Dator / spec för Adobe cloud beg/ny

Permalänk
Medlem

Dator / spec för Adobe cloud beg/ny

Hej!

Min fru behöver en bärbar till adobe cloud för studier och arbeten.
Jag kan gaming fullt ut men vill hitta en så bilig variant som möjligt som ger bra prestanda eftersom det förhoppningsvis är temporärt mellan arbeten för att komplettera filmskapandekunskaper.

Hon använder Photoshop, indesign, after effects och kommer arbeta mer med premiere pro.
Det behöver verkligen inte vara det bästa men det skall fungera smidigt.
Jag kan uppgradera ev uppgraderingsbara komponenter utan problem.

Har ni
1) bra alternativ på reorna just nu?
2) Om begagnat köp - Vilka spec /generationer är viktiga för adobe?
3) Finns det några vanliga modeller på arbetssidan som man kan titta efter på blocket. Jag tänker Hp G830xxx eller liknande

Det är ju en fördel om den inte låter som ett flygplan också.

Tack för all hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av askerone:

Min fru behöver en bärbar till adobe cloud för studier och arbeten.

Rent spontant finns det inget som slår en begagnad MacBook Air M1 i pris och prestanda för under 10000:-.
Enda "felet" där är att modellerna med 16GB RAM är svårare att hitta. Dock kommer man väldigt långt med enbart 8GB så länge man inte arbetar med alla programmen samtidigt.

HP EliteBook har inte imponerat på mig, utan då känns Dell (XPS) eller Lenovo (Thinkpad) som mer seriösa märken. Dock är det svårt att få en skärm i samma kvalitet som hos MacBook på PC-sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Rent spontant finns det inget som slår en begagnad MacBook Air M1 i pris och prestanda för under 10000:-.
Enda "felet" där är att modellerna med 16GB RAM är svårare att hitta. Dock kommer man väldigt långt med enbart 8GB så länge man inte arbetar med alla programmen samtidigt.

HP EliteBook har inte imponerat på mig, utan då känns Dell (XPS) eller Lenovo (Thinkpad) som mer seriösa märken. Dock är det svårt att få en skärm i samma kvalitet som hos MacBook på PC-sidan.

Tack, vi är nog inne på pc-sidan tyvärr men i jobb har vi extern skärm så den behöver inte vara lika bra där.