen)

Permalänk
Medlem

Det lär finnas en särskild plats i helvetet för BC påhejare. 🙂

PS Tätt följt av ETH påhejare. Speciellt när de börjar prata om "smarta" och "speciella" "kontrakt". Visst, med Lucifer. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

För att man minade Ether med grafikkort då
Ethereum har sedan dess gått över till proof of stake och går alltså inte att mina längre.

Ethereum är för övrigt en helt annorlunda kryptovaluta till Bitcoin och har stöd för komplicerade smarta kontrakt som man kan göra väldigt mycket med. De är alltså inte konkurrenter, utan lämpar sig väl för olika saker

När det kommer till Bitcoin gick man över från GPU till FPGA kring 2011 och sedan till ASICs vid 2013 (tar detta från minnet då jag skriver från mobilen, så plus/minus 1 på årtalen)

Kollade wiki

Uppdatering pågår...

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Kanske är dags att uppdatera dina kunskaper om Bitcoin.. Man har inte använt GPU:er (eller CPU:er för den delen) för Bitcoin-mining på över 10 år..

inte helt korrekt, men även då, saken är att när bitcoin går upp gör i princip all andra krypto också det. Varav många minas med gpuer fortfarande, speciellt när el & gaspriser går ner. Det handlar mer om att det är gpuer vissa vant sig till, och att de kan få vissa till bra andrahandpriser, än att de faktiskt är så effektiva till mining.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

inte helt korrekt, men även då, saken är att när bitcoin går upp gör i princip all andra krypto också det. Varav många minas med gpuer fortfarande, speciellt när el & gaspriser går ner. Det handlar mer om att det är gpuer vissa vant sig till, och att de kan få vissa till bra andrahandpriser, än att de faktiskt är så effektiva till mining.

Asså det är klart att det är möjligt att mina Bitcoin med CPU, på samma sätt som det är möjligt att mina Bitcoin med papper och penna. Det är bara det att antalet hashes man trycker ut är så löjligt lågt jämfört med vilken ASIC som helst att det inte finns någon poäng med det mer än att förstå vad det handlar om. Och därför gör ingen det i mining-syfte sedan åtminstone 10 år tillbaka.

Och ja, absolut finns det kryptovalutor som använder Proof of Work (även om de allra flesta har gått över till andra konsensusmekanismer, framförallt olika varianter av Proof of Stake), och vissa av dem använder ASICs, andra använder algoritmer som är ASIC-resistenta och då får man använda GPU:er. Några få algoritmer är GPU-resistenta och då får man använda CPU:er.

Mitt ursprungliga inlägg till @friArsenik handlade om att hjälpa honom att uppdatera sina kunskaper då han undrade huruvida 8700G kommer användas för att mina Bitcoin. För någon som har spenderat lite tid inom krypto de senaste 10 åren är svaret självklart att det inte kommer ske

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Det var en skojare som gjorde ett tvilling-konto till ett stor Pharma företag (som bland annat tillverkade insulin) och betalade för den blåa stämpeln på då Twitter.
Sen gick skojaren ut med information om att all insulin, som företaget tillverkar, kommer att delas ut gratis till de som behöver det i framtiden och från och med nu.

Bolagets aktier sjönk med 2/3 innan bluffen avslöjades.

Bolagets aktie sjönk med 6%, inte 66%.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Asså det är klart att det är möjligt att mina Bitcoin med CPU, på samma sätt som det är möjligt att mina Bitcoin med papper och penna. Det är bara det att antalet hashes man trycker ut är så löjligt lågt jämfört med vilken ASIC som helst att det inte finns någon poäng med det mer än att förstå vad det handlar om. Och därför gör ingen det i mining-syfte sedan åtminstone 10 år tillbaka.

Och ja, absolut finns det kryptovalutor som använder Proof of Work (även om de allra flesta har gått över till andra konsensusmekanismer, framförallt olika varianter av Proof of Stake), och vissa av dem använder ASICs, andra använder algoritmer som är ASIC-resistenta och då får man använda GPU:er. Några få algoritmer är GPU-resistenta och då får man använda CPU:er.

Mitt ursprungliga inlägg till @friArsenik handlade om att hjälpa honom att uppdatera sina kunskaper då han undrade huruvida 8700G kommer användas för att mina Bitcoin. För någon som har spenderat lite tid inom krypto de senaste 10 åren är svaret självklart att det inte kommer ske

nej inte så relevant med cpu nu som du säger, men de syftade troligen på igpun, dock håller jag med och tror inte det kommer användas. Men kan ju vara energieffektivt, möjligen. Däremot ville jag få sagt att GPU:er fortfarande används av vissa, och ser ut som om vinsten ökat de senaste veckorna, t.o.m folk som minar bitcoin med det. Håller själv inte på med någon kryptomining men en kille där jag bor frågade faktiskt mig igår om fler gpu för mining (då jag tidigare sålt ett par), och finns det en finns det säkerligen fler. Har troligen gratis el eller något för att få märkbar vinst dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

nej inte så relevant med cpu nu som du säger, men de syftade troligen på igpun, dock håller jag med och tror inte det kommer användas. Men kan ju vara energieffektivt, möjligen. Däremot ville jag få sagt att GPU:er fortfarande används av vissa, och ser ut som om vinsten ökat de senaste veckorna, t.o.m folk som minar bitcoin med det. Håller själv inte på med någon kryptomining men en kille där jag bor frågade faktiskt mig igår om fler gpu för mining (då jag tidigare sålt ett par), och finns det en finns det säkerligen fler. Har troligen gratis el eller något för att få märkbar vinst dock.

Även om han syftade på GPU:n så har det inte heller varit relevant för Bitcoin på 10 år, som jag skrev i mitt ursprungliga och mitt förra inlägg

Att GPU:er och CPU:er används för andra kryptovalutor vet de flesta om, men det var inte det som frågan handlade om.

Så för att göra det jättetydligt. En snabb googling säger att ett 3090 gör i storleksordningen 5 GH/s för Bitcoin-mining. De bästa ASICs gör i storleksordningen 250 TH/s. Det är alltså i storleksordningen 50 000 gånger så snabbt, medan den endast drar ca 15 gånger så mycket ström. Dvs effektiviteten på en ASIC är i storleksordningen flera tusen gånger så hög. Och det är av den anledningen som GPU:er inte har varit relevant för Bitcoin-mining på över 10 år

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Antar att de skyldiga sålde av alla sina Bitcoins för o tjäna en hacka.

Skrivet av friArsenik:

Det var en skojare som gjorde ett tvilling-konto till ett stor Pharma företag (som bland annat tillverkade insulin) och betalade för den blåa stämpeln på då Twitter.
Sen gick skojaren ut med information om att all insulin, som företaget tillverkar, kommer att delas ut gratis till de som behöver det i framtiden och från och med nu.

Bolagets aktier sjönk med 2/3 innan bluffen avslöjades.

Så välförtjänt 😃
Big Pharma har ja ingen sympati för men insulin biten i USA är svinaktigt på en extrem nivå.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Antar att de skyldiga sålde av alla sina Bitcoins för o tjäna en hacka.
...

Säkert! Det våre vara dumt att göra det hela och inte känna ett slant på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Och det låter i artikeln som att det snarare handlat om "SIMjacking" (+ lösenordsåterställning då antagligen) eller något åt det hållet.

Verkar ha blivit bekräftat...
https://www.bleepingcomputer.com/news/security/sec-confirms-x...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304